Gå til innhold

Ny mp3 spiller eller mobil?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg ny mp3-spiller, muligens en ipod nano eller noe i den prisklassen.

 

Men det jeg lurer på er hvor stor forskjell det egentlig er mellom mobilen min (lg x2) og en ipod? Jeg ønsker jo den beste lydkvaliteten, men er det egentlig noen vesentlig forskjell ved tanke på lydkvalitet.

 

Kommer trolig til å kjøpe disse ørepluggene: http://cdon.no/elektronikk/yamaha_eph100si_in-ear-15402823

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen ligger i stor grad i prisen.

 

Nå kjenner eg ikkje så godt til ipod nano, men typisk så vil ein rein mp3 spelar enten være mykje mindre og lettare enn ein mobiltelefon eller så vil den ha mykje lenger batteritid.

 

Sjølvsagt så vil nok reine mp3 spelere legge meir vekt på lydkvalitet enn mobiltelefoner der mp3 spelaren berre er ein bifunksjon, men lydkvaliteten vil være mest avhengig av kva du kobbler til for å høyre musikken.

Lenke til kommentar

Forskjellen ligger i stor grad i prisen.

 

Nå kjenner eg ikkje så godt til ipod nano, men typisk så vil ein rein mp3 spelar enten være mykje mindre og lettare enn ein mobiltelefon eller så vil den ha mykje lenger batteritid.

 

Sjølvsagt så vil nok reine mp3 spelere legge meir vekt på lydkvalitet enn mobiltelefoner der mp3 spelaren berre er ein bifunksjon, men lydkvaliteten vil være mest avhengig av kva du kobbler til for å høyre musikken.

 

Hmmm, ok takker så mye for hjelpen! Alltid like nyttig å henvende seg til forumets mange guruer :green:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er praktisk å ha en liten MP3-spiller i tillegg til mobilen. Når man er ute og løper er det fin å ha en dings som er så liten og lett som mulig, min Shuffle veier 10-15 gram, og spiller 10-12 timer på en lading. Jeg bruker den også under forhold jeg ikke tar med mobilen, når det er vått, for eksempel. Lydmessig er det nok det du hører musikken med som betyr mest, ikke om du hører musikk fra en mobil eller en ren MP3-spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...