Gå til innhold

Hvor mye rusbrus\vin\øl må jeg drikke for å kjenne det?


Anbefalte innlegg

Vel, når man er 15 så står man i utgangspunktet juridisk ansvarlig for sine handlinger. I dette tilfellet er det loven som bevisst er utformet slik at den mindreårige ikke har juridisk ansvar. Selv om det skulle vært ulovlig for mindreårige å kjøpe alkohol, så ville en som er under 15 ikke kunne straffes på samme måte som de over 15. Dermed er loven i dag et tydelig signal om at ansvaret skal ligge på de andre som er involvert, men ikke den mindreårige som kjøper og/eller drikker alkohol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dermed er loven i dag et tydelig signal om at ansvaret skal ligge på de andre som er involvert, men ikke den mindreårige som kjøper og/eller drikker alkohol.

Ja nettopp, det er jo derfor jeg mener at en bør være veldig varsom med rådgivning om mengde i denne tråden, da er en nemlig en av de som ansvaret til en viss grad ligger på. :hm: Hva om en gir et råd om at du kan drikke så og så mye for da blir du akkurat passe full og så viser det seg at ungdommen fulgte rådet men det var alt for mye og ungdommen døde?

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget. Og sånn generelt bør kanskje rådet være å ta det litt rolig og kjenne etter selv hvordan kroppen reagerer. Ikke sitt hele tiden - gå litt sånn av og til, så man ikke plutselig får en smell. Det er heller ikke nødvendig å drikke alt man har med seg. Men det skal nok godt gjøres å drikke seg til døden av rusbrus, selv om man kanskje kan falle/hoppe og på den måten ta livet av seg.

Lenke til kommentar

Hei :-)

 

Er 15 år, og skal på fest neste helg. Det er ikke første festen jeg er på, men har til nå brukt å drukket vodka blandet med brus. Nå har jeg lyst til å prøve noe nytt, men er litt usikker på mengde jeg må kjøpe...

 

For noen uker siden var jeg på fest, og da blandet jeg 2,5 dl rød fanta med 2,5 vodka, tror det var 40%. Ble ganske full da, men ikke for full heller. Hadde det bare utrolig morsomt :-)

 

Er litt lei av sprit nå, så har lyst til å prøve meg på sånne ting som rusbrus og vin. Når jeg blir passe full av ca 2,5 dl vodka, hvor mye må jeg ha av f.eks rusbrus for å få samme effekt?

 

Er jente på 58 kg, om det er av betydning.

O.O

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei :-)

 

Er 15 år, og skal på fest neste helg. Det er ikke første festen jeg er på, men har til nå brukt å drukket vodka blandet med brus. Nå har jeg lyst til å prøve noe nytt, men er litt usikker på mengde jeg må kjøpe...

 

For noen uker siden var jeg på fest, og da blandet jeg 2,5 dl rød fanta med 2,5 vodka, tror det var 40%. Ble ganske full da, men ikke for full heller. Hadde det bare utrolig morsomt :-)

 

Er litt lei av sprit nå, så har lyst til å prøve meg på sånne ting som rusbrus og vin. Når jeg blir passe full av ca 2,5 dl vodka, hvor mye må jeg ha av f.eks rusbrus for å få samme effekt?

 

Er jente på 58 kg, om det er av betydning.

FY skamme seg, slem jente.Sånt gjorde ALDRI jeg når jeg var ung.

 

Ser at tråden er gammel, og greit nok, dette svaret er jo unødvendig sånn sett, men jeg lurte på om du fant utav det?Alså hvor mye må du tylle i deg for å blir drita?

For du skjønner vel det nå, et år etter, at å SPØRRE OM DET PÅ ET DEBATTFORUM kanskje ikke akkurat genererer fasitsvar...er bare en måte å finne ut dette, og det er å drikke nok ganger så man finner sine egne grenser.. :rofl:

Hvis du syntes jeg er teit og slem nå, kan vi godt ta denne diskusjonen om 5-6 år..jeg kunne bare ikke dy meg!

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

FY skamme seg, slem jente.Sånt gjorde ALDRI jeg når jeg var ung.

 

Ser at tråden er gammel, og greit nok, dette svaret er jo unødvendig sånn sett, men jeg lurte på om du fant utav det?Alså hvor mye må du tylle i deg for å blir drita?

For du skjønner vel det nå, et år etter, at å SPØRRE OM DET PÅ ET DEBATTFORUM kanskje ikke akkurat genererer fasitsvar...er bare en måte å finne ut dette, og det er å drikke nok ganger så man finner sine egne grenser.. :rofl:

Hvis du syntes jeg er teit og slem nå, kan vi godt ta denne diskusjonen om 5-6 år..jeg kunne bare ikke dy meg!

 

Det er normalt at 12-13 åringer drikker seg grisefulle... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

haha, nice one. var kanskje litt overdrivelse, men enkelte steder får kidsa kjøpt alkohol til seg av foreldrene...

Så dumt. Selv drakk jeg ikke før jeg var 18. Da jeg var 12 spilte jeg fotball og leste bøker, kanskje ble det litt lego på kvelden og :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...