Gå til innhold

BK: Aerobatic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elegant! I hvert fall første versjon. Kan du si litt mer om tekniske data for hvordan du tok bildet? Lukketid, brennvidde, kameramodus etc?

 

Det meste av informasjon står under "bildeinformasjon" Exif-data til venstre. Kan tilføye at jeg brukte stativ med gimball-hode. Linse/kamera er for tungt til å ta håndholdte bilder.

Lenke til kommentar

Takk, infoen var skjult så jeg fant det ikke i farta.

 

Kan du si noe om hvorfor du valgte ISO 800 og f/11? Blender på grunn av enklere treff på fokus og ISO-en følger bare etter som en konsekvens av at du ønsket rask lukkertid?

 

Er bildet beskjært mye?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Takk, infoen var skjult så jeg fant det ikke i farta.Kan du si noe om hvorfor du valgte ISO 800 og f/11? Blender på grunn av enklere treff på fokus og ISO-en følger bare etter som en konsekvens av at du ønsket rask lukkertid?Er bildet beskjært mye?

 

Bildet er beskjært ca 50 prosent ifht Raw-bildet. Brukte rask lukkertid og iso 800 for klare å få ett "lys-sterk" og detaljert bilde. Var mange flytyper i aksjon på flystevnet. Noen fløy sakte mens andre beveget seg opp mot lydens hastighet. Er utfordrende og lærerikt å stå to dager å fotografere under ett flyshow. Ikke så lett som man tror å treffe på innstillingene når du skal ta bilder av objekter som beveger seg i svært ulike hastigheter under skiftende lysforhold.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...