Spawn0611 Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Hei alle sammen! Har trådløst bredbånd fra en lokal aktør, routern er innebygget i antenna. Routern er satt opp med NAT. Det jeg vil, er å kunne bruke "eksternt skrivebord", men det går ikke på grunn av NAT. Er det en vei rundt NAT? Er det noe i det heletatt noe jeg kan gjøre? PS. Har ikke mulighet å komme meg inn på routern, og har hørt med leverandøren om å få åpnet, det vil de ikke.
rvenes Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Bytt isp, og hels dei og sei at du vil inni NAT når du seier opp avtalen.
|SeVen| Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Hei alle sammen! Har trådløst bredbånd fra en lokal aktør, routern er innebygget i antenna. Routern er satt opp med NAT. Det jeg vil, er å kunne bruke "eksternt skrivebord", men det går ikke på grunn av NAT. Er det en vei rundt NAT? Er det noe i det heletatt noe jeg kan gjøre? PS. Har ikke mulighet å komme meg inn på routern, og har hørt med leverandøren om å få åpnet, det vil de ikke. Går fint av å fjernstyre datamaskinen din med NAT. HVa slags router har du ? Har du admin pass til router ?
Wabby Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Hei alle sammen! Har trådløst bredbånd fra en lokal aktør, routern er innebygget i antenna. Routern er satt opp med NAT. Det jeg vil, er å kunne bruke "eksternt skrivebord", men det går ikke på grunn av NAT. Er det en vei rundt NAT? Er det noe i det heletatt noe jeg kan gjøre? PS. Har ikke mulighet å komme meg inn på routern, og har hørt med leverandøren om å få åpnet, det vil de ikke. Prøvd å portscan ruteren, den har vel en egen gateway adresse? hvis ikke prøv å scan den på ip: 10.x.x.x , 172.x.x.x og 192.168.x.x. Alle rutere skal kunne konfigureres, gjelder bare å finne ut hvordan. Ellers ville jeg brukt google litt og søkt på navn og type på ruteren/antenna.
oblivian Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Poenget med NAT er jo nettopp at du skal kunne route trafikk pr IP og/eller port til en intern adresse i LAN. (At NAT fungerer som en firewall er vel egentlig bare en bi-effekt). I routeren sett port 3389 (som er RDC) til å peke til LAN IP'en din. EDIT: Det er ikke pga NAT det ikke fungerer, det er pga NAT det vil fungere...
Spawn0611 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Skrevet 2. september 2003 Routern er en Trendnet TEW-212APBO, link her: http://www.trendnet.no/showproduct.asp?id=132 Som sagt, routern er innebygget i antenna, kommer meg ikke inn på den for å få endret noe, hadde jeg hatt passordet ville jeg slått av NAT. Har førsøkt å få passordet fra ISP'en, men nei... Har prøvd å søkt om den får å få tak i et password recovery prog, men finner ikke noe verktøy til trendnet routere. Noen som vet av et program for å få ut passordet....
DllInjexion Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 går det an å slå av NAT? Hvis JA: hvordan slår jeg av nat'n på cisco 677i-dir routeren? hvis nei: ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå