Gå til innhold

Vil oppgradere ram, har 3x2gb nå


Boris Yeltsin

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Per dags dato har jeg dette hovedkortet, som har plass til 6 rambrikker. Men på beskrivelse står det noe med "Bussklokke 1600 MHz, 1333 MHz, 1066 MHz"

 

Jeg tenkte å kjøpe 2 x Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB. Vil mitt hovedkort i det hele tatt støtte dette?

 

Eller må jeg enkelt og greit finne meg ram som har maks 1600 MHz, eller kjøpe nytt hovedkort?

 

Tar gjerne i mot anbefalinger på RAM som passer til mitt hovedkort.

 

 

Kan nevne at jeg har Win7 64-bit.

 

På forhånd takk!

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2000MHz vil i praksis ikke gi deg noen merkbar ytelsesforskjell i forhold til 1600 eller 1333. Hovedkortet ditt støtter de, men det er som sagt å kaste penger ut vinduet. Hvis du hovedsaklig spiller er det ingen vits å ha mer ram. Da holder det i massevis med 4-6GB.

 

Hvis du driver med videoredigering, bilderedigering etc kan du vurdere å kjøpe et 12GB-kit med Corsair XMS3 1600MHz.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

hva bruker du pcen til ?

 

 

For 6GB skal holde lenge egentlig viss du bare spiller og vanlig internett surfing.

2000MHz vil i praksis ikke gi deg noen merkbar ytelsesforskjell i forhold til 1600 eller 1333. Hovedkortet ditt støtter de, men det er som sagt å kaste penger ut vinduet. Hvis du hovedsaklig spiller er det ingen vits å ha mer ram. Da holder det i massevis med 4-6GB.

 

Hvis du driver med videoredigering, bilderedigering etc kan du vurdere å kjøpe et 12GB-kit med Corsair XMS3 1600MHz.

 

 

Jeg streamer litt, men lagger når jeg gjør det. Og ser i taskmanager at minne er skyhøy. Så jeg tenkte bare å oppgradere, da jeg regnet med at det hjalp.

Lenke til kommentar

Har du SSD disk? Hvis ikke burde maskinen bli litt raskere med 128 GB Samsung 830 eller crusial M4 SSD. Skal du først kjøpe ram bør du ha så like rambrikker som mulig ellers er det bortkastet med penger og man riskerer problemer at maskinen gir svart skjerm i oppstart.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...