Gå til innhold

Trene hjemmefra


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fint at du kunne lese denne tråden, la oss starte.

 

Er en student som er ute etter øvelser som ikke krever manualer eller slikt.

 

Det jeg har å bruke er det jeg har hjemme, stol, sofa, seng, benk osv.

 

Vet dere om noen gode øvelser forrutenom sit-ups og push-ups.

 

Er relativt nybegynner selvom jeg har trent 2 år nå på treningsstudio (har vært frem og tilbake). Så noe enkelt i starten sier jeg ikke nei til.

 

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette en stol intil en vegg og "sette" deg forran stolen med armene på setet og dytte deg selv opp og ned altså , du skjønner det sikkert

 

Pull ups på en bred dørkarm/trapp om du har det ( Altså stå under trappa om det er mulig )

 

du kan også ta phus ups fra sofaen/stol så det blir mye tyngere

 

er ikke mange ting jeg kommer på som kan trene bein/armer effektivt uten manualer , det blir liksom "trim for eldre" type ting som vil ha heller minimal effekt på en student

 

Men hvis du skaffer deg et sett med manualer som ikke er så veldig dyrt så får du gjort mye mye mer

 

 

 

 

Men noe jeg synes og har opplevd som og være veldig effektivt er det og jogge/løpe i skogen + at du finner en grein du kan ta pullups på midt i løypa , finne et sted det går ann og ta armhevninger , gjerne litt bratte bakker så du får tatt beina sikkelig + svømming i et vann om været tilater dette , en liten "triatlon" som du lager selv , Det er utrolig slitsomt men du bruker mye av kroppen og er veldig effektivt .

Lenke til kommentar

Det med jogging og tre-push-ups har jeg aldri tenkt på før. Ekstremt effektivt og forfriskende kan jeg tenke meg, skal prøves!

 

Takker for tips, vet du hvor mye eventuelt noen manualer koster og hvor det kan kjøpes f.eks. over nett eller lokalt i Oslo sentrum?

Lenke til kommentar

Det vil være avhengig av målet for treningen. Er målet ditt en liten økning i styrke, og å generelt komme i bedre form, så kan det være gunstig å trene hjemme.

 

Er målet ditt å faktisk økte styrken merkbart, så vil du fort merke at øvelser med kroppsvekten din og hjemmeøvelser kommer deg til kort. Da er det nok bedre å melde seg inn i et treningssenter, slik at du kan regulere motstand i øvelsene mer effektivt.

 

Jeg regner med at styrke er målet, grunnet at posten er i "Styrketrening" delen av forumet. Har du ikke mulighet til å melde deg inn i et treningssenter, så kan f.eks en lekeplass være et greit alternativ. Der kan du ta push ups, sit ups, chin ups, og dips.

Lenke til kommentar

Det med jogging og tre-push-ups har jeg aldri tenkt på før. Ekstremt effektivt og forfriskende kan jeg tenke meg, skal prøves!

 

Takker for tips, vet du hvor mye eventuelt noen manualer koster og hvor det kan kjøpes f.eks. over nett eller lokalt i Oslo sentrum?

 

Alle sportsbutikker har stort sett manualer , jeg er ikke kjent i oslo sentrum har ikke vært der for ofte , Men alle de kjente sportsbutikkene har jo hjemmesider du også kan bestille fra =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...