Gå til innhold

Samsung S23A700DS 120hz 3D, fra 1800kr til bortevekk


Core2Dude

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske øyenfientlig for tearing og hakk i bildet ved gaming som resulterer i at jeg må aktivere v-sync for at det skal bli behagelig. Av denne grunn har jeg i det siste kikket på 120hz skjermer, og for ca en måned siden fikk jeg fort øynene opp for Samsung S23A700DS.

640592.jpg

Denne var til salgs hos komplett, mpx, netshop og flere til kun kr 1800,-

Nå er denne skjermen putselig faset ut fra alle butikker unntatt proshop, og her ligger den nå til salgs for kr 2600,-. Egentlig litt merkelig ettersom man skulle tro denne skjermen hadde slått ann veldig bra på markedet med tanke på pris og spesifikasjoner, og ikke minst den minimalistiske og flotte designen. (perfekt for fleskjerm-oppsett)

 

Nu vel, jeg var for sent ute... men jeg er fremdeles på jakt etter en 120hz skjerm med 2D bruk i tankene til en ikke alt for stiv pris. Er det noen som har noen erfaringer eller tips å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser i grunn etter en slik skjerm selv. Jeg har en 24tommer fra før, men den er ganske gammel nå, og selv om bildet egentlig er ypperlig så er det IPS panel med betydelig etterslep og "bare" 60hz. Ikke akkurat perfekt egnet til høy-nivå BF3 spilling som jeg driver en del med =P

 

Desverre er akkurat monitorer en av de hardware-områdene jeg ikke klarer å følge medi alle endringene på. Hver gang jeg researcher før kjøp på skjermer så er jo alt fullstendig nytt virker det som...

 

Det beste jeg kan bidra med er en rimelig komplett liste over alt som selges i norge som faktisk har 120Hz støtte. De aller fleste av disse vil jeg tro har mulighet for 120Hz i 2D modus. Det er ikke så fryktelig mange, og det er litt enklere å researche på nettet når du har konkrete modellnanvn å søke på.

 

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s90075145&cols=89,544,1705&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Akkurat, produktutvalget for 120hz er rett og slett ganske minimalt i norge fortsatt da. Spørs om jeg ikke bare slår til på samsung skjermen jeg nevnte, men føler meg litt snytt når den var helt nede i 1800kr og i tillegg ser det ut til at det er dårlig med lagervare hos proshop.

 

Ellers har jo BenQ og Acer også noen modeller som ser brukbare ut i 2-3tusen klassen...

 

EDIT: Nei ser man det, da var samsung skjermen borte fra proshop også...

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Ligger 3 Samsung 2233rz 120Hz på finn.no kansje noe å vurdere? aner ikke hvordan denne skjermen er selv, men til den prisen taper man ikke så mye om man ikke liker den :) 1200-1500kr.

En i Bergen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35683590

En i Førde: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35394191

En i Arendal: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35934570

Lenke til kommentar

Kvaliteten så jo så som så ut på finn artiklene, i tillegg er dette myntet på 3Dvision fra nvidia. Jeg sitter med et AMD kort, noe som gjorde Samsung S23A700DS til det perfekte valget. Gjorde et utenlandsk søk igår og det er fortsatt mulig å skaffe skjermen via ebay (LINK). Men her ligger den også til 400 USD (kr 2500,-) og med norsk toll havner den fort rundt kr 3000,-

Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over, men når man først går til innkjøp av ny skjerm er det foretrukket at det passer min nåværende hardware best mulig. Skjermene du oppga var også litt i minste størrelse, ellers takk for tipsene.

 

Fant dog en engelsk side i går som frakter til hele europa og har nå lagt inn en bestilling på Samsung S23A700D til 292 EUR (ca kr 2200,-), så med norsk toll og mva regner jeg med den havner på rundt kr 2800,-

 

Ettersom de fleste reviewene og kommentarene jeg har vært innom skryter av denne skjermen ga jeg etter. Skal gi tilbakemelding på hvordan skjermen er her i forumet etter noen dagers testing =)

Lenke til kommentar

Der tok jeg feil gitt, etter først å ha prøvd betaling via VISA fikk jeg beskjed om at dette ikke ble godtatt og at jeg måtte prøve med amazon eller Paypal account. Gjorde da et forsøk til med min PayPal account, men utrolig nok måtte denne også kanselleres pga ikke kvalifisert.

 

Dette begynner nå å bli en sånn situasjon der du er på jakt etter noe du absolutt skulle hatt, men det er vanskelig å finne og alt går galt hvis du er nærme ved å få det! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...