Gå til innhold

Asus slår til med ekstra rask spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå trenger man ikke kjøre så voldsomt mye AA eller kraftige innstillinger på en skjerm med slik pikseltetthet da. Aliasing vil være nærmest ikke-eksisterende.

Det finnes flere typer aliasing. Edge, shader, spatial, texture, temporal. Veldig høy oppløsning hjelper bare på edge aliasing, så det alene vil på langt nær gjøre aliasing ikke-eksisterende.

MSAA er dog bare en løsning på manglende oppløsning, men man trenger en ekstrem høy DPI for å ikke lenger kunne se edge aliasing.

 

http://filmicgames.com/archives/698

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Ellers håper jeg denne skjermen selger, ellers kan vi se langt etter PC-skjermer med høy oppdateringsfrekvens! Hvis slike skjermer blir en suksess så følger resten med, og vi får kanskje også en fin utvikling av skjermer.
Uten displayport er det ingen med vett i skallen som gidder å kjøpe denne.
200 DPI på 27 tommer = 4800 x 2700 (ca)No som tilsvarer 129 600 00 Pixler, 6.25 ganger så mange pixler som 1920x1080.GTX680 klarer knapt 98 Frames på BF3 ultra (http://www.anandtech...x-680-review/13)Jeg lurer på hvor mange år du er villig til å vente på skjermkort som støtter slike oppløsninger.
Nå trenger man ikke kjøre så voldsomt mye AA eller kraftige innstillinger på en skjerm med slik pikseltetthet da. Aliasing vil være nærmest ikke-eksisterende.Ifølge linken din klarer et GTX 680 65 fps i BF3 på Ultra (Ultra involverer faktisk 4xMSAA ja.)7970 CrossfireX eller 670 4GB SLI ville fint klart å kjøre BF3 uten MSAA og et par andre senkede innstillinger med oppløsning 4800x2700 og 60 fps.

 

Ein trenger ikkje å kjøre all spill i full oppløsning visst ein har ein skjerm med god oppløsning. Det eg personling merker forskjellen på er laptop min som har 1920x1080 på ein 15" skjerm men eg på hoved pc har 2 stykk 24" skjerm med 1920x1200 no some gir 146DPI på laptop mot 94DPI på hoved PCen.

 

laptopen har eit mye betre bilde enn det den hoved PCen.

 

kanskje 200DPI er å ta hard i men 3840x2160(167DPI) QFHD burde absolutt vere mulig å lage skjermer med. har ikkje set noen i norge som selger ein skjerm med slikk god oppløsning enda, til overkommelig pris enda.

Endret av Eide'n
Lenke til kommentar
Når skal PC skjermer komme uten noe tor ramme?Jeg mener, se på TVer, det er jo mye mer elektronikk i en TV enn hva det er i en PC skjerm. du får jo pc skjermer nå der all elektronikken ligger i foten på skjermen. Men ikke faen om de gidder fjerne ramma på den?Fatter ikke.
Bredere ramme gir en mykere overgang til ovgivelsene i rommet. Bred ramme er en fordel med mindre man skal ha flere skjermer side om side.
Hvorfor kommer da TVer med liten ramme?Men da burde det lages skjermer for folk med flerskjermoppsett. Er jo mange som bruker det.
Mange er vel en overdrivelse :)

 

Nei mange er ikke en overdrivelse, på verdensbasis er det sikkert titusenvis av folk som gjør det. Så titusenvis av personer er vel mange ?

Lenke til kommentar

Når skal PC skjermer komme uten noe tor ramme?Jeg mener, se på TVer, det er jo mye mer elektronikk i en TV enn hva det er i en PC skjerm. du får jo pc skjermer nå der all elektronikken ligger i foten på skjermen. Men ikke faen om de gidder fjerne ramma på den?Fatter ikke.

 

Du får kjøpe en sånn som jeg har:

 

http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/monitors/consumer/LS27A750DS/XK?subsubtype=series-7-and-9-3d-led

 

Anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...