Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, max 3k. Hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Trenger ett nytt skjermkort, da det ene 470 kortet jeg har nå holder på å dø, mens det andre har veldig mye artifacts etter tidligere overklokking. Så jeg ser etter ett nytt skjermkort til maks 3k som kan erstatte 2x470 og forhåpentligvis få bedre ytelse. enn nå.

nvidia eller amd spiller ingen rolle. Så lenge jeg får bedre ytelse enn jeg har nå, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, da kan jeg gjøre det slik at jeg kjøper ett kort nå, og et likt et par måneder senere.

 

Hvordan er 7970? Kan spytte inn 200kr til. Men hva er de beste skjermkortene å velge? Tenkte jeg skulle prøve crysis igjen, så må få dratt det iværtfall.

7970 er det første kortet noensinne som har vært kraftig nok til å kjøre Crysis 1920x1080 Very High @4xMSAA med over 60 fps, og selv da må det overklokkes ;)

7950 er strengt tatt et bedre kjøp om du overklokker da.

680 er ikke istand til å kjøre Crysis på maks, overklokket eller ikke, fordi minnebåndbredden er for liten.

 

Vær klar over at Crysis krever et beist av en CPU (2500k/2600k @5.0GHz type) for å klare 60 fps på Very High også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ytelsesforskjellen på 7950 og 7970 stor? Om man ser bort ifra overklokking? Prosessoren samt hk skal byttes ut etterhvert. Akkurat nå er det skjermkort og skjerm sin tur, siden skjermkortene holder på å dø, og skjermen er forferdelig 4:3 skjerm..

Forskjellen på det kortet jeg linket til (900MHz fra fabrikken istedet for 800MHz som er standard) er nok nærmere 7-8% i 7970s favør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...