Gå til innhold

Rar error skjerm


SirJohn

Anbefalte innlegg

Blue screen e for pyser, ekte dritt maskiner lager ein skikkelig farge spektrum. :(

Begynner å bli desperat her, har LANet i helgen, men meste parten av tida har gått med til restarting. :grumpy:

 

HW:

-Abit Nf7-s v2.0

-Amd athlon 2500+ barton

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

(Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs )

-Gainward GeForce4 Ti 4200 64Mb

 

MS IntelliMouse Explorer 3.0

Logitech Internet Navigator Keyboard SE

 

Etter å ha spelt i max 1 min til å bare få connecta til serveren, klikker pcen, lyden hakker og skjermen blir fylt av eit farge spekter. :grumpy:

Trykker eg restart knappen forblir fargene der etter restarting, og dei endrer seg etter kva som er i bakgrunnen.

Vist eg slår av med PSU'en eller "power on" knappen så forsvinner fargene og maskinen forsetter som normalt inn i windows.

Men det samme sjer med ein gong eg startar å spele noe.

 

Spela eg har spelt er: Wolfenstein ET, Battlefield1942, MTA VC.

Det sjer det samme i alle spela....

 

Har vert inne på nvidia og lasta ned nyaste driverene til nforce og nyaste nvidia skjermkort drivere.

 

Kva kan foresake dette?

Noen som kan hjelpe meg???????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker litt for kjent..

Jeg hadde et Gainward Ti4200-kort, bare med 128 MB RAM. Jeg hadde veldig like problemer som deg, og det var kortet som var defekt. Jeg sendte det inn og fikk et nytt. Har ikke hatt problemer med det nye, selv om det var samme type som det første.

 

Så jeg vil tro at du må slå deg til ro med at det er fucked.. :-?

Lenke til kommentar
men eg veit jo ikkje at det er det er det kortes skyld.....

Er det ein kjent error?

 

For snakke med komplett.

Det der var en kjent feil hos Gainward TI4200 128MB kortene, de hadde for liten kjøleribbe på grafikkprosessoren, noe som etterhvert gjorde at denne ble for varm og pc'n gikk i stå.

Jeg hadde selv et slikt kort, fikk det bytta inn med et TI4600, med mellomlegg selvfølgelig.

Nå i dag sitter jeg med et 9700Pro, nei å nei for et lekkert kort. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke kjøleribben som var det største problemet, det var dårlige kondensatorer også. Jeg hadde et slikt kort jeg også, det gikk til slutt to kondensatorer i stykker og skjermbildet forble svart. Det var ikke noe problem å få et nytt i retur fra Komplett, fikk da et Gainward GF4200 128MB 8X AGP i retur.

 

Det er ikke bare Gainward som har slitt med dårlige kondensatorer, mange hovedkortprodusenter har merket dette også. Problemene skulle være løst med kondensatorene, så det skulle ikke være noe problem med å kjøpe nye grafikkort fra Gainward.

Lenke til kommentar
Blue screen e for pyser, ekte dritt maskiner lager ein skikkelig farge spektrum. :(  

Begynner å bli desperat her, har LANet i helgen, men meste parten av tida har gått med til restarting.  :grumpy:  

 

HW:

-Abit Nf7-s v2.0

-Amd athlon 2500+ barton

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

(Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs )

-Gainward GeForce4 Ti 4200 64Mb

 

MS IntelliMouse Explorer 3.0

Logitech Internet Navigator Keyboard SE

 

Etter å ha spelt i max 1 min til å bare få connecta til serveren, klikker pcen, lyden hakker og skjermen blir fylt av eit farge spekter.  :grumpy:  

Trykker eg restart knappen forblir fargene der etter restarting, og dei endrer seg etter kva som er i bakgrunnen.  

Vist eg slår av med PSU'en eller "power on" knappen så forsvinner fargene og maskinen forsetter som normalt inn i windows.  

Men det samme sjer med ein gong eg startar å spele noe.

 

Spela eg har spelt er: Wolfenstein ET, Battlefield1942, MTA VC.

Det sjer det samme i alle spela....

 

Har vert inne på nvidia og lasta ned nyaste driverene til nforce og nyaste nvidia skjermkort drivere.

 

Kva kan foresake dette?

Noen som kan hjelpe meg???????

 

Joda det er mange av oss som kjenner til Gainward sitt 4200 kort og Pink screen of death

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...