Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust i hjulbuer, hvordan fikse?


MiRaCL

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 97 renault megane cab i farge gul.

I hjulbuene bak så har jeg fått rust som må gjøres noe med. Er rust i bakerste bue ned mot plastfangeren bak på begge sider, Metallet er ikke spist opp, bare lakken som har boblet og begynt å falle av på den flate siden av hjulbuen.

Ellers lite rust på bilen.

 

Hvordan fikser jeg dette så det blir holdbart og pent? Tenkte å selge bilen etterhvert og bør jo derfor se bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett det bort til en proff som har godt rykte på slike jobber. Rustfjerning av privatpersoner blir aldri bra. I beste fall kan du maskere det i noen mnd før det spiser seg gjennom igjen.

 

Jeg tror du tar feil. Privatpersoner kan få det bra (fjerne rust å få det til å holde seg borte), men aldri pent.

Lenke til kommentar

Sett det bort til en proff som har godt rykte på slike jobber. Rustfjerning av privatpersoner blir aldri bra. I beste fall kan du maskere det i noen mnd før det spiser seg gjennom igjen.

 

Jeg tror du tar feil. Privatpersoner kan få det bra (fjerne rust å få det til å holde seg borte), men aldri pent.

 

Jeg vet ikke hva som er term på privatperson her, men ordet du/ dere leter etter er vel faglært/ ufaglært.

Alle lakkører er også privatpersoner.

 

arbeide:

1. Finn ut hva bilens farge heter (gul holder ikke), kjøp lakk som er veldig god.

2. Puss ned ommrådene som har rustet, med fin skive på vinkelsliper eller noe type spesialverktøy.

3, sparkle med spesialsparkel (sa sparkel til mamma, hu gikk inn og henta den man bruker på veggen og argumenterte med at det er sparkel)

4. puss hen sparkl.

5. lakk med flere tynne lag, mens du har maskert plast/ andre farger, du kan starte med å spraye igjennom et papir, men siste lag bør taes uten for å ungå tydlig merke.

6. gå til et verksted å få retta på skaden du lagde mens du lekte med ting du ikke kunne (hvis bilen er en "fin bil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...