Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

tunge depresjoner og angst


Hexafix

Anbefalte innlegg

Du har 3 valg.

1. Endre deg selv, gå til lege og psykolog

2. Bytt miljø, fjern deg fra alt du mener er feil

3. Innse at verken du eller miljøet kan forandres og la det være sånn

 

Akkurat nå ser det ut til at du forsøker ett 4. valg

4. Forvent at miljøet rundt deg forandrer seg slik du vil.

Joda, jeg vet jo det da. Jeg vil prøve å få ting til å fungere. Ikke bare fordi jeg vil det men fordi det vil det men fordi jeg ser veldig mange vinn-vinn situasjoner om dette kan fungere og da er det dumt å utsøte hverandre. Jeg har inntrykk av at nordmenn flest er dårlig med å samarbeide med hverandre. Årsaken til at utlendinger som kommer til Norge veldig ofte kommer langt er fordi dem samarbeider tett for å berike seg selv. Nordmenn hverken ser eller lærer noe av innvandrerne som kommer. Du er vel norsk du også slik at du er trangsynt når det kommer til å se hvordan du får størst fordeler av å samarbeide med folk og ikke den typisk norske mentaliteten om at man skal klare seg selv og ikke være til bry for andre så jeg tror ikke du skjønner noe mer av greia. Da er det kanskje best å ikke bry seg likevel?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neeeei... jeg trenger ikke psykolog... Det er miljøet mitt som jeg ikke takler. Jeg vet hva som gjør meg syk.

 

Jeg trenger bare hjelp til å takle problemene her hos meg. Det blir jo ikke bedre med psykolog eller lege.

 

Hvorfor skal jeg endre meg når det er miljøet rundt meg som er sykt?

 

Hvorfor skal jeg lære å forholde meg og tilpasse meg etter folk som selv er syke?

 

Største grunnen til psykisk sykdom hos enkeltpersoner er på grunn av andre og tredje personer samt fysisk miljø. Jeg er kanskje ikke så god til å tilpasse meg men jeg dritlei av at det bare er "mitt problem". Mentaliteten min er i utgangspunktet svært god men jeg som alle andre kan bli psykisk syke om man blir utsatt med for mye dritt.

Men det er akkurat det det blir! (Så sant du finner den rette psykologen for deg.) Psykologer er utdannet til å hjelpe mennesker å takle problemene sine, men det hjelper selvfølgelig veldig lite hvis personer ikke er mottakelig for den hjelpen de får. Og noen psykologer er selvfølgelig regelrett dårlige til å gjøre jobben sin, men det finnes fortsatt mange som egentlig er flinke. Jeg vet ikke hvilken erfaringer du har med psykologer, men problemet er ofte noen ganger at personene/pasienten ikke er åpen for hjelpen, og da er dessverre også psykologen hjelpeløs. Akkurat som oss andre, er heller ikke psykologer supermennesker. De er heller ingen mirakelkurer, og det krever hardt arbeid, både fra psykologen og pasienten (men nok mest fra pasienten), for at det skal ha noen effekt.

 

Jeg tror det som er greia er at det hele koker ned til hva som er mest sannsynlig; at samfunnet endrer seg, eller at du endrer deg og/eller lærer å takle ting på en annen måte. Nei, det er nok så visst ikke bare du som er problemet, men stort sett er det sammensatt. (Det er ikke bare miljøet, eller bare den enkelte personen, det er begge, noen ganger like mye, andre ganger mer fra den ene siden enn den andre. Om det gir mening.) Men samfunnet kommer uansett ikke til å endre seg med det første, det tror jeg du også vet. Derfor må enten du endre deg/måten du takler/håndterer den motgangen du møter, eller så må du fjerne deg fra det du mener skader deg/gjør deg syk. Det er ikke fordi noen (eller jeg, i hvert fall) nødvendigvis vil legge skylden på deg, jeg håper du skjønner det. Alle mennesker bør lære seg å takle motgang på en fornuftig måte, fordi vi kommer alle til å møte det i større eller mindre grad, og det fungerer sjeldent å forsøke å endre på det som kommer utenfra (samfunnet/miljøet), det kan ikke vi kontrollere, men vi kan derimot kontrollere oss selv, hva vi vil utsette oss for (til en viss grad, hvis en f.eks. velger å flytte eller holde seg unna visse situasjoner/miljøer) og hvordan vi lar oss påvirke av utsiden (samfunnet).

Endret av vaarblomst
Lenke til kommentar

Psykologer er utdannet for å hjelpe folk med psyko-logiske problemer. Det vil si det som skjer i hodet til folk.

 

Mine fysiske problemer er det bare jeg som kan gjøre noe med og da trenger ikke jeg psykolog, lege eller psykiatriker.

 

Selvfølgelig er jeg åpen for hjelp men jeg har aldri fått noen hjelp så da tok jeg saken i egne hender og jeg har kommet frem til at det er miljøet rundt meg som er sykt og jeg vet hvordan syk jeg er og hva jeg sliter med.

 

Jeg snakker om de folka jeg bor hos.

 

Ja, det er jo akkurat det jeg også sier bare at du bruker litt andre ord.

 

Du veit ikke hva du prater om. Du viser på en måte at du ikke har lest innleggene mine når du skriver for å få frem flere av poengene som jeg har fått frem tidligere.

 

Du var også veldig rask ute med å si at jeg ikke fortjener støtte som jeg har rett på i fra NAV. Jeg har en svært dyp selvinnsikt som jeg bruker til å lære for eksempel reaksjoner hos et menneske slik at jeg kan styre humøret til andre folk en viss grad. Folk er artige å leke med om du vet hvordan man gjør det. Du er jo bare jente men jeg... jeg bruker faktisk hodet mitt.. ikke kropp, kjønn eller good look til å påvirke folk. Det er mye av årsaken til at jeg vil stå sterkere enn deg så da kan det kanskje være best å ikke bry seg så mye likevel, i hvertfall så lenge du ikke vet hva som står i postene mine før du begynner å slenge ut både det ene og det andre?

 

Nå er det 3 typer respons jeg vil få.

 

1. Du gir faen i innlegget for å snike deg unna en vond psykisk reaksjon fordi du vil ikke innrømme at det meste du skriver er noe som jeg har tatt opp før så alle kan forstå at du ikke leser skikkelig.

 

2. Du svarer på deler av resopnsen min men hopper over det du syns er vanskelig fordi du heller vil bruke tid på noe annet enn å skrive til meg. Det gjelder også punkt 1.

 

3. Du viser at du ikke forstå hva som er på den andre siden og du gjør alt du kan for å skjule det.

 

Konklusjon om deg: Du er redd for å vise dine dårlige sider, du er redd for å si noe som er feil. Du er redd for å vise dårlige sider av deg selv i frykt for andre. Du liker å være kynisk. Du kan ha potensiale til kverulering. Du prater om ting du ikke vet noe om. Det er mye du rett og slett ikke forstår deg på. Men du skulle gjerne ønske at du fikk det til.

 

Forøvrig så oppsøker ikke jeg folk for å lage bråk eller kvalme uten grunn. Det er heller du som oppsøker meg og du får en respons.

Lenke til kommentar

Du har 3 valg.

1. Endre deg selv, gå til lege og psykolog

2. Bytt miljø, fjern deg fra alt du mener er feil

3. Innse at verken du eller miljøet kan forandres og la det være sånn

 

Akkurat nå ser det ut til at du forsøker ett 4. valg

4. Forvent at miljøet rundt deg forandrer seg slik du vil.

Joda, jeg vet jo det da. Jeg vil prøve å få ting til å fungere. Ikke bare fordi jeg vil det men fordi det vil det men fordi jeg ser veldig mange vinn-vinn situasjoner om dette kan fungere og da er det dumt å utsøte hverandre. Jeg har inntrykk av at nordmenn flest er dårlig med å samarbeide med hverandre. Årsaken til at utlendinger som kommer til Norge veldig ofte kommer langt er fordi dem samarbeider tett for å berike seg selv. Nordmenn hverken ser eller lærer noe av innvandrerne som kommer. Du er vel norsk du også slik at du er trangsynt når det kommer til å se hvordan du får størst fordeler av å samarbeide med folk og ikke den typisk norske mentaliteten om at man skal klare seg selv og ikke være til bry for andre så jeg tror ikke du skjønner noe mer av greia. Da er det kanskje best å ikke bry seg likevel?

 

Ser absolutt ordelene med å samarbeide, er stort sett enig i alt du skriver.

Ser også at du holder fast ved valg 4, noe som ikke komer til å skje, uavhengig av hvor mange vinn-vinn situasjoner eller fordeler du ser.

 

Hvor mange vinn-vinn sitausjoner ser du slik det er akkurat nå?

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Du har 3 valg.

