Gå til innhold

[Løst] Kan Canon´s nye linse 18-135mm IS STM brukse sammen med EOS 550D ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften viser, lurer jeg på om den nye linsen kan brukes på 550D, og få bedre autofokus på video ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan brukes på 550D. Nei, du får neppe noen fantastisk endring i autofokus. Du har fremdeles ikke følgefokus, men fokus burde være marginalt jevnere. Den "nye" funksjonaliteten gjelder først og fremst 650D og fremtidige hus.

Skrevet

OK, takker for svar...... Så da får jeg selge mitt 2 mnd gamle EOS 550D, for ønsker meg veldigt følgefokus på video . . .

Skrevet (endret)

OK, takker for svar...... Så da får jeg selge mitt 2 mnd gamle EOS 550D, for ønsker meg veldigt følgefokus på video . . .

Hvis følgefokus på video er veldig viktig; så er jeg usikker på om Canon er rett valg; eller speilrefleks/speilløst system i det hele tatt.

Endret av tomsi42
Skrevet

Hvis følgefokus på video er veldig viktig; så er jeg usikker på om Canon er rett valg; eller speilrefleks/speilløst system i det hele tatt.

Det kan du nok ha rett i, men har godt videokamera som jeg bruker, Sony PC1 :-) men for å slippe å bære med seg flere ting, så hadde det vært fint med fotokamera med video funksjon og følgefokus . . . Når man plutselig får bruk for det, så ligger videokamera hjemme :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...