Gå til innhold

Har blitt innkalt til Sjøforsvaret (bytte?)


hazerd

Anbefalte innlegg

Hei folkens, plutselig ble førstegangstjenesten utsatt et år fremover (2013).. Til Sjøforsvaret når valget mitt klart var Hæren.

 

Jeg pratet med VPV, og sa jeg håpet på at de kunne bytte, men da må jeg selvsagt sende inn en personlig epost til dem og forklare hvorfor jeg vil bytte.

 

-Er det noen som selv her har sendt inn mail, med forespørsel om og få bytte?

-Evt hva skrev du da i mailen? (litt greit og vite hva man burde ta med)

-Er det veldig mye som skal til for at jeg faktisk får det igjennom og får bytta?

 

 

Litt om meg: Veldig aktiv sportslig med treningsstudio, fotball og ellers vanlige aktiviteter :)

 

Har en lite mistanke om at jeg er kalt inn i sjøforsvaret for og jobbe med IT? (Jeg har fagbrevet i IKT-Servicefaget) Jeg kan ikke tenke meg og jobbe med IT i førstegangstjenesten..

 

 

Burde jeg se mørkt på og gå evt i Sjøforsvaret?

 

Eller er det noe som er spennende der? (Navigatør,MP?)

 

Takk for svar :)

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornavn Etternavn

Adresse

Postnummer+Poststed

 

Vernepliktsverket

Postboks 800, Postmottak

2617 Lillehammer

 

Viser til sesjon dd.mm.år og innkalling til førstegangstjeneste i &--#60;Innkalt avdeling&--#62;, &--#60;Dato for innrykk&--#62;.

Jeg søker herved om overføringtil &--#60;ny avdeling&--#62; med innrykk &--#60;dato&--#62; med følgende begrunnelse: Her skriver du din begrunnelse på hvorfor du vil inn i en annen avdeling. Husk å begrunne det bra. Ikke bare «fordi jeg vil».

 

Personnummer: xxxxxx xxxxx

Mobil: xx xx xx xx

Epost: [email protected]

 

Med vennligst hilsen

Fornavn Etternavn

 

 

----

Dette lagde jeg da jeg skulle søke om omfordeling. Funket helt utmerket! :)

 

Jeg måtte forresten sende det skriftlig, og dette var i år. Skal inn nå i Juli.

Endret av Donkeybrain
Lenke til kommentar

-Er det veldig mye som skal til for at jeg faktisk får det igjennom og får bytta?

Jeg har inntrykk av at de fleste får bytte så lenge det er ledig plass i den avdelingen de søker seg til. Flere jeg kjenner har i hvert fall fått innvilget sine ønsker. Handler nok om at Forsvaret ønsker å ha godt motiverte folk, noe man sikrer ved å gi folk den tjenesten de ønsker.

 

MP?

Sjø, hær og luft (og HV selvfølgelig) har ikke egen utdanning for MP. Alle MP'er har felles grunnutdannelse på Sessvollmoen, før de deretter fordeles ut på de ulike MP-stasjonene rundt om i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...