1. Endre deg selv, gå til lege og psykolog

2. Bytt miljø, fjern deg fra alt du mener er feil

3. Innse at verken du eller miljøet kan forandres og la det være sånn

 

Akkurat nå ser det ut til at du forsøker ett 4. valg

4. Forvent at miljøet rundt deg forandrer seg slik du vil.

Joda, jeg vet jo det da. Jeg vil prøve å få ting til å fungere. Ikke bare fordi jeg vil det men fordi det vil det men fordi jeg ser veldig mange vinn-vinn situasjoner om dette kan fungere og da er det dumt å utsøte hverandre. Jeg har inntrykk av at nordmenn flest er dårlig med å samarbeide med hverandre. Årsaken til at utlendinger som kommer til Norge veldig ofte kommer langt er fordi dem samarbeider tett for å berike seg selv. Nordmenn hverken ser eller lærer noe av innvandrerne som kommer. Du er vel norsk du også slik at du er trangsynt når det kommer til å se hvordan du får størst fordeler av å samarbeide med folk og ikke den typisk norske mentaliteten om at man skal klare seg selv og ikke være til bry for andre så jeg tror ikke du skjønner noe mer av greia. Da er det kanskje best å ikke bry seg likevel?

 

Ser absolutt ordelene med å samarbeide, er stort sett enig i alt du skriver.

Ser også at du holder fast ved valg 4, noe som ikke komer til å skje, uavhengig av hvor mange vinn-vinn situasjoner eller fordeler du ser.

 

Hvor mange vinn-vinn sitausjoner ser du slik det er akkurat nå?

Jo mer jeg bruker tid på å sette meg inn det jo mer irritert kan jeg bli fordi jeg ser vinn-vinn situasjoner i nesten alt jeg og folk her kan samarbeide om. Men det er mange. De trenger min fysiske hjelpekraft og jeg trenger litt av deres kjøpekraft og når det er slik så kan man ikke få til et bedre samarbeid. Jeg ser mellom 15 og 20 situasjoner hvor jeg kan få til en vinn-vinn situasjon ved å samarbeide. Det vil si at både jeg og de jeg jobber for tjener veldig mye på å samarbeide. Så lenge jeg får en middag så vil jeg få styrke og dermed mulighet til å gi bort et dagsarbeid og det må jo være et godt samarbeid?
Lenke til kommentar

Du ser muligheter ja, hvor mange vinn-vinn situasjoner du opplever burde jeg vel kanskje ha skrevet.

Vil anta det ikke er noen.

Tar du forresten initiativ i de vinn-vinn situasjonene du ser?

"kjøper du middag til meg hjelper jeg deg", eller bare ser du de, tenker over de og går videre?

 

"det er bedre med 1 fugl i hånden enn 10 på taket". Akkurat nå har du 10 på taket men ingen i hånden. De 10 på taket får du aldri tak i, på tide å fokusere på å få 1 i hånden, altså alternativ 1 eller 2...

Lenke til kommentar

Du ser muligheter ja, hvor mange vinn-vinn situasjoner du opplever burde jeg vel kanskje ha skrevet.

Vil anta det ikke er noen.

Tar du forresten initiativ i de vinn-vinn situasjonene du ser?

"kjøper du middag til meg hjelper jeg deg", eller bare ser du de, tenker over de og går videre?

 

"det er bedre med 1 fugl i hånden enn 10 på taket". Akkurat nå har du 10 på taket men ingen i hånden. De 10 på taket får du aldri tak i, på tide å fokusere på å få 1 i hånden, altså alternativ 1 eller 2...

Faen så byråkratisk du er? Forstår du ikke individualisme?
Lenke til kommentar

Tolker det som at jeg hadde rett i det jeg sa, å gå i skyttergrava betyr gjerne det...

 

På tide å ta tak i problemene du har kanskje, i stedet for å klage på at ingen andre fikser de for deg.

Det er ikke slik det fungerer. Det er vel ikke galt å oppsøke hjelp?

 

Hørt om samarbeid?

Lenke til kommentar

For å klargjøre litt her så er det slik at jeg har gjort alt jeg kan for å hjelpe meg selv. Jeg trenger litt støtte og hjelp for å fikse problemene mine selv. Jeg ber ikke om at andre skal fikse de for meg. Etter å ha lest førsteposten så bør det være lett å forstå at jeg faktisk trenger hjelp. Jeg har selv avklart helsa mi uten hjelp fra noen fagpersoner.

