Gå til innhold

hva skal vi med innvandring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke innvandring begynner å bli noe stort problem. De små problemene vi ser løses best med sunn fornuft og intellekt og ikke med drastiske virkemidler.

 

Før noen kommenterer det: Nei, jeg mener ikke at for eksempel en overfallsvoldtekt er et lite problem, for den som voldtas. Derimot mener jeg at i en blandet innvandrerbefolkning på flere hundre tusen er en håndfull voldtektsmenn ikke noen alarmerende andel.

 

Det vi bør gjøre er å "privatisere" kulturelle særegenheter: Ikke noen statsstøtte til religioner, ikke noen sosiale ordninger som belønner innvandrerkvinner for å gå hjemme, ingen tilpasning av lovverket til for eksempel sharia. Folk må gjerne gå med hijab, men får ta den av seg på pass- og førerkort-bilder.

 

Så må vi gjøre det lettere for unge friske mennesker å komme seg fra asylkøen til arbeidsinnvandrerstatus, selv om det betyr at vi "risikerer" at de blir værende. Er de i arbeid og bidrar, kan de komme hvor de vil fra for meg.

 

En forutsetning for at asylkøen skal minske er at asylsøkere identifiserer seg. La flyselskapene samle inn identifikasjon ved innsjekking, og så kan vi dele dem ut igjen i passkontrollen når de er blitt registrert. La flyselskapene på egen regning fly de som mangler ID ut igjen, så får de en egeninteresse av å følge opp dette.

 

De aller fleste mennesker er arbeidssomme hvis du lar dem arbeide, og fredelige hvis du lar dem i fred. Selvsagt er noen merket av sin bakgrunn, men det er ikke genetisk og går ikke i arv til deres barnebarn så lenge vi gjør en god jobb med utdanningen av generasjonen i mellom.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Før noen kommenterer det: Nei, jeg mener ikke at for eksempel en overfallsvoldtekt er et lite problem, for den som voldtas. Derimot mener jeg at i en blandet innvandrerbefolkning på flere hundre tusen er en håndfull voldtektsmenn ikke noen alarmerende andel.

 

Resten av det du sier er fornuftig, det er bare denne vesle biten jeg reagerer på.

La oss anta - og korriger meg om jeg er på viddene uten sekk og niste - at vi VET at diverse individer kommer fra kulturer med hyppigere voldtektsfrekvens, og at det er nærmest direkte overførbart slik at ved import av disse så er det en forutsigbar risiko for at en andel av disse kommer til å begå voldtekt, og da hyppigere enn samme populasjonen nordmenn.

Sagt mer forståelig, om vi importerer 100.000 folk fra land som voldtar fire ganger så mye som nordmenn, så vil disse 100.000 folka voldta tre ganger så mye som 100.000 etnisk norske, som la oss si betyr to ekstra overfalls-voldtatte etniske norske kvinner.

Det er da kostnaden som vårt samfunn betaler, fordi vi vil overholde internasjonale avtaler og være snille og ta inn folk fra andre plasser som lider nød.

Og så kommer den harde hverdagen og de vanskelige beslutningene, og spørsmålet om denne kostnaden faktisk er verd å ta inn 100.000 (eller 10.000) asylsøkere og andre.

Jeg vet hva jeg mener om det; og du trenger ikke å si hva du mener om det, men jeg synes ikke at vi skal bagatellisere de negative konsekvensene av innvandring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før noen kommenterer det: Nei, jeg mener ikke at for eksempel en overfallsvoldtekt er et lite problem, for den som voldtas. Derimot mener jeg at i en blandet innvandrerbefolkning på flere hundre tusen er en håndfull voldtektsmenn ikke noen alarmerende andel.

 

Resten av det du sier er fornuftig, det er bare denne vesle biten jeg reagerer på.

La oss anta - og korriger meg om jeg er på viddene uten sekk og niste - at vi VET at diverse individer kommer fra kulturer med hyppigere voldtektsfrekvens, og at det er nærmest direkte overførbart slik at ved import av disse så er det en forutsigbar risiko for at en andel av disse kommer til å begå voldtekt, og da hyppigere enn samme populasjonen nordmenn.

Sagt mer forståelig, om vi importerer 100.000 folk fra land som voldtar fire ganger så mye som nordmenn, så vil disse 100.000 folka voldta tre ganger så mye som 100.000 etnisk norske, som la oss si betyr to ekstra overfalls-voldtatte etniske norske kvinner.

Det er da kostnaden som vårt samfunn betaler, fordi vi vil overholde internasjonale avtaler og være snille og ta inn folk fra andre plasser som lider nød.

Og så kommer den harde hverdagen og de vanskelige beslutningene, og spørsmålet om denne kostnaden faktisk er verd å ta inn 100.000 (eller 10.000) asylsøkere og andre.

Jeg vet hva jeg mener om det; og du trenger ikke å si hva du mener om det, men jeg synes ikke at vi skal bagatellisere de negative konsekvensene av innvandring.

