Gå til innhold

Galaxy Tab 7 2.0 - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Andre som har prøvd Samsungs annengenerasjons 7.0 Galaxy Tab? Jeg har hatt mitt et par uker nå og er svært fornøyd. Det er kjapt og tilnærmet bugfritt, og har en størrelse som gjør at det kan holdes i én hånd. Jeg kjøpte mitt fra USA på eBay fordi det ikke var på lager i Norge, men selges nå i norske nettbutikker for rundt 2.000 kroner.

 

Jeg bruker mitt brett mest til epost, websurfing, wordfeud og liknende, men skjermen er stor nok til video og dokumentlesing også. Eneste irritasjonsmomentet er Samsungs proprietære ladekabel i en verden der alle andre bruker microUSB.

 

Modellnr er P3113, den europeiske heter P3110. 8gb minne, 1024x600 skjerm, ICS.

 

Kommer tilbake med en mer detaljert anmeldelse etterhvert.

 

mvh

 

Ole Irgens

Endret av ole_irgens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min en ukes tid og er svært misfornøyd. Absolutt alt er sirup., men spesielt surfing er håpløst treigt. Har prøvd med dolphin, firefox og crome i tillegg til stock browser. Tragisk. Med en gang jeg fikk den stusset jeg på at Samsung hadde plassert oppgavebehandleren lett tilgjengelig i hurtigmenyen. Det skjønner jeg nå. Den må jo benyttes hele tiden. Sammenlignet med iPad er dette en flau opplevelse. Jeg lever i håpet at det etterhvert kommer en kjappere rom. Størrelsen er helt gull. Kommer nok til å kjøpe en 10" også etterhvert (ikke Android), men ser for meg at jeg også kommer til å ha en mindre og at denne kommer til å bli brukt mest.

 

Videoavspilling funker bra, selv om det irriterer meg at det ikke går an å få bort menylinja nederst på skjermen i fullskjermmodus. Skjermen er god og lyssterk, og lyden syns jeg er mer enn akseptabel tatt i betraktning hvor smått alt er.

 

Ved videoavspilling eller spill spises batteriet fort opp, og må lades daglig. Hvis en surfer litt, Face og bruker epost holder den greit et par dager.

Endret av schnellfahrer
Lenke til kommentar

Stakk innom Elkjøp på lørdag og plukket opp en hvit til 1999,-

Holdt på noen timer med den og fungerer bra forløpig. Samboern har en ipad 1 og denne er like rask som ipaden ved surfing.

 

Lykke til! Husk at du ikke fyller den opp med allslags apper som du ikke trenger. Jeg mistenker at mange som klager over trege android-enheter, har overfylt dem med mye merkelig.

 

Av og til er det også lurt å foreta en full reset, og så reinstallere de appene man faktisk bruker.

 

mvh

 

Ole Irgens

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva bruker du som referanse når du sier at "absolutt alt er sirup"? Hjemme-PCen din? Ipaden din?

mvh

Ole Irgens

 

Hei Ole!

 

Min referanse er iPad som jeg har testet en del hos venner og familie samt at vi bruker iPad på jobben.

 

Selve konseptet er helt genialt. 7" passer meg helt perfekt. Tror jeg har hatt på laptop'en min 2 ganger siden jeg fikk tab'en. Men jeg hadde forventet en brukeropplevelse tilsvarende den jeg kjenner fra iPad.

Lenke til kommentar

Min referanse er iPad som jeg har testet en del hos venner og familie samt at vi bruker iPad på jobben.

 

Selve konseptet er helt genialt. 7" passer meg helt perfekt. Tror jeg har hatt på laptop'en min 2 ganger siden jeg fikk tab'en. Men jeg hadde forventet en brukeropplevelse tilsvarende den jeg kjenner fra iPad.

 

Jeg har ikke brukt iPad, så jeg kan ikke sammenlikne :) Men at det skal være mulig å gjøre dette kjappere enn det jeg opplever på tab'en, er jeg litt tvilende til...

 

Enig i at formatet er genialt, den lar seg holde med én hånd samtidig som man leser mail og spiller Wordfeud... men skal man skrive lengre tekster, må ThinkPaden frem.

 

mvh

 

Ole Irgens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...