Gå til innhold

[Løst] Galaxy S II eller Galaxy Nexus?


  

8 stemmer

  1. 1. Hvilken bør jeg velge?

    • Galaxy S II
      2
    • Galaxy Nexus
      6


Anbefalte innlegg

Jeg kommer hjem fra et halvår i Australia der min mobil har vært en gammal SE w300i, og nå tenker jeg det er på tide at jeg faktisk kjøper meg en skikkelig smarttelefon.

 

S2 eller Nexus?

 

Jeg hører at det man har funnet en del problemer med begge, kanskje noen kunne liste opp hvilke vanlige problemer man finner hos sine S2er eller Nexuser?

 

Hvorfor disse 2?

-Begge koster ca. like mye

-Jeg vil gjerne ikke punge ut med mer enn 3500

-Begge har ICS

-Jeg har lite sans for HTC og Sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe om problemene i særlig stor grad, har hatt en S2 i 8 mnd. og har kun opplevd selvforskylte problemer (ustabil programvare etter at jeg byttet OS og knust skjerm som følge av at jeg løpte i en bordkant). Alt dette er fikset, til den nette sum av knapt 100,- kr og litt egeninnsats. Utover dette har jeg aldri opplevd noen problemer.

 

Men du kommer til å bli skuffet over batterilevetiden til S2 om du trykker mye på telefonen (skjermen suger strøm). Nexus har 100 mAh mer på originalt batteri (kun på utgaven som støtter 4G). Så det er en liten fordel.

Videre er skjermen bedre på Nexus, større, mer PPI, bedre oppløsning. Nexsus støtter 4G.

Dog er det "bare" 5 MP på kamera til Nexus, men for å være helt ærlig tviler jeg på du noen gang kommer til å savne de siste 3 som S2 har. Linsen på mobilkamera gir deg ikke mulighet til å utnytte oppløsningen i særlig stor grad uansett. Det eneste du oppnår er å bruke mer lagringsplass med større oppløsning.

 

Det eneste du ikke får med Nexus er TouchWiz (Samsung sitt brukergrensesnitt), dog ser jeg ikke på det som er særlig stort tap. Selv om jeg selv foretrekker TouchWiz.

 

I mine øyne er Nexus det beste valget med tanke på hva du får for pengene. Alt er bedre. Det eneste Galaxy Nexus ikke har er FM-radio. I tillegg er den nyere enn S2 (støttes av produsenten lengre enn S2). Jeg tipper S2 har fått sin siste oppdatering nå, eller om ikke veldig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...