Gå til innhold

Anbefalte innlegg

EDIT: Jeg vurderer nå (etter masse mas:P) og bygge. Kan jeg få litt hjelp til listen min? =)

 

Skal ha ny stasjonær, begynner å få en grei oversikt over hva som er bra og dårlig.

 

Men det må da være en ulempe med denne?

 

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20388252

 

Jeg klarer ikke finne noe som er i nærheten prismessig, med min kunskap.

 

Har som regel sett etter PC på Komplett, Dustin og MPX, men det virker for meg som at CDON knuser disse, hvis man skal kjøpe ferdiglaget/konfigurert?

 

Her er et annet alternativ som jeg synest er nesten like sykt.

 

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20388250

 

Den er uten SSD, men allikavel! =) (har en liggende hjemme, så det plager meg ikke)

Endret av Merkeligvei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leker nå litt med tanken å bygge, men er enda usikker.

 

Uansett, jeg ble litt skeptisk når jeg sendte en mail til CDON for og få svar på mer av spesefikasjonene til Kabinettet, Hovedkortet, SSD'en og Skjermkortet. Men han kunne ikke svare på noe av det.

 

Er veldig usikker nå

Lenke til kommentar

Okei. Tusen takk! =)

 

Da får vi se om jeg klarer og finne deler til en bedre PC og se om det er verdt det.

Tenker at det må være en såpass differanse mellom ferdig bygd og selvbygd at det blir verdt det.

 

Liker tryggheten i og ha en plass og sende PC'en gratis om noe skulle slå feil.

 

Btw. vet du eller noen om det er ok service hos CDON?

Lenke til kommentar

Når jeg sier "verdt det", så mener jeg om prisfordelen er verdt og eksludere gratis service.

Som sagt, det er en så grei trygghet og ha en plass og sende PC'en om noe skulle gå galt. =)

 

Når du sier "ganske" god pris, har du funnet noe bedre? Jeg prøver å vender hvert et hjørne av internett:P

Lenke til kommentar

Fant 2 "feil"

 

CPUene som kommer med i pcene der kan overklokkes, men de har lagt ved et hovedkort som gjør at du ikke kan overklokke allikevel.

 

Den andre "feilen" er at de har lagt ved en dårlig strømforsyning. Denne holder dog i lange baner og kan fint holde veldig lenge. Er dog en av de bedre budsjett PSUene på markedet da.

Lenke til kommentar

Fant 2 "feil"

 

CPUene som kommer med i pcene der kan overklokkes, men de har lagt ved et hovedkort som gjør at du ikke kan overklokke allikevel.

 

Den andre "feilen" er at de har lagt ved en dårlig strømforsyning. Denne holder dog i lange baner og kan fint holde veldig lenge. Er dog en av de bedre budsjett PSUene på markedet da.

 

Så man har altså ikke mulighet til å overclocke? Men hvor mye bedre ytelse vil man få ved å overclokce til f. eks 4 GHz?

Lenke til kommentar

Som dere ser, så satt jeg feil med hermetegn, altså, det er jo ikke noen feil sånt sett, men bare sånt at folk vet om det, at det ikke går an og overklokke. Men Du får jo uansett ekstremt god ytelse i forhold til prisen på de pcene der.

 

 

Å de CPUene der får så og si alle over 4.3GHz, de fleste havner på 4.5GHz :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ifølge MSI, så har dette kortet "OC Genie II" (om dette er det riktige kortet da), så det bør vel til en viss grad kunne klare å overklokke vel ?

Jeg har ingen erfaring med det selv, men det kan virke som at denne funksjonen gjør en slags "automatisk" overklokking når den aktiveres. Og så kan man antakelig ikke overklokke "manuelt" da.

Men dette vet sikkert andre bedre enn meg.

Lenke til kommentar

Skyt meg viss jeg tar feil.

 

 

Men trudde ikke det gikk an å klokke på "H"XX kort jeg. Hmm :)

 

Noen som kan rette meg på dette ? :)

 

 

EDIT::::: Ser ut som du faktisk kan overklokke.

SB CPUene kan du overklokke opp til der turbo stopper.

IB CPUene kan du overklokk med multiplier til 45.

 

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1914307

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Skyt meg viss jeg tar feil.

 

 

Men trudde ikke det gikk an å klokke på "H"XX kort jeg. Hmm :)

 

Noen som kan rette meg på dette ? :)

 

 

EDIT::::: Ser ut som du faktisk kan overklokke.

SB CPUene kan du overklokke opp til der turbo stopper.

IB CPUene kan du overklokk med multiplier til 45.

 

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1914307

 

Så du kan overclocke altså? Men det er vel ikke så mye vits om cpu kjølerne er dårlige da? Dersom man bytter disse ut, vil man da miste garantien?

 

Og en ting til, jeg har selv vurdert Thor Einride, men ser ut som om de har fjernet den derfra? Finner den hvertfall ikke om jeg navigerer til seksjonen Gaming - Thor, MEN dersom jeg googler Thor Einride kommer den opp på cdon sine sider som vanlig.

Lenke til kommentar

Okei, men det er iallfall en bra PC til bra penger.

 

Da er spørsmålet, to build or not to build!? :p

 

Tror dere at dere kan hjelpe meg med et alternativ til build?

 

Jeg har kommet fram til disse komponentene, men er svært usikker på hovedkort og kabinett, samt om jeg trenger flere vifter? (har ikke oppført kabinett)

 

Og ja, jeg vil beholde de 16 GB ram, selv om jeg vet det holder med 8 GB til gaming:P Tar gjerne imot tips om bedre ram.

 

Er forøvrig åpen for bedre komponenter når det gjelder alt.

 

Husk at jeg har aldri bygget før, og håper på at dette blir lett og sette sammen. Og at det finnes videoer som vil forklare veldig spesefikt for mine produkter. =)

 

Edit: Fikk ikke til bilde, noen som kan si meg hvordan jeg poster shopping list?

Endret av Merkeligvei
Lenke til kommentar

Okei, men det er iallfall en bra PC til bra penger.

 

Da er spørsmålet, to build or not to build!? :p

 

Tror dere at dere kan hjelpe meg med et alternativ til build?

 

Jeg har kommet fram til disse komponentene, men er svært usikker på hovedkort og kabinett, samt om jeg trenger flere vifter? (har ikke oppført kabinett)

 

Og ja, jeg vil beholde de 16 GB ram, selv om jeg vet det holder med 8 GB til gaming:P Tar gjerne imot tips om bedre ram.

 

Er forøvrig åpen for bedre komponenter når det gjelder alt.

 

Husk at jeg har aldri bygget før, og håper på at dette blir lett og sette sammen. Og at det finnes videoer som vil forklare veldig spesefikt for mine produkter. =)

 

artikler

Totalt 9 531 kr

Kassen

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK

1 st.

149 kr

NZXT HALE 90 PSU 80+ GOLD 650W MODULAR

NZXT HALE 90 PSU 80+ GOLD 650W MODULAR

1 st.

1 039 kr

NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3

NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3

1 st.

599 kr

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY

1 st.

1 740 kr

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB)

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ C...

1 st.

812 kr

ASUS MAXIMUS V GENE Z77 S-1155 M-ATX IVY

ASUS MAXIMUS V GENE Z77 S-1155 M-ATX IVY

1 st.

1 544 kr

ASUS GEFORCE GTX 670 TOP 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

ASUS GEFORCE GTX 670 TOP 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

1 st.

3 599 kr

ANTISTATBÅND HÅNDLEDD 1.5M + KROKODILLEKLEMME

ANTISTATBÅND HÅNDLEDD 1.5M + KROKODILLEKLEMME

1 st.

49 kr

 

4 GB med ram holder vel egentlig til spilling, men siden ram ikke er så veldig dyrt så er det vel forsovet greit :p

Lenke til kommentar

Ja, tenker bare hvorfor ikke=) Kanskje jeg får bruk for mer en gang i framtiden.

 

Disse hovedkortene er de jeg har hørt mest og best om, men vet ikke hva som passer meg best. Og vet noen om en perfekt match med kabinett for en av disse?

 

http://www.dustinhome.no/product/5010625160/asus-p8z77-v-pro-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

http://www.dustinhome.no/product/5010627057/asus-maximus-v-gene-z77-s-1155-m-atx-ivy/

Lenke til kommentar

Skyt meg viss jeg tar feil.

 

 

Men trudde ikke det gikk an å klokke på "H"XX kort jeg. Hmm :)

 

Noen som kan rette meg på dette ? :)

 

 

EDIT::::: Ser ut som du faktisk kan overklokke.

SB CPUene kan du overklokke opp til der turbo stopper.

IB CPUene kan du overklokk med multiplier til 45.

 

http://forums.whirlp...archive/1914307

 

Hei igjen, kom tilfeldigvis innom et svensk forum (http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad/1125883-thor-jords-v-2-a/, dersom du vil lese selv) hvor de da diskuterte en av Thor pcene fra cdon, og der ble det nevnt at man ikke kunne overclocke med H77. Du har nok mye mer peiling en det jeg har, så vil det være mulig å overclocke eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...