Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svett/klam i hendene.


Anbefalte innlegg

Hei. Problemet mitt er at jeg veldig ofte er svett og klam i hendene. Selv om jeg ikke gjør noe som helst arbeid eller anstrenger meg på noen måte.

 

Dette er et problem for meg, jeg gruer meg alltid til å håndhilse på personer jeg ikke kjenner...

 

Hva kommer dette av, og kan det "helbredes"? Anonym poster: ca8a955e5401073c3ce2cf759fe0620b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppstår dette i bestemte situasjoner? Har du noen andre plager (for eksempel hjertebank, høy puls, rødming, angstanfall eller hodepine)? Vet du noe om blodtrykket ditt og blodsukkeret ditt (er dette høyt)?

 

Dersom intet av dette gir mer informasjon, ville jeg i utgangspunktet tenkt at det var en normalvariasjon; for eksempel kan visse ha mer aktivitet i nervecellene som er koblet til svettekjertlene i hendene. Kan være meget plagsomt, men altså helt ufarlig.

Lenke til kommentar

Sliter med dette selv. Spesielt i situasjoner hvor jeg vet at jeg skal håndhilse med en person i nær fremtid. Når man f.eks skal møte en ny kolega.

 

Da er det lett å tenke "nå må jeg ikke bli klam i hendene!", så fort jeg tenker det, så er løpet kjørt :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Vært slik siden jeg var liten selv, (wow denne starten får dette til å virke som en støttegruppe).

 

Tror ikke det er så mye å gjør med slikt om du alltid har hatt det slik, du kan trøste deg med at når andre fryser på vinterdagene kan du alltid varme deg selv med å legge hendene på hvorenn du skulle være kald :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...