Gå til innhold

nytt liv til min eldre Dslr


Anbefalte innlegg

Heisann folkens :)

 

Jeg har en Olympus E-520 som ligger og samler støv, og da den ikke akkurat er verdt noe på brukt markedet så tenkte jeg å prøve å gi den et nytt liv med ei kurant mindre linse, da 60Den jeg bruker til vanlig er ganske klumpete med kameragrep og større objektiv.

 

tenkte E-520 kunne brukes som et alternativ til disse mindre Pen og Sony kameraene foreløpig.

 

det jeg ønsker er et tips til et kurant lyssterkt objektiv jeg kan få på denne. autofokus er ikke et must. og det kan godt være et fastobjektiv. er mest for å få fart på kreativiteten og et kamera som alltid kan ligge klart i bilen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ZD 25mm f/2.8 som er mest aktuelt til det bruket. En trivelig sak som er meget kompakt.

 

takk for tipset skal sjekke den ut :)

 

Hvis jeg skulle hatt en E-520 nå så ville jeg helt klart gått for 50 F2. Savner det objektivet. En 25 2.8 er mer kompakt og billigere, men hvis jeg skulle hatt olympus igjen og bare 1 objektiv så hadde det definitivt vært 50mm.

 

selv om jeg har 35mm 1.4 og 50mm 1.2 til canonen?

Lenke til kommentar

Ville bare solgt kameraet for en tusenlapp eller så, og brukt pengene på f.eks. GF2 med 14mm eller sett om du fant en brukt E-P1/PL1 + 17mm (eller helst Panasonic 20mm f1.7). E-520 er lite, ja, men det er bare med 25mm f2.8 det blir særlig portabelt.

 

Evt. kan du ta av batterigrepet til 60D-en og kjøpe den nye 40mm-pannekaken som kommer rundt hjørnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ZD 25mm f/2.8 som er mest aktuelt til det bruket. En trivelig sak som er meget kompakt.

Interessant tanke og forslaget til Tomsi42 om 25mm F2.8 virker fornuftig. 50mm F2 er et bra objektiv, men det vil koste en del mer og 100mm-ekvivalent som allround-objektiv er for spesielt interesserte.

 

Ellers synes jeg psilocybe's forslag om en billig brukt mFT-kombo også høres fornuftig ut. Selv om E-520 er lite så vil du merke stor forskjell til et kompakt mFT-hus. Ulempen er at du mister søkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...