Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bygget og lakkert skrivebord (hvitt), gule flekker.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte noen større planker i furu fra clas ohlson, kuttet de og pusset de grundig. Deretter skrudde jeg de sammen, og satte i gang lakkinga.

 

Etter kort tid opplevde jeg at det kom guleflekker under lakken. Jeg tok det for gitt at det bare var treverket som var synlig igjennom, og at jeg trengte å lakke mer.

 

Det viser seg at det ikke blir helt borte. Jeg kan lakke, og la det stå til det er helt tørt, og litt senere kommer det gule flekker frem.

 

Jeg har i ettertid innsett at det var en dårlig fremgangsmåte i forhold til å gjøre overflatene hvite.

 

De gule flekkene følger mønsteret på treverket.

 

 

Noen hjelpsomme råd? Eller råd om hva jeg bør gjøre?

 

Tusen takk! :)

Endret av Niddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg må pusse bort all lakken, deretter bruke kvistlakk, grunning, sparkle, pusse og male.

 

Kvistlakken på kvistene, deretter bruke grunning, for så å sparkle overflaten til den er helt glatt, deretter male.

 

Litt irriterende at jeg har brukt så mye lakk for ingenting, men man lærer så lenge man lever.

 

Noen som kan bekrefte at fremgangsmåten min er problemet og at den kan løses på overnevnt måte? :)

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte at fremgangsmåten min er problemet og at den kan løses på overnevnt måte? :)

 

Ja, kvistlakk ville løst eller i alle fall redusert problemet, sperregrunning også, og med begge deler er du ganske sikker.

 

Men når du først skulle ha et hvitt bord hvor du attpåtil sparkler vekk trestrukturen, ville ikke en MDF-plate være et godt alternativ framfor furu? Eller en ferdig hvit bordplate fra Ikeas bordbar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...