Hvis vi isolert sett ser på overfallsvoldtekt er faktum det at denne typen voldtekt er dominert av individer med utenlands opprinnelse. Men, hvis vi derimot ser på andre typer voldtekt, som relasjonsvoldtekter (90% av alle voldtekter) så er det helt klart etnisk norske nordmenn som står for hovedandelen av disse.

Altså, voldtekt er uheldigvis noe som vil eksistere i vårt samfunn, uavhengig av hvor mange innvandrere vi slipper inn i landet. Det er dessuten satt igang holdningsskapende arbeid og kurs i norske normer og regler på asylmottak. Dette har fått en positiv respons fra deltakerne, og vil forhåpentligvis også redusere antallet overfallsvoldteker i fremtiden.

Med tanke på dette synes jeg ikke at vi skal stanse all innvandring på grunn av en fare for en økning i overfallsvoldtekter. Det er uansett individer som begår disse handlingene.

Lenke til kommentar

Slik velferdssamfunnet fungerer nå, så skal vi ingenting med innvandring, det beste hadde vært om vi hverken fødde barn eller fikk vestlige innvandrere, da vi netto bruker oljepenger, og ikke gir mer tilbake til samfunnet. Vi koster penger, sagt med andre ord.

Jeg synes ikke innvandring begynner å bli noe stort problem. De små problemene vi ser løses best med sunn fornuft og intellekt og ikke med drastiske virkemidler.

 

Før noen kommenterer det: Nei, jeg mener ikke at for eksempel en overfallsvoldtekt er et lite problem, for den som voldtas. Derimot mener jeg at i en blandet innvandrerbefolkning på flere hundre tusen er en håndfull voldtektsmenn ikke noen alarmerende andel.

 

Det vi bør gjøre er å "privatisere" kulturelle særegenheter: Ikke noen statsstøtte til religioner, ikke noen sosiale ordninger som belønner innvandrerkvinner for å gå hjemme, ingen tilpasning av lovverket til for eksempel sharia. Folk må gjerne gå med hijab, men får ta den av seg på pass- og førerkort-bilder.

 

Så må vi gjøre det lettere for unge friske mennesker å komme seg fra asylkøen til arbeidsinnvandrerstatus, selv om det betyr at vi "risikerer" at de blir værende. Er de i arbeid og bidrar, kan de komme hvor de vil fra for meg.

 

En forutsetning for at asylkøen skal minske er at asylsøkere identifiserer seg. La flyselskapene samle inn identifikasjon ved innsjekking, og så kan vi dele dem ut igjen i passkontrollen når de er blitt registrert. La flyselskapene på egen regning fly de som mangler ID ut igjen, så får de en egeninteresse av å følge opp dette.

 

De aller fleste mennesker er arbeidssomme hvis du lar dem arbeide, og fredelige hvis du lar dem i fred. Selvsagt er noen merket av sin bakgrunn, men det er ikke genetisk og går ikke i arv til deres barnebarn så lenge vi gjør en god jobb med utdanningen av generasjonen i mellom.

 

Geir :)

Hvis vi kaster polemikken til TS på båten, så er det problemer med innvandring, som alle problemer er det et spørsmål om problem for hvem, og størrelse.

 

Jeg gikk på en drabantbyskole i Oslo med tipper ca 20 el 25% innvandrere. Kanskje mer, det var ikke sånn at jeg tenkte på det. Det var muslimer og det var afrikanere i klassen min, men det var ikke så mange som brukte hijab, og det var ikke så veldig stress hva slags religion de hadde lissom. I heimkunnskapstimene var det noen som ikke spiste pølse, det var omtrent alt jeg tenkte på av det. Det var en egen integreringsklasse, de var utafor alt sosialt, og det var noen pakkiser som oppførte seg skikkelig ufyselig og var voldelige, de skulle jeg gjerne sett halshogget eller hva verre er. Nå er det 80% innvandrere der, derimot. Da jeg hadde eksamen, måtte jeg lære meg hva parallellforskyvning av vinkler var der og da, fordi det var ikke alt av pensum vi hadde vært igjennom. Omtrent samtlige av klassen har blitt noe ikke-akademisk.

Nå vet jeg ikke om unga lærer norsk en gang. 80% innvandrere = white flight. Det bekymrer meg, fordi det har konsekvenser for hva jeg gjør med huset til fattern, hvor jeg vil bo, om jeg må flytte til vestkanten, skulle jeg få jobb i hjembyen igjen, og jeg liker meg ikke på vestkanten, grunnet trafikkhelvetet der. Liker østmarka bedre.

Det er en evig sirkel av synkende priser på boligmarkedet, konsentrasjon av etniske minoriteter, videre synking av priser på boligmarkedet, utvikling av ghettoer, konsentrasjon av minsnøye, utvikling av kriminalitet, gjenger, vold, osv. Dette er problemer som eksisterer utenfor det at jeg er en intolerant person som ikke liker religion, ikke har respekt for kultur, eller eldre generasjoner, hverken i Norge eller utlandet, som en forvokst fjortis. Hvor lenge er det siden det var etniske opptøyer i Frankrike, var ikke det sånn rett før Sarkozy ble president for første gang, påtenning av biler, krigstendenser i banlieu-ene osv? Det er lov å skule mot utlandet når det gjelder innvandring og problemer.

