Gå til innhold

Prossesor: AMD eller Intel?


Anbefalte innlegg

Ser at det er en del pris forskjell mellom disse typene, og jeg lurte på om noen kunne forklare hvorfor det er slik? Jeg skjønner at det kan være en forskjell på kvaliteten, og det ble nevnt at det er lettere å bygge videre i fremtiden med Intel.

 

Skal snart kjøpe inn deler til et nytt rigg, så jeg lurte på, hva burde jeg velge?

Er i 1000-1700 kr klassen, ser etter 4core over 3GHz. :)

 

Takk for hjelp

 

Edit: I foreløbig liste så har jeg en Intel 2500K 3,3GHz for 1799,-

Endret av kulmixip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 4-kjerners intel-cpu på 3ghz og en AMD med samme specs leverer veldig ulik ytelse. I prisklassen du oppgir ville jeg i de fleste tilfeller anbefale Intel. i5-2500K er et veldig godt alternativ om du skal overklokke, hvis ikke ville jeg heller sett på en i5 i 3000-serie uten K-suffix. En AMD 8-kjerne kan være et alternativ i samme prisklasse om du skal kjøre tungt trådede oppgaver, men vil yte langt dårligere i alle applikasjoner som ikke kan bruke 8 kjerner effektivt (spill tilhører vanligvis sistnevnte kategori).

Lenke til kommentar

Det som gir mest for pengene er vel Intel i5-3570K. 2500K er forgjengeren, men den er i ferd med å fases ut.

 

3570K til 1740,- hos dustin

K-variantene gir bare mest for pengene om man skal overklokke, og hvis man skal overklokke vil nok de fleste komme lenger med forgjengeren. Jeg har selv en i7-3770K som ikke vil over 4.4GHz på en god luftkjøler, og jeg tror man skal ha VELDIG uflaks med en Sande Bridge om man ikke kommer vesentlig høyere enn det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...