Gå til innhold

[Løst] Pyramide spill?


Anbefalte innlegg

** Tenk om man ikke får skaffet disse 4 personene innen 1 mnd.. hva skjer da? Får du mas og press på deg fra selskapet? Jeg har hørt at man kan ha et chill forhold til denne jobben,- du kan ta pauser når du vil men at det vil gå litt uvoer din progress.

 

** Er det ikke slik at man også ringer vedkommende på privatnr,- i alle døgnets tider? for å spørre om han/hun er interessert i kaffemaskin? Det er vel slik de fleste gjør det,- enten seint på natt eller kl 12- 14.00 om morningen.

 

Men slik du gjør det; at du lar folk rundt deg vite at du har kaffemaskin er vel noe annet... Men får du ikke press fra selskapet om å faktisk gjøre jobben din ordentlig? Du får jo en prosjekt over ting som skal gjøres til en viss tid. Det er det han på møtet sa til meg. Jeg kommer til å få en plan som jeg må fullføre innen en tid.

 

Men hele lederopplegget hans virker ikke særlig inspirerende. Han ser bare selvskrytt ut. Og kjedelig egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å forklare så godt jeg kan, og svare på det du spørr om.

Er helt ny i dette selv, så er ikke sikkert jeg kan svare på absolutt alt. Men jeg er en ekstremt skeptisk type, så jeg brukte lang tid før jeg "skrev under" på noe, og sjekket opp grundig.

 

Det fungerer slik at når du kjøper denne start-pakken, så starter du på en måte ett eget firma som får tillattelse til å selge dette videre, via dem. Altså at du ikke kjøper inn og selger, men bare selger for dem. Da får du kaffe-maskin, melke-steamer og alt annet som trengs for å lage de forskjellige typer kaffe, samt slike hefter og opplærings-CD'r som man kan lytte til for å lære ting og tang. I en mail etter man har skrevet seg inn i dette, får man innloggings ID og passord, som man bruker til å styre sine egne ting på nettsiden. Her skriver man inn nye partnere eller kunder, samt følger med på andre i teamet sitt og bestiller ting fra webshop om man vil det.

 

Man har disse rangeringene som du snakker om ja, som Silver, Executive, Platina, Diamond, Crown osv.. Dette er en indikasjon på hvordan du ligger ann, og man får bonuser etterhvert som man når forskjellige ranks. Som f.eks penger til telefon regning (inntil 1500 kr/mnd) eller penger til å dekke bil (inntil 7500 kr/mnd). Man får alt utbetalt i "credits", som er en slags valuta som dukker opp på din konto automatisk en gang i uken. Dette er rett og slett penger som man kan ta ut når man selv ønsker, men som man må skatte av såklart.

 

Systemet er igrunn veldig enkelt. Det går i en repetisjon hele veien, alle som blir med som partnere, skal skaffe 4 egne partnere, og 4 kunder. Dette er første rank, som kalles for Silver. Om man klarer dette innen 30 dager, får man en ekstra bonus som kalles Fast Silver, som gir deg 100% ekstra credits. Når du da har fått med deg 4 partnere og 4 kunder, er neste steg å hjelpe dine 4 nye partnere til å gjøre det samme. Da er du ferdig med din egen "verving", og skal kun hjelpe dine partnere med å klare det samme, samt at du skal øke til 10 kunder. Da har du nådd neste rank. Videre derifra, skal du hjelpe dine 4 og gjøre det samme som du akkurat har gjort, igjen. Slik fortsetter det hele veien, men ingen flere kunder enn 10 trengs etter rank nr 2. Selvom man såklart tjener mere penger om man har flere kunder, da man får en viss prosent av det de abonnerer for i måneden, samt en cash-bonus for hvert salg.

 

Det skal også nevnes at om jeg finner flere partnere jeg vil ha med etter mine første 4, så setter jeg bare de inn til de nyeste i teamet mitt (som fortsatt trenger sine første 4), og den vil fortsatt gi meg cash-bonus og stå som både min og han sin partner. Altså, man putter alltid nye partnere nederst i systemet, så alle i teamet kan hjelpe hverandre hele veien. Personlig hadde jeg en partner allerede første gangen jeg logget inn.

 

Disse felles-møtene som blir holdt på hoteller rundt om kring, er helt opp til oss selv å dra på. Men de anbefaler dette, for å lære mest mulig såklart. Så de fleste drar dit innimellom, og bruker møtene til å ta med nye partnere for at de skal lære om det. Ellers styrer man absolutt alt, og om teamet ditt maser på deg om at du skal gjøre noe, så er det bare fordi de velger å mase på deg. Det er ikke noe press fra systemet overhode. Og ingen tidsfrister i det hele tatt, bortsett fra Fast Silver, som kun er for å få en bonus. Ingenting annet skjer om du ikke klarer det, enn at du ikke får denne bonusen.

