Gå til innhold

Dette er Windows 8-datoen


Anbefalte innlegg

Det står at Windows 8 er tilpasset nye office , da må det bety at office også er metro only ?

jeg kan ikke forstå hvordan office da skal funger effektivt

 

Nye office funker fint på Windows 7 også, bruker selv preview-versjonen daglig.

Og du har lest feil fra artikkelen - "Den nye kontorpakken er spesielt tilpasset Windows 8". Hadde det ikke vært litt rart å bygge et OS ut i fra en kontor-pakke/program ;)

 

Office kan fungere effektivt på feks surface fordi:

  • Microsoft vil at du skal lagre filene dine på Skydrive, da er det lett å "ta med seg" arbeidet ditt fra stasjonær-PC`en til Surface som du feks tar med på møter osv.
  • Word har kommet med "sidelengs" lesing.. hvor du kan bla som i en bok gjennom dokumentene.
  • Excel tilbyr nå smarte løsninger for raskere opprette diagrammer, statistikker med bare noen fingertrykk.
  • Powerpoint er laget for at det skal virke mer naturlig å bla seg gjennom det på feks et nettbrett.
  • ++

Kan høres litt som en reklame for Win8/Office det her, men selv om jeg ikke er så glad i den Metro funksjonen så er jeg optimistisk på hvordan dette vil fungere til slutt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis man skal kjøpe bærbar må man kjøpe før 26. oktober. ;P

 

Kjøpte bærbar like etter Vista kom ut, det viste seg å være en stor tabbe. Nå har jeg lært, og har kjøpt en ny bærbar før Win8 lanseringen.

 

Sånn til opplysning kan jeg ikke fordra Vista, jeg kan heller ikke fordra metro grensesnittet i Win8 og at operativsystemet er beregnet for nettbrett og mobil, Men jeg liker derimot Win7, ettersom den først og fremst fungerer bra, men også fordi den er beregnet til vanlige PC-er. Til slutt, Win8 fungerer sikkert helt fint til nettbrett og mobil, men ikke til PC.

Lenke til kommentar

Så hvis man skal kjøpe bærbar må man kjøpe før 26. oktober. ;P

 

Kjøpte bærbar like etter Vista kom ut, det viste seg å være en stor tabbe. Nå har jeg lært, og har kjøpt en ny bærbar før Win8 lanseringen.

 

Sånn til opplysning kan jeg ikke fordra Vista, jeg kan heller ikke fordra metro grensesnittet i Win8 og at operativsystemet er beregnet for nettbrett og mobil, Men jeg liker derimot Win7, ettersom den først og fremst fungerer bra, men også fordi den er beregnet til vanlige PC-er. Til slutt, Win8 fungerer sikkert helt fint til nettbrett og mobil, men ikke til PC.

 

Du hadde fullt mulighet for å installere en Win XP selv om du kjøpte en PC med Vista. Eneste problemet med det var at du kanskje trengte å kjøpe en key til XP (eller laste ned ulovlig).

 

Win 8 funker sikkert fint til vanlige pc`er også, ingen som tvinger deg i å gå innpå Metromenyen.

Det er ikke bare GUI som er nytt heller i Win8, det er da selvsagt gjort mye arbeid i grunnmuren som optimaliserer minne,CPU-bruken osv ;)

Lenke til kommentar

Win 8 funker sikkert fint til vanlige pc`er også, ingen som tvinger deg i å gå innpå Metromenyen

 

nå har vi vært gjennom dette en gang før.

Metro er ikke nom man velger selv

Det kommer opp når Windows 8 finner det for godt

 

Skal man bli kvitt metro så må man rediger konfigurasjons-filene og det er ikke for hvem som helst.

Lenke til kommentar

Du hadde fullt mulighet for å installere en Win XP selv om du kjøpte en PC med Vista. Eneste problemet med det var at du kanskje trengte å kjøpe en key til XP (eller laste ned ulovlig).

 

Win 8 funker sikkert fint til vanlige pc`er også, ingen som tvinger deg i å gå innpå Metromenyen.

Det er ikke bare GUI som er nytt heller i Win8, det er da selvsagt gjort mye arbeid i grunnmuren som optimaliserer minne,CPU-bruken osv ;)

I teorien er det bare å bruke noe annet en Vista, men problemet er at den var "Vista ready" og dermed beregnet på Vista. XP funket ikke grunnet kompabilitets feil med hardware. Linux funket værtfall ikke. Redningen kom når Windows 7 ble lansert, problemet nå er at den nesten er ødelagt.. :p

 

Såvitt jeg har skjønt er metro menyen den første som dukker opp, og den kan jeg ikke fordra. Er usikker på det med å lukke programmer, såvitt jeg har skjønt er det ikke mulig, værtfall ikke mulig i prøveversjonen. Ellers har jeg hatt inntrykket at alt skal fungere gjennom metro menyene, men samtidig som det er mulig å bruke de "gode gamle" menyene, med et lite touch av Windows 8..*kremt* Hva med å bare ha det som i Windows 7 til en PC?

 

Jeg har altså prøvd Windows 8, er ikke overbevisst, og blir å fortsatt bruke Windows 7 til jeg blir tvungen til å bytte. Men for all del, hvis folk liker det så kjør på, jeg sier ikke at andre ikke skal like det, bare at jeg missliker det. :)

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Litt spent på om dagens maskinvare vil gi noen god opplevelse med Windows 8. Da tenker jeg ikke på ytelse ala CPU kraft og nok minne, men mer i dette med touchskjerm, styreflater etc. Slik det er nå kan jeg egentlig ikke se at jeg har veldig lyst på Windows 8, litt fordi jeg synes det er klønete med mus og tastatur i Metro grensesnittet. Sikkert en tilvenningssak.

 

Ja, det er nok en tilvenningssak. A la det å kjøre bil i England... Alt nytt krever tilvenning og opplæring, sånn var det med Win95 også. Problemet med folk flest er at de forventer å kunne ta i bruk et veldig avansert verktøy uten noe som helst form for opplæring og at det da skal virke med en gang. Det er ikke realistisk.

 

Har prøvd 8 RP en tid nå og det begynner å bli lettere (Har selv jobbet som MS IT konsulent siden win 3.11 ble brukt). Maskinvaremessig kan man kjøre win 8 lettere på eldre maskinvare. Start menyen har blitt erstattet av start skjermen, ellers er GUI'et stort sett likt. For desktop bruk legges det mer vekt på bruk av hurtigtaster og "hurtigsøk" (i.e. trykk "Win" tast og begynn å skrive navnet på det du vil åpne - samme som i win vista / 7). Men det er klart at brukere som flipper ut hvis en dialogboks får ny farge kommer til å ha et problem...

Lenke til kommentar

Nå er det liksom mere snakk om å endre på tingene bare for å få det annerledes , ikke for forberedte bruker opplevelsen

Noe forbedringer må de likevel gjøre

 

Flisene er ingen liten endring. problemet er at de ikke ikke er skalerbar slik at man kan ha flere av den jo større skjer man har ( Microsoft må også ta hensyn til de med mindreskjermer ) .

 

Et annet problemet er at det er sagt at alle skalerbare vinduer er borte når man bruker Metro

Hvis man ønsker å fjerne Metro så må må ty til kirurgiske grep som også går ute over en del av de andre programmene

 

 

jeg må bare gjenta det som er sagt flere ganger .Windows 8 er en dårlig blanding mellom Win7 og Android

Lenke til kommentar

Har testa win8 en ukes tid nå, og det er ikke slik at man må bruke metrodelen. Men tenker win8 blir bra på laptopper med touchskjerm. Uten touchskjerm er det nok bedre med win7.

 

nå er det hardnakket påstått at man ikke kan unngå Metro , at det popper opp av seg selv når programmet ( appen) man skal bruke bare er i metro versjon.

 

Det er også påstått at explorerer bare finnes i metro versjon .

jeg frykter da at firefox kommer i en egen versjon for win8 og den er da bare i Metro utgave.

 

 

Hvordan heger det sammen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...