 

Jeg mener fortsatt at største grunnen til at folk får psykiske plager er på grunn av at de ikke takler miljøet rundt seg. Noen har mange problemer og noen takler mindre enn andre og noen har mindre problemer igjen og noen takler mer enn andre igjen så dette er veldig individuelt. Jo mer problemer man har og jo mer man sliter med å takle seg gjennom jo større fare er det for å bli syk også.

Lenke til kommentar

Det er ikke galt oppsøke hjelp nei, men å forvente at tilfeldige folk henvender seg til deg for at du skal hjelpe er ikke noe man kan forvente.

 

De fleste oppsøker hjelp når de trenger det, men da av personer som antagelig kan hjelpe, folk de kjenner eller proffe.

 

Hva er galt med å tilby hjelp?

Det er du som må ta initiativ om det er du som vil hjelpe til.

 

 

Kan du forklare meg hvordan det fungerer?

 

 

Edit: du sier selv du trenger hjelp, da er det på tide å oppsøke hjelp!

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Det er ikke galt oppsøke hjelp nei, men å forvente at tilfeldige folk henvender seg til deg for at du skal hjelpe er ikke noe man kan forvente.

 

De fleste oppsøker hjelp når de trenger det, men da av personer som antagelig kan hjelpe, folk de kjenner eller proffe.

 

Hva er galt med å tilby hjelp?

Det er du som må ta initiativ om det er du som vil hjelpe til.

 

 

Kan du forklare meg hvordan det fungerer?

OM du vil vite mer om det så må du gjerne sette opp en ny tråd. Hvorfor tror du at jeg bruker et forum?

 

Tror du fortsatt at jeg hadde brukt et forum om alt var i orden?

 

Tror du jeg hadde brukt et forum dersom jeg hadde noen bekjente eller proffe å snakke med?

 

Hvorfor skal jeg vente til at alt blir værre?

 

Det er ikke bare jeg. Folk vil jo at jeg skal hjelpe til. De trenger meg og jeg vil bruke det til å få slekta mi til å samarbeide. Hvorfor skal de leie inn en eller annen tulling når det er lite som skal til for å samarbeide?

 

Livet mitt er ikke det samme som ditt og det tyder på at du sliter rmed å forstå såpass.

 

Det er kanskje lurt å være forsiktig med å bry seg for mye så lenge du ikke vet hva som er på den andre siden?

Lenke til kommentar

OM du vil vite mer om det så må du gjerne sette opp en ny tråd.

Ser ikke helt hva jeg skal skrive der, "hvordan er det?" føler jeg ikke er helt dekkende...

 

Hvorfor tror du at jeg bruker et forum?

Aner ikke, men hjelp ser ikke ut til å være grunnen.

 

Tror du fortsatt at jeg hadde brukt et forum om alt var i orden?

Jeg har det bra, og bruker forumet, de fleste andre som bruker forumet har det slik, så hvorfor ikke...

 

Tror du jeg hadde brukt et forum dersom jeg hadde noen bekjente eller proffe å snakke med?

Bekjente kan jeg ikke uttale meg om, men kontakt lege, så får du en proff å snakke med.

 

Hvorfor skal jeg vente til at alt blir værre?

Ja, hvorfor skal du det? Kontakt legen nå, eller i morgen om det er stengt!

 

Det er ikke bare jeg. Folk vil jo at jeg skal hjelpe til. De trenger meg og jeg vil bruke det til å få slekta mi til å samarbeide. Hvorfor skal de leie inn en eller annen tulling når det er lite som skal til for å samarbeide?

Om de vil at du skal hjelpe til, hvorfor leier folk inn andre da? Tror du kan svare på det bedre enn meg.

 

Livet mitt er ikke det samme som ditt og det tyder på at du sliter rmed å forstå såpass.

Det er kanskje lurt å være forsiktig med å bry seg for mye så lenge du ikke vet hva som er på den andre siden?

Jeg forstår det veldig godt, jeg forstår også at du trenger profesjonell hjelp, det får du ikke på forumet.

Du sier jo selv at du trenger hjelp.

Faktisk er det ganske lite man får gjort via ett forum.

