Gå til innhold

førstegangs-backpacker til Asia, tips?


ttly

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut å reise fra januar 2013, og har bestemt meg for Sør-Øst - Asia og en tur til Australia.

 

Hvor anbefales det å starte?

 

Skal reise i ca 4.mnd og kunne godt tenkt meg å vært innom både Indonesia, Bali, India, Vietnam, Malaysia, Maldivene, Mongolia, Thailand + Australia. Er dette realisitsk?

 

Noen som har forslag til reiserute?

 

Ellers noe spesielt jeg burde tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vel ambisiøst om du ikke er vant med å reise og har tenkt å reise alene, men folk er jo forskjellige.

 

Det var mye veldig forskjellig du skulle innom. Noen trenger visum med en eksakt dato for ankomst og utfart som betyr planlegging, booking og at man holder seg til planen. Maldivene blir vel også endel dyrere enn de andre her og er ikke så egnet til å reise rundt på egen hånd. Her er det vel bare transport fra hovedstad/flyplass og frem og tilbake til luksusresorten som gjelder.

 

Ville sett på timing på regntid og monsun for de forskjellige stedene. Reisen kan bli mye bedre om du reiser når det er mest sannsynlig at været er bra.

Lenke til kommentar

ser Mongolia som det størrste problemet med den planen der, ganske dyrt og fly til (lettest og ta tog eller lokal transport fra kina/russland, men tar tid)

 

er veldig billig og fly fra India til Maldivene men veldig dyrt og bo der.

 

personlig ville jeg tattbort, Thailand, Mongolia og Bali (ville reist til andre steder i Indonesia istden) men det er da meg:)

Lenke til kommentar

Enig i at et par av landene på listen ikke har noen naturlig plass på en enhetlig reiserute. Det betyr ikke nødvendigvis at rett svar er å droppe de, om man bare har lyst nok.

 

En får aldri nok tid og kan alltids få til det meste på lite tid; jeg har brukt flere måneder i én by uten å føle det var nok, og har hatt det gøy på andre turer der jeg har vært innom 7 land på 7 dager. Foretrekker imidlertid noe i nærheten av førstnevnte strategi, og med det som målestokk ser ruta vel ambisiøs ut.

Lenke til kommentar

Sørlige Bali er et skikkelig turisthelvete med ødelagte strender og du vil antagelig få flere tilbud om narkotika og småjenter. Kom deg over til Lombok, gili-øyene (Trawangan er litt vel populær blandt backpackere) eller Suwalesi som skal være bra. Jeg likte uansett Filippinene bedre enn Indonesia, folkene var mindre "pushy" og de stedene jeg var tok de mye bedre vare på naturen, som de i Indonesia stort sett så på som en søppeldynge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...