Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har designet gjengene også, de fungerer utmerket :)

- Det var gjengene som utfordret meg mest på dette designet. Ville prøve å få det til - og det fungerte!

Ny print!

- Dørstopper (LINK)

Tegnet selv...

post-214279-0-33652100-1410593168_thumb.jpg

Endret av Countryman
Skrevet

Andre nyttige ting jeg har printet:

1. Høyere bein til senga - fikk plass til skuffer.

2. Skjerm-vegg feste til pc-monitoren (24") med hengsler slik at den kan vippes i alle retninger..

3. Reservedeler til min radiostyrte bil + verktøy for å løsne hjulmuttere.

4. Tripod til kamera

4. Tripod til utstyr(mottaker/briller osv) til fpv rc fly.

5. Jeg 3D printet en fungerende rc seilbåt..

6. Har printet mange av ledningsfestene jeg har på rommet.

Neste prosjekt er linsebeskyttelse til gopro.

• Liker 1
Skrevet

Skal kjøpe meg en laserscanner så jeg kan ta av en del og scanne for å så printe den og villa 0 tegning.

Sett folk printe nye deler til ikea-rullgardiner (delene er plast org) samt den ene legoklossen de manglet^^

Kult om lego kun solgte tegninger, så printet man settet selv.

Skrevet

Skal kjøpe meg en laserscanner så jeg kan ta av en del og scanne for å så printe den og villa 0 tegning.

Sett folk printe nye deler til ikea-rullgardiner (delene er plast org) samt den ene legoklossen de manglet^^

Kult om lego kun solgte tegninger, så printet man settet selv.

Tja. Laserscanner blir faktisk veldig dårlig.

får veldig mye bedre resultat om du tegner det selv i et 3D program, eller finner det på feks. Thingiverse.com

På unøyaktige modeller, så fungerer 3d scanner bra / greit nok.

Skrevet (endret)

Kan tegne tekniske tegninger som dette fra finmekaninker-tiden, men noe 3d-modellopplegg trur jeg blir dårlig.

Gjelder det scannere til 15-20K også eller tenker du på 1000-kroners?

DIN_69893_hsk_63a_drawing.png

Endret av War
Skrevet

Kan tegne tekniske tegninger som dette fra finmekaninker-tiden, men noe 3d-modellopplegg trur jeg blir dårlig.

Gjelder det scannere til 15-20K også eller tenker du på 1000-kroners?

DIN_69893_hsk_63a_drawing.png

Slike tekninger vil du kunne bruke i Sketchup. Veldig enkelt 3D program hvor du også kan lage litt avanserte 3D-modeller (Det jeg bruker).

Har ikke sett noen ordentlige 3D-scannere til 1000kroner~, så det kan jeg ikke uttale meg noe om, men tenker på feks Makerbot sin og tilsvarende til 10-15000kr.

Det blir bra, men langt ifra nøyaktige mål. Tenker da hovedsaklig på bredde\høyde\dybde i millimeter.

Skrevet

Av det jeg bruker mest hver dag så er det nok kabelsamler/opphenger som passa på siden av reolen. Ellers har jeg printa en del kamerabraketter av forskjellig slag.

Ellers har jeg for det meste printa til bruk på andre 3d-printere.

Er det forresten noen her som skal delta på Ingeniørdagen neste uke (en del av Forskningsdagene)? Jeg og en til skal ha stand på Høgskolen i Telemark om 3d-printing, og kommer til å kjøre opp 2-3 printere som står og går i løpet av dagen.

Skrevet

3. Reservedeler til min radiostyrte bil + verktøy for å løsne hjulmuttere.

Hva slags deler er det snakk om? Er plasten sterk nok til å kunne lage armer og hubs til hjulopphenget, for eksempel? Kan sikkert spare en del penger om det er tilfelle, i hvertfall om du kjører slik jeg pleide. Da gikk noe i stykker ca hver 3. tur. :p

Skrevet (endret)

hittil har jeg printet fester til bumpers. Har også printet delen der hjullagrene sitter inni (hub?) med hell, men byttet ut delen når jeg fikk ny i posten..

Dessuten brukte jeg sketchup på den tiden. Ting har tatt seg opp etter at jeg tok i bruk Inventor :)

Tror nok armer vil knekke lett. De vil nok holde fram til første hopp da ...

En annen ting jeg tenkter på å printe er felger...

Endret av Itek
  • Liker 1
Skrevet

hittil har jeg printet fester til bumpers. Har også printet delen der hjullagrene sitter inni (hub?) med hell, men byttet ut delen når jeg fikk ny i posten..

Dessuten brukte jeg sketchup på den tiden. Ting har tatt seg opp etter at jeg tok i bruk Inventor :)

Tror nok armer vil knekke lett. De vil nok holde fram til første hopp da ...

En annen ting jeg tenkter på å printe er felger...

Prøv slike da:

http://www.thingiverse.com/thing:47689

DSC_1322_preview_featured.jpg

:D

Skrevet

Hehe de var spesielle..

Men hvordan i heite klarte han å printe de uten support?

-alternativt ville supporten være et styr å få av...

Skrevet

Skulle ha fantes noe jallaopplegg med printer med 2 hoder hvor support var av en helt annen type plast man lett fikk vekk i et bad av noe slag^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...