Gå til innhold

Komplett Gamer Premium a40 med eller uten justeringer?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal etter mange år med treg pc gå til innkjøp av gaming-pc. Har ikke lyst til å overstige 12-13k og har derfor sett på http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10557 .

 

Har et par spørsmål angående denne siden jeg ikke har superpeiling på deler selv. Mulig spørsmålene er idiotiske, men spør alikevel.

 

På konfigurer selv kan jeg velge mellom

AMD FX-8150 og AMD FX-8120. Hvorfor er sistnevnte automatisk valgt? er ikke FX-8150 bedre? (den er til og med billigere).

 

Er 60GB SSD-Disk for lite? burde jeg ha 120? .

 

 

Generelle spørsmål; Er dette en pc som er fremtidsrettet? (altså, er den holdbar til nye spill i noen år?)

Evt andre kommentarer om denne?

 

På forhånd Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg LAAANGT unna de AMD-prosessorene til gaming. Det er faktisk CDon.com som har de beste tilbudene på gaming-pc nå.

 

Denne er fin. Yter bedre enn a40 og koster 4000kr mindre. I5, 16GB ram, 120gb ssd, 1tb hdd og GTX670 skjermkort.

 

 

Intel sine i5-prosessorer gruser alle AMD FX-cpuene i det meste.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

forrige generasjons skjermkork, not good.

gtx 580 gjør det mye dårligere med texture filter osv å er ikke i nærheten like future proofed som et gtx 670

 

Men ellers får du en hyper threaded i7 prosessor, som er langt ifra nødvendig. i5 3570k og i7 3770k er begge high end CPU-er og har liten ytelses forskjell i spill. i5 3570k yter faktisk bedre i noen spill.

 

Den du linker til har også 1TB mere i lagrings plass, men på en tregere disk.

 

PC-en phlake linker til er helt klart et bedre valg når det kommer til gaming.

 

En ulempe med begge PC-ene er at de blir levert med force 3 SSD disker, mange klager på at disse er ustabile.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Nå tittet jeg kun på skjermkort og prosessor.

 

Den første har den beste prosessoren for spilling (gitt det prisområdet vi er i), og det samme med skjermkort.

 

Den andre har en "bedre" prosessor (hvis du også skal drive med andre tunge oppgaver (filmredigering m.m.), samt en heller dårlig skjermkortløsning (to skjermkort kan bringe med seg et hav av problemer. I tillegg er disse av forrige generasjon, og er generelt et dårlig kjøp i dag).

 

Den siste har igjen en prosessor som er tiltenkt tyngre oppgaver, denne er i tillegg av forrige generasjon. Skjermkortet er godt.

 

Alt i alt er den første, som phlake linket til, den beste med utgangspunkt i prosessor og skjermkort.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...