Dumt å spørre om hjelp når du tilsynelatende vil at andre ikke skal bry seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten så er dette Trespiser med nytt nick, eller så er det tvillingbroren. Men det går vel ut på et da de tydeligvis er rallende sprø begge to. :rofl:

Om du er sprø så gjør du ting uten grunn som du ikke vet hvorfor du gjør. Derfor håper jeg at du kan begrunne hvorfor du har skrevet det du har skrevet? Om du ikke får det til så må du avklare din psykiske helse.
Lenke til kommentar

Siden du er sikker på hva som er galt (og det er jo kjempebra), så er det jo ingenting som hindrer deg i å begynne å fikse på det. Og siden du mener det er miljøet rundt deg som er problemet, så er det vel best å flytte hvis du ikke klarer å få de du bor hos til å samarbeide. Jeg er helt enig i at samarbeid er det beste, men det hender at noen rett og slett ikke er villig til det, og da hjelper det ikke å bli værende der.

 

Jeg sa forøvrig ikke at du ikke fortjener å få støtte fra NAV, nå er det du som legger ord i munnen min. Det jeg sa var at jeg ikke ser noe galt i at de krever en viss grad/form av samarbeid fra din side for å gi deg støtten din. (Det er ikke bare deg de krever dette av, men de fleste andre også, så vidt jeg vet.) Det kan godt hende at de kravene NAV stiller til deg for øyeblikket er for vanskelige, og derfor sa jeg også at da må du jo få avtalt et nytt opplegg som passer bedre til din nåværende situasjon, slik at du kan følge opplegget og motta støtten du trenger.

 

Men du har uansett helt rett, jeg vet ikke alltid hva jeg snakker om, men jeg har opplevd og opplever en god del problemer i livet mitt selv, spesielt i forhold til hvordan de jeg bor med og omgir meg med, i likhet med deg (virker det som), påvirker hvordan jeg har det. Bare fordi jeg (eller andre) ikke sier ordrett det du vil høre, betyr ikke det at vi ikke vet hva vi snakker om. Det betyr bare at vi har en annen oppfatning, og våre svar vil bli formet ut av det. Hvis du ikke ønsker å høre andres meninger, skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet denne tråden.

 

Selvfølgelig går vår forståelse kun til et visst punkt, fordi vi kjenner deg ikke i virkeligheten, og vår eneste oppfatning av deg er den vi har fått gjennom forumet, du kan ikke klandre noen for det. Det kan godt hende at jeg velger å fokusere mer på noen ting mer enn andre, og det hender så visst også at jeg overser noen punkter folk nevner (det er overhode ikke med vilje, jeg er fult klar over at jeg har mange feil, og det er en av de; at jeg blir lett opptatt av detaljer og dermed glemmer eller misforstår helheten eller det andre som har blitt sagt), men det betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Men det er greit. Hvis du mener at det jeg har kommentert på er ting du har tatt opp før og at jeg overhode ikke vet hva jeg snakker om, så beklager jeg det, da har jeg dessverre (ufrivillig) oversett de punktene, og jeg skal herfra stoppe å poste i tråden hvis det er sånn du føler det (for dette kommer jo ingen vei).

 

 

 

Forøvrig så oppsøker ikke jeg folk for å lage bråk eller kvalme uten grunn. Det er heller du som oppsøker meg og du får en respons.
Hvor har jeg påstått at du oppsøker folk for å lage bråk og kvalme? Tror du at jeg poster i tråder for å være kjip mot folk? (Da tar du ganske så feil.)

 

Konklusjon om deg: Du er redd for å vise dine dårlige sider, du er redd for å si noe som er feil. Du er redd for å vise dårlige sider av deg selv i frykt for andre. Du liker å være kynisk. Du kan ha potensiale til kverulering. Du prater om ting du ikke vet noe om. Det er mye du rett og slett ikke forstår deg på. Men du skulle gjerne ønske at du fikk det til.

Ja, jeg er redd for å vise mine dårlige sider (hvem er ikke det?), ja, jeg er redd for å si noe feil (hvorfor er det galt? det meste som blir postet i denne delen av forumet er sensitivt, selvfølgelig vil jeg ikke si noe som kan være veldig feil for den personen det gjelder). Nei, jeg liker ikke å være kynisk, og jeg mener heller ikke å fremstå som kynisk. Mulig jeg har tendenser til å kverulere litt, og så klart er det mye jeg ikke forstår meg på, men samme kan sikkert sies om deg også, jeg tviler på at du forstår alt om alt ting. Hvorfor påpeker du egentlig alt dette? Hvorfor er en konklusjon om meg relevant i denne tråden? Fordi du er bedre enn meg? Hva vil du ha, et diplom?

