Gå til innhold

[Løst] Temadag søndag 8.juli 2012 - "Bevingede skapninger"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra, blir sikkert ikke all verdens oppslutning nå med så kort varsel - men da er vi i hvert fall i gjenge igjen. Temaet favner vidt så det bør uansett være mulig for de fleste som ønsker å delta.

 

Har forresten erfart at det kan lønne seg å starte tidlig med å sende pinnen videre, gjerne allerede før temadagen. Det tok meg 5 dager å få en til å overta sist jeg var ansvarlig. Tidlig annonsering og oppfølgende påminnelser i forkant hjelper helt klart i forhold til antall deltagere

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Bra, blir sikkert ikke all verdens oppslutning nå med så kort varsel - men da er vi i hvert fall i gjenge igjen. Temaet favner vidt så det bør uansett være mulig for de fleste som ønsker å delta.

 

Har forresten erfart at det kan lønne seg å starte tidlig med å sende pinnen videre, gjerne allerede før temadagen. Det tok meg 5 dager å få en til å overta sist jeg var ansvarlig. Tidlig annonsering og oppfølgende påminnelser i forkant hjelper helt klart i forhold til antall deltagere

 

Forventer nok ikke noen stor oppslutning, så vi tar det videre derfra rett over helga!

Tar uansett imot alle bidrag med takk!! :)

Lenke til kommentar

Temadagen er ikke lagt ut på forsiden, og det er heller ikke mulig å legge inn bilder som en del av denne temadagen.

Lar det seg gjøre å rette på dette før dagen er omme, tro? :hmm:

Sendte mail til Terje og admin i går ettermiddag, men har ikke fått/sett noen reaksjon! :confused:

 

Venter i åndeløs spenning jeg også, men dersom ikke, så får vil vel bare utsette dagen til neste søndag....... :hm:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Skal Temadag fungere så holder det ikke bare at noen tar på seg ansvaret for å finne tema. Det er viktig at Akam har gode faste rutiner, slik at "ukjente" brukere slik som undertegnede lett forstår at denne kommer. En egen fast "rubrikk" på forsiden som forteller om dato og emne er et god start. Denne bør også linke til visningssiden for emnet på bildekritikken. Denne linken bør bli stående noen dager etter temadagen, gjerne inntil neste emne/dato blir offentliggjort.

 

Jeg prøvde meg for første gang på temadagen siste søndag i mai, og det var en fin opplevelse. For meg var det greit å kunne komme inn på temasiden og "Kun" se bilder om det aktuelle temaet. Da var det greit at det var en link på bildekritikken til den aktuelle temasiden, men en link direkte på framsiden vil gjøre det enda mer interessant.

 

Jeg er "konservativ" med å legge inn bilder, ikke av prinsipp men sannsyligvis mest p.g.a. "mindreverdighetskompleks" vedrørende egne fotografier, og en litt nedadgående fotograferingskurve p.g.a. jobb og gråvær gjør det ikke bedre. Men forhåpentligvis tar denne seg opp og bidragene vil komme etterhvert.

 

Når det gjelder Temadagen og den labre interessen både for å ta på seg ansvar og muligens til tider litt lav oppslutning så tror jeg faktisk at litt færre temadager vil hjelpe.

Jeg ser for meg at det vil kunne bli lettere med f.eks. en temadag hver måned på. f.eks. "fast" søndag i måneden (1.2.3. eller 4.).

Da vil den som bli utfordret få tid til å "omrømme" seg, ansvarlig for det "praktiske" hos akam får god tid til gjøre sitt, slik at tema-ansvarlig ikke trenger å mase for å få lagt temaet ut. Bidragsytere får god tid til å gå gjennom arkiv eller finne rette motiv til temadagen.

 

Hvis f.eks. ansvarlig (for temadag måned xxxxx) sender utfordring videre snarest etter temadag, utfordrede får litt tid til å tenke seg om eller event sende stafettpinnen videre. Senest ett par uker før temadag får akam-ansvarlig beskjed om dato og tema, slik at han/hun får gjort det praktiske klart og nytt tema er offentliggjort kanskje allerede 10-14 dager før temadag (i sin lille men faste rubrikk på forsiden).

Utopi? kanskje. Men det var bare noen tanker fra en som er altfor slapp når det gjelder å delta.

Endret av polljen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endret nå datoen i førsteposten tilsvarende...... ;)

Nå kan du faktisk endre tittelen selv også, ettersom det er du som har laget tråden. Men det er da selvsagt ikke direkte innlysende, så de fleste er ikke klar over dette. Etter å ha valgt rediger, så må du trykke på "Bruk Full Editor", og da kan du gjøre mye morsomt, i tillegg til å endre tittel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

INFO TIL EV. NYE BIDRAGSYTERE:

 

(En forklaring på hvordan det hele foregår ( "arv" fra gamle digit))

......................................................................................................................

 

Søndager med 14 dagers mellomrom er en Temadag for posting av bilder hvor et medlem velger et helt frittstående tema som presenteres kortest mulig tid etter at forrige temadag er passert.

Poenget er da å bidra med bilder som "gjenspeiler" temaet denne dagen.

 

Det er den som valgte tema på forrige temadag som utfordrer et annet medlem til å være "temadagansvarlig".

Funker på den måten at en får en PM med utfordring.

Den som får utfordringen aksepterer eller avstår (viktig å gi tilbakemelding til den som sendte utfordringen).

 

Når en har akseptert, har en som oppgave å offentliggjøre i forumet at han/hun har akseptert utfordringen, og etterhvert kunngjøre et tema for neste temadag (tidfestes med dato).

 

Admin har som oppgave å kunngjøre dette på forsiden under "kommende aktiviteter"!

Dersom admin ikke "fanger" opp og kommer med slik kunngjøring, så bør ansvarlig for temadagen sende e-post til f.eks. Terje eller andre i admin ([email protected])....

 

På selve temadagen:

Temadagen (posting av bidrag) foregår fra kl.00.00 til kl.2400 denne søndagen!

Ved posting av bidrag skal en velge at dette inngår i temadagaktiviteten (kommer opp som valg)..

Det er fritt fram for å bruke bilder fra sitt arkiv eller ta helt nye bilder,

altså ingen regler om at bildet skal være tatt på selve temadagen!

 

Som regel takker/kommenterer den ansvarlige for temadagen på alle bidragene!

 

Når Temadagen er ferdig utfordrer den ansvarlige for siste temadag et nytt medlem/sørger for en ny ansvarlig til neste temadag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la ut en notis på forsiden nå, for å gi dette litt drahjelp. Minn meg gjerne på det fra tid til annen, aller helst så tidlig som mulig, så kan jeg kanskje gjøre det igjen en gang i blant. :)

Flott! Kan nok behøve litt ekstra drahjelp fra tid til annen. Spent på om vi får en ny "flying" start nå på søndag....... :)

 

Lenke til kommentar

Takk for alle fine bidrag til temadagen i går! Godt over 20 bidrag må jo sies å være bra! (beste oppslutning siden rundt nyttår) :eek::w00t:

Følg med om du har fått en PM:

Sender idag en utfordring til et annet medlem her inne - så får vi etterhvert se om denne tar utfordringen og kommer opp med et nytt tema til neste temadag søndag 22.juli 2012 (en spesiell dag/dato for oss alle her i vårt lille land)!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...