Gå til innhold

Kjøp av en by bærbar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ønsker å kjøpe meg en ny bærbar. Budsjettet mitt er ikke altfor stort, det ligger på mellom 5-6 tusen kroner, men hvis det absolutt må til kan jeg også gå til 7 tusen. Formålet med den skal være at jeg kan bruke den til;

- Gaming (Blir en del av det)

- Nedlasting av torrents

- Kjøring av store programmer

- Se på filmer

- Skolearbeid

- Surfing på nettet

- Nedlasting av musikk

- Høre på musikk

Når det kommer til gaming, trenger jeg ikke at alt skal kunne kjøres på max kvalitet osv. Så lenge jeg kan spille spill som WOW, Diablo 3, DOTA 2, Starcraft 2 osv uten problemer og mulige expansions osv funker det for meg.

Kommer også til å laste ned en del torrents, sanger osv. Ønsker da at når jeg ser på filmene på pcen at kvaliteten er god og det samme er lyden når jeg hører på musikk.

Kommer til å bruke PCen til skolearbeid osv, blir en del av det også. Så håper den funker godt til det.

Ellers vil jeg bare bruke pcen til surfing på nettet osv.

Håper noen kan komme med gode forslag til en PC som kan gjøre dette for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei, jeg ønsker å kjøpe meg en ny bærbar. Budsjettet mitt er ikke altfor stort, det ligger på mellom 5-6 tusen kroner, men hvis det absolutt må til kan jeg også gå til 7 tusen. Formålet med den skal være at jeg kan bruke den til;

- Gaming (Blir en del av det)

- Nedlasting av torrents

- Kjøring av store programmer

- Se på filmer

- Skolearbeid

- Surfing på nettet

- Nedlasting av musikk

- Høre på musikk

Når det kommer til gaming, trenger jeg ikke at alt skal kunne kjøres på max kvalitet osv. Så lenge jeg kan spille spill som WOW, Diablo 3, DOTA 2, Starcraft 2 osv uten problemer og mulige expansions osv funker det for meg.

Kommer også til å laste ned en del torrents, sanger osv. Ønsker da at når jeg ser på filmene på pcen at kvaliteten er god og det samme er lyden når jeg hører på musikk.

Kommer til å bruke PCen til skolearbeid osv, blir en del av det også. Så håper den funker godt til det.

Ellers vil jeg bare bruke pcen til surfing på nettet osv.

Håper noen kan komme med gode forslag til en PC som kan gjøre dette for meg.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744829 har denne dataen selv og er storfornøyd, den er i stilrent metall og har et veldig behagelig tastatur. pcen drar lett de spillene du spør om, cod osv skal også gå ganske bra. lyden er helt grei, og med 500GB hardisk skal du kunne laste ned mange filmer og spill. og vist det skulle hende noe med datamaskinen har asus en garanti på 24mnd Endret av fazer98
Skrevet (endret)

Hmm, tusen takk for hjelpen! Er det noen som anbefaler noe annet? Denne ser ut til å være ganske grei, til en rimelig pris :)

Må den bestilles fra nettet? Og evt hvor lang tid vil det ta før jeg får den?

Endret av JuC1y
Skrevet

Takk for hjelpen, jeg har nå bestilt denne PCen. Håper ikke det var et dårlig valg, det står at jeg har 24 mnd garanti, hva er det den garantien består av? Er det noen som vet det, og burde jeg forsikre den? Hvordan gjør jeg det, og hvor mye vil det koste sånn ca?

Skrevet

Garantien dekker alle maskinvarefeil på maskinen som oppstår ved normalt bruk. Garantien dekker ikke selvforskyldte feil, som knust skjerm, søl på tastatur, selvforskyldte programvarefeil (avinstallert nødvendig driver ved uhell osv).

Har aldri brukt forsikring på mine maskiner da jeg er forsiktig med dem og syns kostnaden blir for høy, oftest ca 1500,- for 2 år eller 2000,- for 3 år. Forsikringene dekker "uhell" som ikke dekkes av garantien, slik som søl på tastatur, knust skjerm, mistet i bakken osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...