Gå til innhold

Koble til VPN via trådløs router


Anbefalte innlegg

Hei, har søkt en del på nettet, men ikke funnet ut av noe.

 

Jeg vil gjerne koble til et VPN-nettverk via en trådløs router, Netgear N 300 Wireless Router WNR2200.

 

Jeg har fått koblet til VPN-nettverket med kabel, og også koblet til routeren med PCen, men forstår ikke hvordan jeg får koblet dette sammen.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste VPN tilkoblingspunkt bryr seg fint lite om hvor vpn-klienten kobler seg til ifra. Det er jo ganske mye av poenget med VPN.

 

Går VPN koblingen din via internett eller har du et "hull" i veggen hvor du bare har kontakt med VPN-nettet ?

 

Jeg tror du må være litt mer spesifik om hvordan ting er koblet her for at vi skal kunne hjelpe.

Lenke til kommentar

De fleste VPN tilkoblingspunkt bryr seg fint lite om hvor vpn-klienten kobler seg til ifra. Det er jo ganske mye av poenget med VPN.

 

Går VPN koblingen din via internett eller har du et "hull" i veggen hvor du bare har kontakt med VPN-nettet ?

 

Jeg tror du må være litt mer spesifik om hvordan ting er koblet her for at vi skal kunne hjelpe.

 

Jeg kan ikke så mye om dette her, det var derfor jeg tenkte å spørre. Takk for at du tar deg tid.

 

Jeg går ut i fra at det er et VPN over internett, i og med at det er universitetet som holder det. Routeren jeg har kjøpt plugges inn i veggen her, ja. Som sagt fungerer det fint å koble seg til VPN med ledningen rett inn i veggen, men følte det ville vært mer praktisk å ha det trådløst. Vi har fått beskjed om at det skal være mulig.

Lenke til kommentar

Så det er et student-bolig nett, der du må logge deg på VPN for å i det hele tatt få tilgang til internett ??

 

Kan du si hvor du bor og hvilket universitet som du er tilkoblet, og hvordan du kobler til VPN'n med kabel.

Er det et eget program installer på maskinen din for VPN pålogging eller går du via en web-side ?

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Så det er et student-bolig nett, der du må logge deg på VPN for å i det hele tatt få tilgang til internett ??

 

Ja, studentbolig-nett, vi har fått en bruksanvisning for hvordan vi skal lage en VPN-tilkobling.

 

 

Kan du si hvor du bor og hvilket universitet som du er tilkoblet, og hvordan du kobler til VPN'n med kabel.

 

Jeg bor på Fantoft Studentboliger og studerer ved Universitetet i Bergen. Man kan koble seg opp fra de andre skolene i Bergen også. Vi putter en kabel i veggen. Oppretter en VPN-kobling via PCen. Da lager vi rett og slett en internetttilkobling.

 

Er det et eget program installer på maskinen din for VPN pålogging eller går du via en web-side ?

 

Intet eget program, via en webside eller ip-adresse.

Lenke til kommentar

Nøkkelordet er PPTP, WAN innstillingene på den trådløse routeren må settes opp til PPTP og med den nødvendige VPN-gateway informasjonen som du vanligvis bruker på PC.

 

http://www.sib.no/no/bolig/filer-bolig/VPN%20Studentbynett

 

Se også side 21-21 i denne: http://documentation.netgear.com/wnr3500lv2/enu/202-10832-01/usermanual.pdf

 

Det er vel ikke helt riktig brukermanual jeg har linket til men den inneholder nok de samme nøkkelordene som din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...