Gå til innhold

[Løst] Hjelp til AMD oppsett til 13-16K.


Anbefalte innlegg

Hei trenger hjelp til å finne de ultimate spille oppsette til 13-16K ;) Trur jeg går for AMD, men viss de er noen så mener det er lurere å gå for intel så skrik ut ;)

Her er eit oppsett jeg begynte på ein kveld. Har ikkje lagt med skjermkort pga er veldig usikker på hvilket jeg skal gå for ;)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1110604&su=220BA317-0BA3-4F2F-AB03-71776412DD66

 

Men dette oppsette blir veldig dyrt med skjermkort .... Så trenger hjelp ;)

Takk :D

 

MVH emil98

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å velge AMD for spilling i dag. En Intel i5-3570K paret med et ASUS P8Z77-V Pro er langt bedre.

 

Velg heller en god luftkjøler enn en slik vannkjølingssak. Vannkjøling er topp når det er et skikkelig system, ikke ellers. Det er mange som kommenterer støyende pumper blant annet.

 

Noctua NH-D14 er en knakende god kjøler, men også noe som en Cooler Master Hyper 212 Evo vil gjøre en god jobb.

 

For skjermkort er GTX 670 (ASUS DCUII, MSI Twinfrozr, Gigabyte Windforce) et veldig godt kort.

 

For SSD burde du velge Samsung 830, Crucial m4, Intel 320/520.

 

Se også etter lave minnebrikker. Corsair Vengeance Low Profile er topp, og 8GB er mer enn nok.

 

Til sist, finn delene hos Dustin home, det er som regel billigere, samt de har billigere frakt.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Men får du ikke mer for penga med AMD ? Å kan noen sette opp et fulstendigt oppsett slik dere ville hat det for den prisen ?

 

MVH emil98

 

Nei, det gjør du ikke. Ikke i denne klassen. Ikke nå lenger. Med Phenom II var det et helt riktig utsagn.

Oppsett ligger under.

 

Ein ting til er det vanskelig å sette sammen eit fulstendig vannkjøling system ? f.eks fra EK ?? Vill egentlig ha minst mulig støy med gode tepraturer ;)

 

Det er noe helt annet enn å sette på en luftkjøler. Du trenger kjøleblokker, radiatorer, pumpe, reservoar, tilkoplinger, slange, og kjølevæske. Samt kunnskapen om hva du driver med, og interessen nok til å bruke 4000+ på avkjøling.

 

Vannkjøling vil gi mindre støy og lavere temperaturer, men det kommer en tid når alle må stille seg spørsmålet: "når er det nok?".

 

post-158996-0-76193600-1344154596_thumb.png

 

 

Det eneste som ikke er med her er nettverkskort. Det eneste nettverkskortet jeg anbefaler er kabel.

 

 

-Deluze

 

Edit: Sitat-rydding

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Finnes det ein litt større ssd ? som dere vill anbefale ? Folk som seier at de blir fort fult på kun 128GB ;)

Å vill denne data-en greie å drive bf3 i ultra ??

Å ja eg vett trådløse nettverkskort er ikkje så bra, men trenger det sjå nokre kameratar som kunn kjøre trådløst...

Andre kabinetter folk vill anbefale ??

 

Takk for svar :D

 

MVH emil98

Lenke til kommentar

1. Ja, det finnes større SSD'er, men ærlig talt, hva skal du egentlig ha på den?

Jeg har en 64GB SSD til OS (som er den viktigste tingen å ha på SSD), samt det aller meste jeg bruker ellers av programmer. Da har jeg 14GB til overs.

 

Spill har jeg på en snurredisk. Om et spill bruker litt lenger på å loade har det fint lite å si. arni90 har tidligere sagt at Steam ikke tjener på å ligge på SSD, dette er en påstand jeg ikke har funnet kilder på, men det kan godt være riktig.

 

For en 256GB SSD må du ut med 1700,- og oppover.

 

2. Nja. Hvis du skal ha absolutt alt på maks, og ha jevnt min 60 fps (som ser ut til å være drømmen for alle), da må du nok belage deg på å kjøpe minst ett GTX 670 til, sannsynligvis 2.

 

Glem hvorvidt innstilling X eller Y står på 100% eller 90. Det eneste som gjelder er at spillet ser flott ut, og at du har en god bildeflyt. Alt annet er uvesentlig.

 

3. Corsair Obsidian 550D og Fractal Design Define R3/4 er markedets ledende på pris, temperatur, og støyisolering. I mine øyne er de to de eneste riktige kjøpene med mindre du skal ha vannkjøling.

Utover det har Cooler Master gode kabinetter, det samme med Corsair, og flere andre.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...