 

Du virker ganske selvsikker i din bedømmelse av meg, mens meg på min side, jeg skjønner visst ingenting. Morsomt det der. Jeg liker også hvordan du indikerer at siden jeg "bare er en jente", så bruker jeg kjønn, kropp og utseende i stedet for hodet mitt. Er det bare fordi jeg har sagt ting du er uenig i eller ikke vil høre? Skikkelig modent av deg.

Endret av vaarblomst
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vaarblomst:

 

I stedet for å drive å vri og vende på alt mulig så kan du godt være litt mer direkte selv om andre ikke liker det eller du selv synes at det kanskje er litt ekkelt.

 

Det virker som du prøver å gi meg flere problemer ved at du gir meg enda mer motgang og jeg har ikke tid til mer motgang nå.

 

Jeg er i hvertfall ikke spydig når jeg dømmer deg slik som du er mot meg. Bedømmelsen av deg er ikke mer relevant enn at det sier noe om hvilken respons du liker å gi. For å si det enkelt: Er du en gother så vil svaret ditt være mer anerledes enn om du er en punker. Så ja, det er indirekte relevant. Om du er gutt eller jente har også noe å si. Utifra det du skriver så virker det som om du er en hjernevaska AUF medlem. Du stemmer på arbeiderpartiet eller høyre. Du er ikke gammel. Du legger ikke alt du kan for å hjelpe folk selv om det er på et forum.

 

Jeg er IKKE bedre enn deg men du er heller ikke bedre enn meg så vi er uten tvil forskjellige. Om du hadde forstått at jeg var et helt annet menneske enn deg så ville du ha skjønt mye mer om hvordan jeg har det så da ville du ha vist mer respekt og mindre spydighet.

 

Det du bryr deg mest om er kritikken som er mot deg. At du bryr deg i det hele tatt lurer jeg på. Skikkelig modent det også? Jeg må nesten spørre siden du har så mye bedre enn meg.

 

Du sier at forståelsen din går til et visst punkt fordi dere ikke kjenner meg? Du tørr ikke å innrømme at det faktisk er noe som går på intelligensen. Det er intelligensen hos folk som har mest å si. Det er det som bestemmer hvor mye man forstår. Det er garantert mye som er misforstått og detaljer som blir oversett. Forøvrig så har jeg skrevet mer enn nok til at folk skal forstå hvordan jeg har det uten å måtte være noe mer konkret på detaljene.

 

Ja, jeg vet hva som er galt og jeg har fortalt mer enn nok til at folk kan forstå det om de bruker litt tid på å sette seg inn i saken. Derfor er sløvhet også en viktig faktor hos folk. Sløvhet kombinert med en lav eller underutviklet intelligens vil også resultere i at folk misforstår og begynner å prate om ting dem egentlig ikke kan.

 

Jeg tviler på at du er så høy i hatten når du prater med folk face2face. Jeg snakker ikke om ting som jeg ikke har greie på om jeg ikke absolutt må det. Er det noe viktig som jeg ikke har greie på så bruker jeg tid på å forstå det med en gang så jeg kan ta det til å gå videre i livet. Ikke bare sitte her å ikke gjøre noen ting.

 

Det eneste jeg ber om er hjelp til å fikse problemene mine. Dersom det ikke fungerer eller går så vil det plage meg resten av livet. Men her på forumet så er det nesten bare sure folk som liker å stå i veien for andre.

 

De fleste kvinner er utsatt så de blir egentlig lært opp til å bruke kropp og utseende så derfor er det veldig mange kvinner som aldri får gjort noe i livet annet enn å ha sex og få barn eller gjerne misbrukt. Det er veldig vanlig i Norge og jeg kan nesten garantere at du blir utsatt for noe slikt. Det er sånn virkeligheten er selv om vi bor i Norge. Virkeligheten er skjult og derfor vanskelig å se.

 

Jeg trenger bare hjelp til å få problemene til å fungere fordi jeg takler ikke alle problemene selv og det er det som gjør meg syk. Hva problemene mine er har ikke noe å si men jeg tenker at andre som har lignende situasjoner kunne komme med forslag. Det er ikke bare å fikse opp i problemene her selv om jeg vet hva som skal til. Jeg trenger hjelp fordi det er noe som går ut over min helse. Men likevel så er det jeg som blir tatt for å være grunnen til at jeg blir syk.. eller "feil i hodet". Det går ikke an å bli misforstått mer enn det jeg gjør her. Hvem som svarer har mye å si og hva vitsen med å ha et forum om det bare er til kødd?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...