Gå til innhold

Er freetoplay spill generelt "trygge"?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Så en levelup episode som presenterte endel freetoplay spill som warface, planetside 2, hawken, end of nations, leage of legends osv.

 

Er generelt skeptisk til noe som ser ut til å vær for bra til å være sant, og lurer på om det slenges med noe spyware eller noe eller om det generelt er like safe å spille slike spill som de man kjøper/laster ned.

 

Tenker også på de spillene man kan kjøre fra nettleseren, er det noen generell risiko med slike løsninger, risikerer man lettere å bli hacket f.eks eller er det generelt trygt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste freetoplay-spillene blir finansiert gjennom in-game handler. Ved at du f.eks. kan kjøpe deg heroes i LOL/Hon, eller diverse andre småting som avatarer, flagg, etc. På den måten tjener produsentene mye på minitransaksjoner.

 

De fleste av disse vil være helt trygge å spille, men det finnes alltid unntak.

Lenke til kommentar

F2P er akkurat som alle andre spill. Utviklerne ville ikke hatt noe å tjene på å putte inn masse "skitten business" i lengden. Free to play høres kanskje for godt ut til å være sant, men i virkeligheten så er ikke spillene gratis på noen måte. De bare lar deg starte å spille uten å ta noe penger, men i de fleste tilfeller så mer eller mindre kreves det at man betaler for å ha en virkelig god opplevelse. Det er heller ikke uvanlig at for å ha den komplette opplevelsen så må du betale mye mer enn du ville gjort for ett tradisjonelt prisa spill.

Lenke til kommentar

F2P != P2W. LoL, BLC, HoN, etc er spill der man ikke kan kjøpe seg til å bli bedre enn andre. Man må grinde lenge for å få alle heroene men man trenger ikke å bruke ei krone på spillet for å være på samme nivå som andre. Selv har jeg ikke brukt noe penger på LoL.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg tenker jo litt på at for å få kjøpt ting så må man vel oppgi div kredittkortnr og med historikken for hvor trygge slike ting er så er jeg vel skeptisk til den biten.

 

Fryktet vel mer at et reklamefrima betalte spillutvikleren for å legge inn spyware som registrerte f.eks hvilke sider man surfet på og deretter sendte masse spam. Slike koblinger liker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tenker jo litt på at for å få kjøpt ting så må man vel oppgi div kredittkortnr og med historikken for hvor trygge slike ting er så er jeg vel skeptisk til den biten.

 

Fryktet vel mer at et reklamefrima betalte spillutvikleren for å legge inn spyware som registrerte f.eks hvilke sider man surfet på og deretter sendte masse spam. Slike koblinger liker jeg ikke.

Når det gjelder det siste der trenger du ikke bekymre deg om du allerede bruker Facebook og/eller Google. De utleverer deg daglig.

Når det gjelder det første er det bare å opprette en ny konto "Netthandel" i banken din med tilhørende kort, for å kun overføre penger dit rett før du skal betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...