Gå til innhold

Databutikk i Stavanger tok 1000,- for aa reinstallere Word.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt hva som er verst jeg:

 

1. At databutikken tok 1000 kroner for reinstallering av Word.

2. At noen faktisk har levert inn en pc for å få dette gjort.

 

:roll:

3. Hvordan klarte han å instalere eller i det hele tatt laste det ned hvis han ikke klarer og reinstalere det.

 

 

Går det ann og bare avinstallere word?

trodde du da måtte avinstalere hele office pakken. ?

Lenke til kommentar

Nå er ikke 800,- et supertilbud, men det er ikke en helt ublu pris heller.

Selve installasjonen er forholdsvis grei skuring, men det går også bort en del tid mens kunden forklarer hva han har gjort, og så når butikken må forklare hva de har gjort.

 

Siden kunden ikke kunne installere Word selv, kommer det sikkert noen suppurthenvendelser til butikken, og når vi da summerer opp:

Installasjon (med "garanti" - blir helvete for butikken om det ikke virker)

+ Tomprat før og etter. (kanskje med litt teskjefaktor)

+ Mulig support. (Ikke butikkens ansvar, men de ringer uansett)

= Mye tid / 800kr => Ikke så fryktelig mye i timen.

 

Husk også at dette er til butikken, som igjen skal betale lønn (som det skattes av),arbeidsgiveravgift, mva, leie av lokaler++++

 

Hadde han gått til en student hadde han han bare betalt en brøkdel - men da er det heller ikke noen utgifter med i bildet.

 

Synes ikke 800,- er noe ekstremt. Skal jeg "leies ut" for en kunde koster jeg minimum 8500,- dagen (8 timer) / 1200 kr pr. time. Det er mye dyrere - men som sagt så skal mange munner mettes.

Lenke til kommentar

Jobber selv som servicetekniker, og denne prisen hørtes greit ut for meg. Selv tok jeg kr 1500,- for å fjerne Blaster (+installasjon av M$ patch), Kw/Sdbot samt iMesh fra en kundes PC (med all den spywaren den kom med). Selv da følte jeg at jeg tok for lite betalt. Så sånn sett er jeg helt enig med Freeload om dette.

 

Men kommer folk og vil ha installert warez, så kaster jeg dem på dør. Konsekvensene relatert til dette blir for store sammenliknet med den eventuelle fortjenesten.

Lenke til kommentar

Kanskje årsaken til at du som kunde leverte inn pcen var at installasjonen ikke gikk som planlagt pga. feil med pcen, windowsen eller word programmet? Så var den i orden da du fikk den i retur?

En vanlig installasjon av word koster ihvertfall ikke 1000 eller 800 kroner hos oss.

Vi har ingen piratsoftware å installere til noen kunder.

Vi har respekt for andres eiendom. I tillegg driver vi et økonomisk solid firma og har for mye å ødelegge til at vi ville tatt sjansen på økonomisk gevinst av dette.

Forøvrig selger vi en del "MS works suite" programpakker hvor bla full word i siste versjon er inludert for under 1000 lappen.

 

Utifra prisen som blir nevnt høres det ut som om kunden har fått ryddet opp i windows osv.

 

Ta gjerne kontakt med oss om noe er uklart.

 

Ikke alle ønsker å ringe et 820 nr. når pcen svikter så slik sett håper vi at vi kan gi god service til fornuftige priser uten utnyttelse hverken den ene eller andre.

Ikke alltid like lett for oss heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...