I utgangspunktet syns jeg Geir/TWFA har gode ideer. Vi har klart å minke betydningen av kristen religion i landet her, slik at kristenfolk ikke lenger har makt til å ta seg til rette, kreve særprivilegier i lovverk og ellers. Det er ikke sikkert at vi kommer til å bli et muslimsk land slik Breivik sier. Unge muslimer verdsetter levestandard, de også. De eksponeres for samfunnet rundt, og venner seg til noen verdier ut ifra hva som er vanlig sosialt. Jeg tror godt at fordømmelsen av å måtte ta av seg hijaben for identifikasjon ikke vil være uniform. Men det er mange problemer du ikke bare løser ved å liberalisere samfunnet. Jeg frykter det vil oppstå et maktvakum hvor pendelen allikevel, sett under ett, vil slå tilbake og gi mer fascistiske, religiøst tilpassede løsninger.

Kall meg rasist, men jeg syns det er fryktelig plagsomt og vanskelig med utlendinger. Jeg har masse legevakter, og jeg vet sånn halvveis hvordan jeg skal holde hodet flytende medisinsk. Utlendinger tar oftere kontakt med legevakta, fordi de ikke alltid vet at når drittungen deres har vondt i magen, så er det ikke som regel farlig i Norge. Vi har ikke malaria, lissom. Men verre er det at jeg ikke har muligheten til å forklare ting språklig, slik at jeg føler mer ubehag ved å stikke fingeren opp i ræva for å se om det gjør vondt mot blindtarmen, eller om det er fullt av knallhard avføring, eller om sphinctertonus er bevart. Jeg kan forklare betydning på Norsk, på utenlandsk er jeg avhengig av at folk har en intuitiv forståelse, og selv da kan de bli misfornøyde. Dette er ikke gøy, og jeg ville aldri satt meg i den posisjonen jeg har nå, om jeg kunne valgt om igjen. Jeg mener jeg ikke er direkte dum, men jeg har nok tatt noen dumme valg underveis, og er både desillusjonert, depersonalisert og nære burnout i forholdsvis ung yrkeskarriere. Ikke alt av det skyldes utlendinger, det skyldes nok mer maktstrukturen og forholdene sosialdemokratiet vårt har skapt. Men situasjonen illustrerer at utlendinger skaper press. De er også flinkere til å benytte seg av trygdesystemer, kanskje ikke fordi de er så jævla sleipe, men i vel så stor grad fordi de faller utenfor. Selv om det er kulturelle forskjeller mtp holdninger til jobb, f.eks fillipinene vs somalia.

Summa summarum tror jeg det er kun negativt med innvandring, på samme måte som det er negativt med hver person som fødes i Norge. Vi bruker nemlig netto mer kroner enn vi produserer, var det ikke noen smartinger som hadde regnet seg fram til dette i forrige uke? Dette regnestykket så verst ut for ikke-vestlige, sikkert også fordi norsk arbeidsliv er xenofobt, men det var også negativt over tid for norske vestlige.

Endret av Nihilist1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

innvandring begynner å bli stort problem i norge hvis vi ikke gjør noe nå.. hva burde vi gjøre syns du?

Hva er disse problemene?

 

For meg er det rart at noen har mer rett til å bo på et geografisk avgrenset sted enn andre grunnet kun at en er født der.

 

Okay at jeg tar over?

- øking i kriminalitet.

- mer splittet nasjon (mange føler seg utilpass i områder med mange innvandrere, inkludert meg) og i tillegg, dessverre om du vil, favoriserer alle mennesker dem som ligner mest på seg selv. Like barn leker best, ulikheter skaper depresjoner.

- vi må nødt til å bygge mange flere boliger.

- negativ kulturell påvirkning som f. Eks sterk æres kultur, homohets og kvinneundertrykkelse

- dårlig for økonomien

 

Og om noen har mer rett til og bo i et land enn andre? Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg føler meg i hvertfall passe overkjørt og jeg tror vi kan være enige om at det ikke er særlig lurt å undertrykke instinktet. Jeg kan ikke se for meg at noe land kunne fungert uten en viss form for nasjonalisme og naturrett.

 

For øyeblikket ser jeg ikke hvor jeg trenger kilder, men hvis du lurer skal jeg grave opp noen.

Endret av LommeruskOp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting blir bedre av flere mennesker. Flere mennesker betyr at kaken som dine barnebarn skal spise av blir desto mindre, og desto mer konfliktert.

Ja, all den tid vi har et samfunn som baserer seg på å spise kake, og som har et ekskluderende arbeidsliv med ordninger som fanger de som faller utenfor i et trygdehelvete, så stemmer det du sier.

Lenke til kommentar

Jepp, nordmenn står for såkalte mørketallsvoldtekter som ikke forekommer blant innvandrere for de er alle udugelige og blir tatt hver eneste gang.

Bare et tips, natt og dag hadde en artikkel om hvordan man skulle voldta skikkelig. OSLOVOLDTEKTEN - det er volden i voldtekt som er farlig. Innvandrerene er vel så udugelige at de ikke klarte å lese det (fiktive) intervjuet engang. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...