morbuz Skrevet 10. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2002 Er bare litt nysgjerrig... Vi hadde en Mac i huset for mange år siden, og hvis jeg ikke husker feil hadde den ingen form for konsoll Jeg lurer derfor fryktelig på hvordan en mac kjører et standard "Hello world!" konsoll-program... Er det forresten noen som vet om en freeware C/C++ compiler til Mac? Fikk nesten litt lyst å finne frem det gamle vraket igjen :smile: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 5. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2002 tror gamle macer har kosole,... aldri hatt mac,.. men kjenner mange som har hatt,.. men hehe ikke at det hjelper deg men OS X har nok konsole,... UNIX atpåtil.... :smile: Lenke til kommentar
JonV Skrevet 29. oktober 2002 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2002 OS X kan ikke brukes på Mac maskiner som har eldre prossesorer en G3 :sad: har prøvd flere varianter :sad: alle med G2 prossesorer. Lenke til kommentar
kristy Skrevet 16. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-02-10 15:25, skrev morbuz:Vi hadde en Mac i huset for mange år siden, og hvis jeg ikke husker feil hadde den ingen form for konsoll Jeg lurer derfor fryktelig på hvordan en mac kjører et standard "Hello world!" konsoll-program... Mac OS har ingen konsoll, heller ikke noe som kan minne om en. Hvis man skriver et "Hello World" program, i f.eks. Java, vil utdataene, som i UNIX/Linux ville gått til konsoll, gå til et "utdatavindu" (et dårlig ord, men fant ikke bedre). Dette vinduet vil bli laget av f.eks. Java VMen, og kan derfor ikke brukes til noe annet enn utdata fra programmer. Kristy [ Denne Melding var redigert av: kristy på 2002-12-16 21:11 ] Lenke til kommentar
hakon Skrevet 16. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2003 og hva mener du med konsoll? i form av et operativsystem? i mac osx har du unix konsoll.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå