Gå til innhold

Sliter med høy ping i samtlige spill


Anbefalte innlegg

Etter Telenor har oppgradert sikkerheten så har jeg fått over 30 MS i ping ekstra i alle spill.

Har sjekket i routeren, åpnet porter og oppdatert alt av pcer osv å fortsatt like ustabilt.

 

Kan også få lag spikes som det kalles i BF3 eller SWTOR på over 1300 i ping uten at noen andre er på linja laster ned eller streamer o.l.

Har en Speedtouch Multimodem ST780 WLT fra Telenor

 

Sist mandag hadde jeg normal 69 i ping i SWTOR på samme server der, nå har den steget til 90 ms og over

Er det noe Telenor kan fikse på eller må jeg rett og slett kvitte meg med Telenor for godt?

 

Takker på forhånd :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned pingplotter og se om du finner ut hvor problemet ligger. Bruker du trådløst til router? Operativsystem på PC?

 

Skal det ha noe å si da jeg har alltid brukt trådløs router før dette problemet startet, samt jeg har WIndows 7 Ultimate 64bit :)

Etter den uka har det vært ustabilt siden da...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det kan være ny trådløsdriver eller signal/støyforhold på trådløs som svikter deg.

Kjør traceroute ( tracert vg.no ) for å se hvor forsinkelsen oppstår. En god trådløsforbindelse bør ha under 10ms forsinkelse mellom PC og router.

 

Skal du monitorere traceroute, så er pingplotter et bra program.

 

http://www.pingplotter.com/freeware.html

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Ditt modem kom vel originalt med WPA kryptering, etter at Telenor har satt opp sikkerheten er dette antagelig forandret til WPA2. Det er vel mulig at kanskje en oppdatering av nettverkskortets driver ville hjelpe. Du kan jo også enkelt testet om det er krypteringen som er grunnen ved å koble til en nettverkskabel. Har du da samme dårlige ping ville jeg resatt modemet. Hjelper det fortsatt ikke så kan du jo spør Telenor om å få et nytt modem. Som oftest kan de i hvertfall gi deg halv pris om de argumenterer for at modemet virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...