Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg var å bada med en kompis, og da vi var på vei hjem skulle han passe på det våte tøyet siden jeg tok det andre. Han hadde ansvaret for det og det lå 2 dyre shortser og en t skjorte der som var mine. Tilsammen kanskje 800 kr. Han klarte å glemme det og når vi kom tilbake var det borte. Jeg sa at han bare trengte å gi meg 500. Er det moralskt riktig at han må betale no i det hele tatt? Han er tross allt bestevennen min. Han tok det kult og vi begynte ikke å krangle om det. Er jeg en dårlig venn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker faktisk godt den 500 varianten du kjørte. Det er til syvende og sist ditt eget ansvar siden det er dine klær selv om han lovte å passe på dem. Det er ikke sånn han akkurat ved overlegg glemte klærna dine så at du tar litt av smellen syns jeg høres greit ut. Det er som sagt ovenfor bare klær!

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke brydd meg nevneverdig om det, men ville bare påpeke at det ikke er "slemt" å kreve 800kroner og hvertfall ikke 500kroner. Men som sagt så er det delvis hans egen skyld siden han la igjen klærne der.

 

Bare klær? Tenk i det store bildet så blir det 800 kroner tapt, ville du brydd deg mer hvis det var 800 kroner du mistet?

Lenke til kommentar

Om dette er en virkelig god venn syntes ikke jeg du skal kreve inn pengene, personlig ville jeg følt det var dårlig gjort i en slik situasjon.

Men om det er bestevennen din som du sier tror jeg ikke en slik ting ville skadet vennskapet dog, men jeg hadde aldri krevd penger av mine kompiser for noe slikt, ei de av meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...