Gå til innhold

Nybegynnerspørsmål


z_lakaman

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat satt sammen PC'en min, og det er et par ting jeg lurer på. Hva er akseptabel CPU-temperatur?

Jeg har en Athlon XP 2500 med boxed vifte som stort sett ligger i 55-56 grader.

Når maskina booter står det DDR333 ettellerannet, men jeg har PC3200 RAM. Hvordan fikser jeg dette? Jeg har Abit NF7-S V2.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RAMen kjøres synkront med FSB hvilket er optimalt. Bare la den være som den er.

 

du.. hk hans støtter 3200.. da skal det stå 400 ikke 333.. innstillinger for rammen er fint å ha.. :roll:

Ikke hvis minnebussen kjører på ddr333 da står det ddr333 om du så dytter inn ddr9999999 RAM. :roll:. Kan selvfølgelig kjøre minne asynkront med FSB, da vil det stå ddr400 ved oppstart, men.......

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids kjøre FSB`en på 200mhz og multiplier på 9,5. Da får du en pen ytelsesforbedring av hele systemet, uten noen kritisk overklokking av prosessoren (66mhz...).

Ok, nå er det gjort. Temperaturen steg med en grad, eller noe sånt etter klokkinga.

Edit: Under vanlig bruk, altså internett-surfing og sånt, holder den altså 55C, men den stiger fort til 61 grader om jeg gjør noe "tungt", f.eks om jeg kjører en benchmark-test (3DMark 03). En annen i klassen min har samme prosessor med samme vifte (boxed), og holder den i 39 ved vanlig bruk, hva er galt hos meg?

Det er en liten ripe i kjernen, men det ser ikke ut til at den gjør noe utslag, iallefall ikke kraftmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...