Gå til innhold

Kaputt strømforsyning, kan den fikses ?


Anbefalte innlegg

Har en strømforsyning ; Mist 1000xhe135cf som er defekt, når jeg trykker på startknappen spinner cpu vifta i ca 0.1 sekund før de stopper igjen. Når jeg har gjort det skjer det ingenting når eg trykker på powerknappen. Om eg tar strømmen fra strømforsyninga ca 5 sekund så går det an å starte igjen, men den stropper like fort som den har begynt.

Noen som har en anelse om dette kan fikses ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er PSU nyere enn 5 år så reklamerer du på produktet.

 

Er den eldre enn 5 år:

Har du kompetanse innenfor elektronikk/elektro: så ja, sannsynligvis.

Kjenner du noen som har det: så ja, sannsynligvis.

Hvis ikke, bare kast dritten....

 

Min kvalifiserte gjetting er at det er ødelagte kondensatorer i forsyningen, noe Mist forsyninger har vært plaget med.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar

 

Kjøpte strømforsyninga av en kamerat, veit ikke når eller hvor den er kjøpt.

Har loddebolt men ikke noe særlig elektrokompetanse. Regner med eg kjøper meg en ny... Hvilke strømforsyninger er verdt å satse på nå til dags ?? Lei av å bytte strømforsyning kvert 3 år.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt meg denne ; http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=460922

 

Tror den skal duge.

 

Men har bestemt meg på å prøve å reparere den gamle for morro skyld, er uansett greit å ha en liggende i backup.. Har undersøkt litt og det ser ikke så vansklig ut å bytte ut kondensatorer. Tror jeg skal få det til, morro å prøve uansett. Tenker å bytte de som ser dårlig ut å buler med samme typer. Er det noe jeg bør tenke på ??

Lenke til kommentar

Det meste er dekket i guiden for bytte på hovedkort: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1255274

 

Jeg har selv opplevd at PSU ofte har mindre plass og at selve kretskortet og sammenkoblingene bærer mer preg av å være utført på billigst mulig måte.

 

Det er mulig du må lodde av andre kabler, f.eks de forskjellige utgangene som går ut fra forsyningen for å komme skikkelig til. Pass på at alt festes tilbake slik det lå originalt, og pass på at ingen ting blir kortsluttet. Det er som nevnt ofte trangt om plassen og å bøye en kjøleribbe eller en metallpinne en 5mm kan være nok til at ting kortslutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...