Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fikk bot på T-Banen i dag, av ugyldig årsak


Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Kjøpte 1 HELT NY bilett på narvesen i dag og så at det var kontroll foran tbanen, som ventet på å stige på før den dro.

 

Jeg stemplet biletten 1 min før banen dro og drev å bøyde og tuklet på biletten og stempelet ble SLITT, men man kunne tydlig se hvilken dato som stod.

 

Kontrolløren kom og sa at den var "SKRAPT" og startet å skrive en bot. Hva så om stempelfeltet er slitt, det var en gyldig bilett som ikke har vært stemplet tidligere og han mente den kunne hatt en dato stempel før den jeg tok i dag. Det var ikke tilfellet, jeg stemplet den RETT før jeg gikk på banen.

 

Jeg spurte han om jeg kunne få biletten før han tok den for å ta et bilde av den, før de sendte den til sjekk på kundeservicen. "du kommer ikke nær den biletten" nå kan de bare fake et stempel og late som jeg har stemplet tidligere og jeg må betale boten på 1500kr.

Hva er galt her? Jeg har en ny bilett som er slitt stempler den, dato er tydlig og jeg blir tatt for forfalskning av bilett. Jeg hadde skjønt det hvis man så et stempel under, men det gjorde man ikke( en av grunnene til at jeg ville ta bilde"

Skal hvetfall ned å klage i morra. Latterlig at jeg ikke får se på biletten etter de har tatt den, for å ta et bilde av den før jeg gir den vekk.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Og til de som spør, jeg tok ikke vare på noen kvitering fra Narvesen.

 

Tenk om jeg hadde kjøpt biletten for en uke siden, og hatt den i lommeboka så stempelfeltet hadde blitt slitt, den er fortsatt gyldig til bruk. Det blir akkurat det samme.

 

Kontrolløren sa også "Bare betal den så lar jeg deg kanskje gå neste gang, siden da har du ikke hostorie i registeret vårt" Lol wtf`?

 

 

Det beste er at det blir sett på som FORFALSKNING som kan bli rapportert til POLITIET.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg tror ikke noe på deg.

 

Saklig. Ikke si at du er kontrollør....

 

Men jeg kommer til å klage, ta med bankutskrift for transaksjonved kjøp av biletten.

Man vil da se at det ble kjøpt noe til 30kr et par minutter før jeg stemplet biletten i forhold til stempel datoen. Og de har biletten så de ser jo at det ikke er noe tidligere stempel, noe de bekreftet på banen.

 

Tipper de får provisjon per bot også.....

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Uten at jeg skal påstå noe om trådstarters versjon av hendelsen så er det på plass å påpeke at billettkontrollører flest er udugelige.

 

Det er som om en ferjevakt har blitt smeltet sammen med en kvinnelig securitas vakt med mensen. Udefinerbart men samtidig åpenbart at det ikke er positivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Uten at jeg skal påstå noe om trådstarters versjon av hendelsen så er det på plass å påpeke at billettkontrollører flest er udugelige.

 

Det jeg syns var underlig var at jeg ikke fikk se på biletten en gang til for å ta et bilde av den som jeg kunne bruke når jeg kommer til å klage i morra.

 

Og ja, blir trist av å se kontrollører og p-vakter, udugelige jobber med provisjon som trigger de til å gi bøter for ingen grunn.

 

 

ooog, om jeg hadde som intensjon å "skrape" biletten, hva har har det å si så lenge det var ETT stempel, hvis det er tegn på tidligere stempel så er saken noe helt annet.

 

Hvis det har regnet så blir biletten våt og feltet blir slitt ut og vannmerken bilr borte, skal man få bot for det også? Urimelig grunn til å få bot.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Hvis alt du sier stemmer hadde jeg nektet å betale boten og tatt det opp med noen litt høyere en kontolløren.

 

Det stemmer og jeg skal ned å klage i morra, og er spent på om biletten er blitt tuklet med på en eller annen måte. Siden jeg ikke fikk ta bilde mener jeg.

 

Noen som vet om de får provisjon får det her møkk arbeidet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Det tviler jeg veldig sterk på. Hvordan skulle det liksom fungert? 50,- pr stakkar de buster?

 

Enten det eller så liker de den "makten" de har på sporveien i Oslos tunneller lol.

 

Det kleineste var at sjefen for den gruppa som var på vogna mi gikk med et forstørrelsesglass fra nille sikkert og så på biletten" ja skrapt, send den inn"

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Kom hjem fra jobb nå og var innom narvesen fra i går og de klarte å skrive ut kviteringen fra i går og det stemmer med kontonr og man ser på nettbanken at transaksjonen ble utført samtidig. Og biletten ble stemplet ca 3 min etter jeg kjøpte den og gikk på banen.

 

stikker ned snart for å løse det tullet her.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Det er ikke vektere som er kontrollører, bare så det er avklart.

 

i know, var ikke de som fakka meg opp i går. Men vektere er vel kontrollører i blant de også?

 

de her var sivile. jobber de i #Ruter fast eller er det sånn man kan melde seg på å få litt lønn for arbe?

 

uansett latterlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...