Gå til innhold

Nå blir GeForce GTX 680 lydløst


Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en slik kjøler... :)... med vifter! :D Store vifter, helst 120 mm! :D Synes produsentene burde lage monsterkjølere med store kjøleribber og 120 mm-vifter (slik som Zotac gjorde med GTX 580 Extreme Edition)!Skjønner fortsatt ikke hvorfor ingen lager hybridkjølere. Altså vannkjøling, i tillegg til en stor kjøleribbe med vifte. De ville knust alt som heter konkurranse! En slik løsning trenger ikke en ekstern radiator en gang!

En hybridkjøler blir litt smør på flesk hvorfor ikke en større radiator.

 

Det jeg lurer på er hvorfor ingen høyere kjølere, 95% av kabinettene har 4cm fra toppen av braketten til døra, bruk dette for kjølefinner og vifter.

 

Større kostnader og langt mindre forbrukere - tror jeg.

Neste gang jeg skal kjøpe GPU vil i alle fall en slik løsning med en (eller to) større diameter vifte havne på toppen av listen over aktuelle kort. Det hadde vært genialt med et slikt kort med en 2-slots kjøleribbe med feste for 2x 90mm eller kanskje til og med 2x 120mm vifter, som man kan sette på selv eller ha passiv kjølt om man har godt med luftflyt i kabinettet (mulig passiv for <150W modeller). Med egenmontert vifte® blir det da 3 slots. Det kan gi veldig lavt og behagelig støynivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her går en del av gevinsten i lavere støynivå tapt pga grafikkortet tar stor plass og man kan faktisk risikere å ende opp med et høyere støynivå fordi man må ha høyere turtall på kabinettvifter eller montere vifter til å blåse på kjøleribben til kortet.

 

...

 

Cool story bro. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...