Gå til innhold

Kamera til ca 1000 til en 9 åring


Anbefalte innlegg

Jenten min har vunnet 1000 kr på P4 sommerturne.

Så nå har hun lyst til å kjøpe seg kamera. Hun vil gjerne kunne flime litt også.

Men bilder er nok det viktigste.

 

Er det noen greie kameraer ti den prisen til en 9 åring, som skal få sitt første kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre ungene er unormalt forsiktige vil et tradisjonelt kamera ryke i løpet av kort tid.

De fleste slike kamera har et objektiv som kjøres ut når man slår det på. Dette utstikkende objektivet får fort en smell eller to, da er det bare å hive kameraet.

 

Selv har jeg skaffet meg noen gamle vanntette kamera med innvendig objektiv. Disse tåler det meste, inkludert å falle i bakken eller en vannpytt, og ungene har brukt dem siden de var fire år gamle.

Lenke til kommentar

Med mindre ungene er unormalt forsiktige vil et tradisjonelt kamera ryke i løpet av kort tid.

De fleste slike kamera har et objektiv som kjøres ut når man slår det på. Dette utstikkende objektivet får fort en smell eller to, da er det bare å hive kameraet.

 

Min 4-åring har en Nikon S4300 trorjegdetvar (måtte bli Nikon, selvsagt). Det er ikke et spesialisert "barnekamera". Hun er veldig glad i å ta bilder, og har lært seg å være forsiktig med det. Nesten ett år seinere virker det fortsatt fint.

Endret av TaraldR
Lenke til kommentar

Unngå for all del Coolpix S30. Ser ikke bra ut. Gå innom en av de større elektronikkbutikkene så kan du være heldig å finne noen ustillingsmodeller du får kjøpe for en billig penge. Flere ganger de har solgt kamera med pris på en 1500-2000 til tusenlappen på lefdal og elkjøp iallfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...