r2d290 Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Ja, noe diffus emnetittel, men shitt au. Vi har fått oss et hus, der det er lagt opp skjulte rør i veggen som er tiltenkt å bruke til et 5.1 anlegg. Altså 3 punkter foran i rommet, og 2 bokser bak. Det er bare rør, skjult boks og et lokk foran, så resten må vi gjøre selv. Jeg lurte da på hvordan dette på best mulig vis kan gjøres? Recieveren min har høyttalerutganger der jeg kan velge mellom å stikke inn bananplugger, eller skru løse ledninger fast direkte. Jeg har lyst til å benytte meg av bananplugger i recieveren, men videre er jeg blank. Jeg ser for meg at det kanskje kan være greit å ha masse bananhull i midten foran, slik at jeg herifra kan fordele høyttalerledninger til de 4 andre boksene, og så også ha et par med slike bananhull på hvert av tilkoplingspunktene for hver høyttaler. Men jeg aner ikke hvor man får tak i slikt. Noen som har noe input?
Cerwell Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Titta: http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/97699-ht-tilkobling-elko-boks.html Det meste kan skaffes på Clas Ohlson eller via din lokale elektriker.
r2d290 Skrevet 7. august 2012 Forfatter Skrevet 7. august 2012 Takk, nå har jeg litt mer å gå etter.! Skal ta meg en tur på Clas Ohlson i morgen, så får vi se hva jeg ender med =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå