Gå til innhold

Test: Huawei Ascend P1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, hvordan er denne mobilen i forhold til Galaxy S2? Jeg har nå en iPhone 3GS, men kjenner den er meget klar for utskiftning. S2 er og et år gammel nå, men koster alikevell litt mer enn denne Huaweien. Hva bør jeg velge av disse to telefonene? Mobilen skal bare brukes til vanlig bruk. :)

Lenke til kommentar

Hei, hvordan er denne mobilen i forhold til Galaxy S2? Jeg har nå en iPhone 3GS, men kjenner den er meget klar for utskiftning. S2 er og et år gammel nå, men koster alikevell litt mer enn denne Huaweien. Hva bør jeg velge av disse to telefonene? Mobilen skal bare brukes til vanlig bruk. :)

 

Denne vil gi deg en bedre totalopplevelse enn S2, spesielt siden ICS-oppdateringen på S2 er svært mislykket. Denne har ICS nativt.

 

 

 

Nå skal ikke jeg gå altfor off-topic her, men har du prøvd RAZR? Jeg er enig i at den på papiret virker som en kanonbra telefon, men i bruk fant jeg den uendelig frustrerende. Specs er ikke alt.

On-topic: Huawei ser ut til å ta nye steg i rett retning for hver nye telefon de kommer med, dette er slik jeg ser det en seriøs utfordrer til mange av de etablerte merkene i markedet!

 

Hei! Ja, jeg har RAZR.

 

Om du har testet den, vil jeg gjerne vite når du testet den og hvor? Butikkmodell? I så fall hadde den nok gammel programvare som var litt buggete, samme som når amobil, dinside, gsmarena og andre testet den. Likefullt et anbefalt produkt. Allerede i romjula 2011 kom ny programvare som fikset bugs, wlan problemer og hevet kamerakvaliteten betraktelig. Mao ble den dønn stabil og tar bedre bilder og video.

 

Hva synes du var frustrerende?

 

Om standardlauncheren ikke var noe for deg kan jo man alltids skifte, selv bruker jeg TSF nå, etter ha brukt LauncherPro de siste 3 årene.

 

RAZR har bedre kalibrert skjerm enn Ascend, SII, Optimus 2X og Sensation av hovedkonkurrentene. Skjermen er hva man i hovedsak interagerer med. Den har også den beste hodetelefonutgangen, og jeg lytter mye til musikk. Ellers har den god nok CPU, GPU og RAM til å spille grafikktunge spill og store spill som GTA III og Max Payne. Kameret tar gode bilder, uten led-blitzen vel og merke, og på nyttårsaften kunne jeg for første gang vellykket filme fyrverkeri i farger mot den sorte himmelen. På tidligere mobiler og kompaktkamera har alt av fyrverkeri ellers blitt hvitt og hele bildet preget av støy. Smarte handlinger poppet opp i begynnelsen og ga meg tips og satt opp smarte regler for hva telefonen skal gjøre når for å spare på batteriet, samt at jeg selv har laget noen regler fra grunnen av. Senest i går overførte jeg en 40-45 sanger fra PC-en hjemme til telefonen via MotoCast, det var noen jeg savnet mens jeg var på farten.

 

Skulle jeg kjøpt ny telefon idag,8 måneder senere, hadde jeg nok fremdeles valgt RAZR, men RAZR MAXX da dens batteri er så overlegent alt annet :)

Endret av AudioV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hei, hvordan er denne mobilen i forhold til Galaxy S2? Jeg har nå en iPhone 3GS, men kjenner den er meget klar for utskiftning. S2 er og et år gammel nå, men koster alikevell litt mer enn denne Huaweien. Hva bør jeg velge av disse to telefonene? Mobilen skal bare brukes til vanlig bruk. :)
Denne vil gi deg en bedre totalopplevelse enn S2, spesielt siden ICS-oppdateringen på S2 er svært mislykket. Denne har ICS nativt.
Nå skal ikke jeg gå altfor off-topic her, men har du prøvd RAZR? Jeg er enig i at den på papiret virker som en kanonbra telefon, men i bruk fant jeg den uendelig frustrerende. Specs er ikke alt.On-topic: Huawei ser ut til å ta nye steg i rett retning for hver nye telefon de kommer med, dette er slik jeg ser det en seriøs utfordrer til mange av de etablerte merkene i markedet!
Hei! Ja, jeg har RAZR.Om du har testet den, vil jeg gjerne vite når du testet den og hvor? Butikkmodell? I så fall hadde den nok gammel programvare som var litt buggete, samme som når amobil, dinside, gsmarena og andre testet den. Likefullt et anbefalt produkt. Allerede i romjula 2011 kom ny programvare som fikset bugs, wlan problemer og hevet kamerakvaliteten betraktelig. Mao ble den dønn stabil og tar bedre bilder og video.Hva synes du var frustrerende?Om standardlauncheren ikke var noe for deg kan jo man alltids skifte, selv bruker jeg TSF nå, etter ha brukt LauncherPro de siste 3 årene.RAZR har bedre kalibrert skjerm enn Ascend, SII, Optimus 2X og Sensation av hovedkonkurrentene. Skjermen er hva man i hovedsak interagerer med. Den har også den beste hodetelefonutgangen, og jeg lytter mye til musikk. Ellers har den god nok CPU, GPU og RAM til å spille grafikktunge spill og store spill som GTA III og Max Payne. Kameret tar gode bilder, uten led-blitzen vel og merke, og på nyttårsaften kunne jeg for første gang vellykket filme fyrverkeri i farger mot den sorte himmelen. På tidligere mobiler og kompaktkamera har alt av fyrverkeri ellers blitt hvitt og hele bildet preget av støy. Smarte handlinger poppet opp i begynnelsen og ga meg tips og satt opp smarte regler for hva telefonen skal gjøre når for å spare på batteriet, samt at jeg selv har laget noen regler fra grunnen av. Senest i går overførte jeg en 40-45 sanger fra PC-en hjemme til telefonen via MotoCast, det var noen jeg savnet mens jeg var på farten.Skulle jeg kjøpt ny telefon idag,8 måneder senere, hadde jeg nok fremdeles valgt RAZR, men RAZR MAXX da dens batteri er så overlegent alt annet :)

 

Ok, da blir det nok denne. Like greit når den er billigere og ;) Elkjøp har den billgst, til 2895kr, noe som er en bra pris for "forhåpentligvis" god mobil ;)

Lenke til kommentar

kjøpte denne i går kveld, ettersom jeg klarte å knuse skjermen på den gamle mobilen i helgen som var.. Er svært fornøyd til nå! Egentlig ingen ting å klage på, bortsett fra at batteriet ikke er bedre enn "greit" når mobilen har vært mye i bruk! =P

Lenke til kommentar

kjøpte denne i går kveld, ettersom jeg klarte å knuse skjermen på den gamle mobilen i helgen som var.. Er svært fornøyd til nå! Egentlig ingen ting å klage på, bortsett fra at batteriet ikke er bedre enn "greit" når mobilen har vært mye i bruk! =P

 

Hvor mange GB minne er det på den?

Lenke til kommentar

Kjøpte likegodt denne selv om jeg egentlig hadde bestilt Huawei Honor. Ser at anmelderen anbefaler å bytte ut tastaturet.

 

Er noen som har erfaring med tastatur fra Google Play, og i tilfelle anbefalinger på hvilke som er bra??

 

Swype og Swiftkey er begge gode. Selv foretrekker jeg Swype.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kjøpte denne i går kveld, ettersom jeg klarte å knuse skjermen på den gamle mobilen i helgen som var.. Er svært fornøyd til nå! Egentlig ingen ting å klage på, bortsett fra at batteriet ikke er bedre enn "greit" når mobilen har vært mye i bruk! =P
Hvor mange GB minne er det på den?

 

er bare 4 gb intern, men hadde sd kort fra gammel mobil... ser egentlig ikke på lite lagring som noe problem når det er støtte for minnekort!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kineserne setter de andre produsentene på prøve med sine billige og glimrende telefoner. Skjønner ikke at denne ikke fikk karakter 6, når det eneste som er å utsette er tastaturet og hjemtasten for nær skjermen.

 

Huawei betalte jo ikke amobil for 6'eren, slik som apple og samsung gjør

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

På tilbud til 1995,- på Lefdal i dag. De har også et godt tilbud på SanDisk Ultra 32 GB microSDHC til 149, 10% rabatt på tilbehør ved kjøp av telefon og gratis frakt av alle typer ved kjøp over 2000,-. Samlet blir det 2129,- ferdig levert på døra, inkludert et godt minnekort for å kompensere for de sparsommelige 4GB lagring telefonen kommer med.

 

Veldig mye for pengene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

32GB eMMC som er navnet på Flash kompoemten som brukes i smarttelefoner og tableter koster ca 30 USD i 100 tusen antall pr år. Antar telefonprodusentene betaler 12-18 USD for en slik komponent.

 

 

Edit: dette havnet av en eller annen grunn i feil tråd

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ascend P1 har dual core, D1 har quad core, samme har LG.

Både LG og Huawei er elendige på å holde firmware oppdatert, så ingen foretrukne sånn sett. Huawei er mye billigere, men likevel kraftige gode telefoner. Ingen telefon er "best", det spørs helt hva du er ute etter og liker/misliker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...