Gå til innhold

[Løst] Ser etter hosting av minecraft server


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter pris og sted jeg kan leie en minecraft server med følgene:

- Minimalt 40 spillere maks.

- Generellt er det pålogget 20 spillere.

- Trenger minst 1GB ram.

- Trenger MySQL.

 

Jeg trenger host kunn i en måned. Grunnen til jeg ikke kan hoste selv er fordi jeg skal flytte og trenger litt tid til å oppgradere internett og selve flytte inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bare private aktører som driver med slik her i norge, dette er simpelthen fordi MC ikke er penger i. Minecraft suger resurser; Båndbredde, ram, CPU, og det skriver, samt leser utrolig mye til/fra HDD.

 

Vidre så kan du tenke at 40 slots MC-server krever ca 20mbit (upstream) linje - som er nermest dedikert til serveren. Dette er priset til ca 450kr/mnd. Så krever det fort en dual-core CPU, og et absolutt minuimum på 4GB ram burde være tildelt serveren, om du faktisk skal klare å håndtrede så mange spillere.

 

- 4 GB ram koster kr 250, dette skal gjerne nedbetales på 6 mnd = 40kr.

- DualCore CPU koster gjerne 500kr - 500kr/6 (mnd nedbetalingstid)=80kr

- Strøm: Minimum 100W timen 24*30= 72kW, som da koster ca 36kr.

- Annet utsyr som kreves (HDD, HK, router) kan man si ca = 70kr.

 

Dette prises fort til 700kr, om du ikke har planer om å leie lengre en en måneds tid.

 

Sats på ferre slots om du ikke har mer en 20personer aktive normalt sett, så slipper du punge ut så mye, om du ikke er veldig heldig å får noen til å drive "minusbedrift".....

 

Du kan muligens finne noen OK utenlandske hoster til en billig penge (uten binding), da båndbredde er generelt sett veldig dyrt i Norge.

Endret av warpie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ante ikke at minecraft servere var så krevende - spesiellt på båndbredden. Det slår meg som ganske merkelig i og med at verden bare er bygget opp av såpass enkle enheter og dermed kan lagres på relativt lite data.

 

Det er ikke så vanskelig å finne server-providere med et enkelt google søk. Jeg gidder ikke å lete gjennom mange her for å finne hvem som er billigst - men multiplay er en etor leverandør for mange typer spillservere og pleier å være rimelig representativ for hva ting koster. De leier ut 40 sots servere for 40 britiske pund (ca 380NOK/mnd), med mulig serverlokale i sverige (som i praksis er like bra for oss nordmenn som norske servere som regel da vi er så godt forbundet med sverige).

 

Ta en titt her for detaljer:

http://www.multiplay...s/mc-minecraft/

 

Hvis du får med deg en god del av de 40 spillerene med på et spleiselag så blir det i praksis bare lommerusk å regne. Om 20 av spillerene er med å betale f.eks. så er det under 20kr i måneden. Å betale for alt selv kan bli litt dyrt i lengden dog ved mindre du har fast jobb og ikke annser et par hundrelapper i måneden som noen stor sum.

 

-Stigma

 

PS: Som sagt - dette er ikke ment som nødvendigvis det "optimale" forslaget. Det er sikkert folk osm leier ut tilsvarende for litt lavere pris eller med andre vilkår, men dette bør ihvertfall være rimelig representativt for en profesjonnellt hostet gameserver.

 

PPS: Mulig alternativ host som jeg så ble annbefalt annet sted på forumet når jeg søkte:

http://www.get-sourced.net/

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg ante ikke at minecraft servere var så krevende - spesiellt på båndbredden. Det slår meg som ganske merkelig i og med at verden bare er bygget opp av såpass enkle enheter og dermed kan lagres på relativt lite data.

 

Det er ikke så vanskelig å finne server-providere med et enkelt google søk. Jeg gidder ikke å lete gjennom mange her for å finne hvem som er billigst - men multiplay er en etor leverandør for mange typer spillservere og pleier å være rimelig representativ for hva ting koster. De leier ut 40 sots servere for 40 britiske pund (ca 380NOK/mnd), med mulig serverlokale i sverige (som i praksis er like bra for oss nordmenn som norske servere som regel da vi er så godt forbundet med sverige).

 

Ta en titt her for detaljer:

http://www.multiplay...s/mc-minecraft/

 

Hvis du får med deg en god del av de 40 spillerene med på et spleiselag så blir det i praksis bare lommerusk å regne. Om 20 av spillerene er med å betale f.eks. så er det under 20kr i måneden. Å betale for alt selv kan bli litt dyrt i lengden dog ved mindre du har fast jobb og ikke annser et par hundrelapper i måneden som noen stor sum.

 

-Stigma

 

PS: Som sagt - dette er ikke ment som nødvendigvis det "optimale" forslaget. Det er sikkert folk osm leier ut tilsvarende for litt lavere pris eller med andre vilkår, men dette bør ihvertfall være rimelig representativt for en profesjonnellt hostet gameserver.

 

PPS: Mulig alternativ host som jeg så ble annbefalt annet sted på forumet når jeg søkte:

http://www.get-sourced.net/

Er det mulig å bruke mysql for multiplay?
Lenke til kommentar

Jeg ante ikke at minecraft servere var så krevende - spesiellt på båndbredden. Det slår meg som ganske merkelig i og med at verden bare er bygget opp av såpass enkle enheter og dermed kan lagres på relativt lite data.

 

Dette er fordi serveren hele tiden må sende chunks til hver enkelt spiller, i motsetning til spill med statiske kart hvor klienten sitter på en kopi som aldri endrer seg.

Lenke til kommentar

Det kan stemme, ja. Det vil kreve at MC-serveren får tildelt sin egen WAN-ip - koster plutselig litt mer.

 

Prisesn som vises på siden, er for antall slots, og er eksloudert prisen for RAM. Om du skal ha 3.5GB RAM, som da egentlig er nødvendig for så mange slots, så blir den totale prisen: 69 pund, som da vil si: ca 650kr.

 

Minecraft wikien viser til: http://canihostaminecraftserver.com/

Som da sier at minimum for å hoste 40 spillere er 3.5GB ram, og 15mbit oppstrøm.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Det kan stemme, ja. Det vil kreve at MC-serveren får tildelt sin egen WAN-ip - koster plutselig litt mer.

 

Prisesn som vises på siden, er for antall slots, og er eksloudert prisen for RAM. Om du skal ha 3.5GB RAM, som da egentlig er nødvendig for så mange slots, så blir den totale prisen: 69 pund, som da vil si: ca 650kr.

 

Minecraft wikien viser til: http://canihostaminecraftserver.com/

Som da sier at minimum for å hoste 40 spillere er 3.5GB ram, og 15mbit oppstrøm.

Har du peiling på hvordan man kjøper "egen WAN-ip"?

 

EDIT

Funker på get-sourced.net <3

Endret av waremanu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...