Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Re-starte passord på admin-konto?


Anbefalte innlegg

Ok, det hele startet med at jeg (som er aldeles ubrukelig på data) restartet datamaskinen min fra en sikkerhetskopi fra flere år tilbake for å rydde opp littegranne. Etter dette måtte mye programmer innstalleres på nytt og noen virket ikke som de skulle. Blant dem var Quick time player. Jeg fant det best å av-installere Quick timen for å installere det på nytt, men da får jeg beskjed om at dette kun kan gjøres fra admin-konto. Admin-konto var det en tidligere venn av meg som styrte og hadde passord til da han var den data-kyndige av oss. Da jeg ikke har mulighet til å spørre ham om passordet vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har forsøkt flere muligheter som blir anbefalt på nettet som Ophcrack og Hirens boot CD. Ophcrack fikk jeg ikke til da jeg ike kunne finne en table for vista. Ved hjelp av Hirens boot CD kom jeg så langt at jeg fant admin-konto og skulle trykke "y" for å godkjenne endringer (restart av passord), men så kom det fram med rød tekst at endringen ikke ble godkjent. Er det noe jeg har misforstått her, eller er maskinen helt fucked up? Kan det være andre muligheter for å slette passordet eller installere Quick time player på?

Håper noen der ute kan hjelpe....

Endret av Fjell-geita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du nok brukte var Offline NT Password Changer på hiren cden... Sjekk ut nettsiden til programmet etter hjelp. Har selv brukt den på xp,vista og 7. Kan godt være at du må unlocke og så resette (el. omvendt). Restart og prøve igjen kan hjelpe da noen innstallasjoner er litt humørsyke :-)

 

Men som Baronen sier; sikkerhetskopier og legg inn alt på nytt igjen - gamle innstallasjoner har mye sk*** i seg...

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Kanskje jeg skulle prøvd å installere windows på nytt igjen. Men trenger jeg en windows-cd da? Har ikke anelse om hvor den kan være i så fall.

Hvordan gjør jeg en sånn restart? (Tror forresten ikke jeg trenger å sikkerhetskopiere noe. Alt av bilder og andre dokumenter har jeg lagret på ekstern harddisk. Programmer kan jeg jo bare hente på nytt igjen på nettet. )

Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993

Ok, det hele startet med at jeg (som er aldeles ubrukelig på data) restartet datamaskinen min fra en sikkerhetskopi fra flere år tilbake for å rydde opp littegranne. Etter dette måtte mye programmer innstalleres på nytt og noen virket ikke som de skulle. Blant dem var Quick time player. Jeg fant det best å av-installere Quick timen for å installere det på nytt, men da får jeg beskjed om at dette kun kan gjøres fra admin-konto. Admin-konto var det en tidligere venn av meg som styrte og hadde passord til da han var den data-kyndige av oss. Da jeg ikke har mulighet til å spørre ham om passordet vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har forsøkt flere muligheter som blir anbefalt på nettet som Ophcrack og Hirens boot CD. Ophcrack fikk jeg ikke til da jeg ike kunne finne en table for vista. Ved hjelp av Hirens boot CD kom jeg så langt at jeg fant admin-konto og skulle trykke "y" for å godkjenne endringer (restart av passord), men så kom det fram med rød tekst at endringen ikke ble godkjent. Er det noe jeg har misforstått her, eller er maskinen helt fucked up? Kan det være andre muligheter for å slette passordet eller installere Quick time player på?

Håper noen der ute kan hjelpe....

last ned PC Login Now. Programmet må brennes på cd/dvd med Nero, imgburn elns,,

 

Så booter du den når du restarter :)

Lenke til kommentar

Med restart mente jeg bare å restarte maskinen på vanlig måte... etter en eventuell endring du har foretatt med Offline NT Password Changer...

 

Vel, nå vet jeg ikke hvilken windows du har på den, men det er vel kanskje et klistremerke et eller annet sted på pcen med innstallasjons-keyen? Dersom du har den kan du faktisk låne/hente cden/dvden fra et eller annet sted, evt venner... (noe lenger tror jeg ikke at jeg skal gå, iht reglene på forumet ;-) )

Undersøk om du har et PC support/verksted i nærheten, de kan sikkert hjelpe deg med en slik innstallasjonsdisk.

 

Hvis ikke kan du prøve ut GNU/Linux som er gratis, eller kjøpe en Windows 7 lisens til rundt 800-900 kr...

(Det enkleste for deg er vel å kjøpe en Windows 7 lisens, dersom du ikke kan få tak i en innstallsjons)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...