Gå til innhold

Rutern svikter nok en gang


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vi skaffet oss en ny ruter for noen måneder siden. Signalet var litt av og på de første dagene, men etter hvert ble den stabil og god. Problemet er i dag at den ikke vil laste inn alle nettsider. Utvalget blir større og større, og sider som har fungert smertefritt er nå ubrukelig. Matprat.no og spill på armorgames.com fungerer ikke for å nevne litt.

 

Jeg har vært innom å oppdatere ruteren, men det ser ikke ut til at den vil det samme som meg. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Det plager meg at sider ikke fungerer.

post-216853-0-50488900-1341853182_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være lurt å gi oss navnet på ruteren.

Har du forresten Antivirus lagt inn på pcen?

Gjenkjenner et gammelt Gameboy emuleringsprogram på verktøylinja di der nederst og har erfart selv at noen av disse har hatt "trojaner" faktisk, så om du her er ekstra uheldig så er det på grunn av veldig høy nettverksaktivitet der maskinen din blir brukt til ymse formål.

Lenke til kommentar

Hvilken router, hvilken internettlinje, sikker på at det ikke er modemet som svikter?

 

Det er en AirLink069D4G. Vi har Canal Digital, 12/5 mbps.

Det kan godt tenkes at modemet svikter. Det er 7 eller 8 år gammelt. Kanskje på tide å bytte?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Kan være lurt å gi oss navnet på ruteren.

Har du forresten Antivirus lagt inn på pcen?

Gjenkjenner et gammelt Gameboy emuleringsprogram på verktøylinja di der nederst og har erfart selv at noen av disse har hatt "trojaner" faktisk, så om du her er ekstra uheldig så er det på grunn av veldig høy nettverksaktivitet der maskinen din blir brukt til ymse formål.

 

Vi har navn på ruteren, passord også så klart.

Dette er skole-pcen så den har vel en slags form for antivirus ja.

Problemet er ikke bare på denne pc-en, men også på mac'en til søsteren min, iphonen hennes (hun er ikke applefan, bare uheldig, og med uheldig mener jeg at foreldrene mine tror apple er best på alt..) og på mine telefoner.

Er det et kjent problem? Jeg tror ikke vi er de som bruker nettet mest her i landet, mer middelmådig vil jeg si.

 

Takker for svar :p

Lenke til kommentar

7-8 år gammelt modem?

Da tror jeg det kan være lurt å prøve å bytte det ut ja , lette litt etter det selv men kan ikke si at jeg fant noe informasjon om det.

Om du tar en titt på modemet så kan det være du finner en "reset" hull , her må du stikke inn en nål eller noe annet og holde inn knappen i 10 sekunder som beskrevet ovenfor (det er forskjell på knappen foran og et slikt hull) , du kan også prøve å koble fra laderen og vente i 5 min og koble til igjen og se om den fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Det hjalp ikke å resette modemet. Men problemet kom med ruteren, det har aldri vært et problem før. Men internettet har alltid vært ustabilt i dette huset!

 

takker for svar!

 

prøv et nytt modem og en annen telefonkontakt og hvis det ikke ordner seg kan det være noe teknisk feil med linjen.

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke å resette modemet. Men problemet kom med ruteren, det har aldri vært et problem før. Men internettet har alltid vært ustabilt i dette huset!

 

takker for svar!

 

prøv et nytt modem og en annen telefonkontakt og hvis det ikke ordner seg kan det være noe teknisk feil med linjen.

 

Jeg har søkt litt rundt og finner ingen plasser hvor de selger modemer. Bestiller man det fra internettleverandøren?

Det har aldri vært et problem før.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Fikk du det gjennom Canal Digital eller kjøpte du det selv? CD mener jeg har 5 års garanti på utstyr, så da kan du håpe på nytt gratis.

 

Jeg har rett og slett ikke peiling. Det kan godt være at det kom gjennom CD, men det jeg vet er at det er eldre enn 5 år. Jeg hadde et lite håp da vi oppgraderte linja til 12/5 mbps, men det hjalp ingenting. Jeg får se til høsten når vi flytter.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...