 

Håper jeg har fått forklart det meste her, bare å spørre i vei videre om jeg har glemt noe.

Kan nevne at de er medlem i Direktesalgsforbundet, noe som forsåvidt er litt betryggende i seg selv.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. Fikk forstått mye mer nå. men når det gjelder lønna hvordan er den da ? Og hvordan og hvor ofte mottar man den? Er det en fast lønnspris eller er der bare hvis du klarer å hjelpe dine partnere osv ? Det er ingen bevis på noe blant ansatte hva lønnskravet er noe som kan svekke tilliten også.

 

Jeg har ikke akkurat tenkt å "angre" slik de sier det og komme tilbake. har takka nei men om jeg kommer tilbake liggger Jeg da under han som valgte meg som partner ?

 

Skal prøve å forklare så godt jeg kan, og svare på det du spørr om.

Er helt ny i dette selv, så er ikke sikkert jeg kan svare på absolutt alt. Men jeg er en ekstremt skeptisk type, så jeg brukte lang tid før jeg "skrev under" på noe, og sjekket opp grundig.

 

Det fungerer slik at når du kjøper denne start-pakken, så starter du på en måte ett eget firma som får tillattelse til å selge dette videre, via dem. Altså at du ikke kjøper inn og selger, men bare selger for dem. Da får du kaffe-maskin, melke-steamer og alt annet som trengs for å lage de forskjellige typer kaffe, samt slike hefter og opplærings-CD'r som man kan lytte til for å lære ting og tang. I en mail etter man har skrevet seg inn i dette, får man innloggings ID og passord, som man bruker til å styre sine egne ting på nettsiden. Her skriver man inn nye partnere eller kunder, samt følger med på andre i teamet sitt og bestiller ting fra webshop om man vil det.

 

Man har disse rangeringene som du snakker om ja, som Silver, Executive, Platina, Diamond, Crown osv.. Dette er en indikasjon på hvordan du ligger ann, og man får bonuser etterhvert som man når forskjellige ranks. Som f.eks penger til telefon regning (inntil 1500 kr/mnd) eller penger til å dekke bil (inntil 7500 kr/mnd). Man får alt utbetalt i "credits", som er en slags valuta som dukker opp på din konto automatisk en gang i uken. Dette er rett og slett penger som man kan ta ut når man selv ønsker, men som man må skatte av såklart.

 

Systemet er igrunn veldig enkelt. Det går i en repetisjon hele veien, alle som blir med som partnere, skal skaffe 4 egne partnere, og 4 kunder. Dette er første rank, som kalles for Silver. Om man klarer dette innen 30 dager, får man en ekstra bonus som kalles Fast Silver, som gir deg 100% ekstra credits. Når du da har fått med deg 4 partnere og 4 kunder, er neste steg å hjelpe dine 4 nye partnere til å gjøre det samme. Da er du ferdig med din egen "verving", og skal kun hjelpe dine partnere med å klare det samme, samt at du skal øke til 10 kunder. Da har du nådd neste rank. Videre derifra, skal du hjelpe dine 4 og gjøre det samme som du akkurat har gjort, igjen. Slik fortsetter det hele veien, men ingen flere kunder enn 10 trengs etter rank nr 2. Selvom man såklart tjener mere penger om man har flere kunder, da man får en viss prosent av det de abonnerer for i måneden, samt en cash-bonus for hvert salg.

 

Det skal også nevnes at om jeg finner flere partnere jeg vil ha med etter mine første 4, så setter jeg bare de inn til de nyeste i teamet mitt (som fortsatt trenger sine første 4), og den vil fortsatt gi meg cash-bonus og stå som både min og han sin partner. Altså, man putter alltid nye partnere nederst i systemet, så alle i teamet kan hjelpe hverandre hele veien. Personlig hadde jeg en partner allerede første gangen jeg logget inn.

 

Disse felles-møtene som blir holdt på hoteller rundt om kring, er helt opp til oss selv å dra på. Men de anbefaler dette, for å lære mest mulig såklart. Så de fleste drar dit innimellom, og bruker møtene til å ta med nye partnere for at de skal lære om det. Ellers styrer man absolutt alt, og om teamet ditt maser på deg om at du skal gjøre noe, så er det bare fordi de velger å mase på deg. Det er ikke noe press fra systemet overhode. Og ingen tidsfrister i det hele tatt, bortsett fra Fast Silver, som kun er for å få en bonus. Ingenting annet skjer om du ikke klarer det, enn at du ikke får denne bonusen.

 

Håper jeg har fått forklart det meste her, bare å spørre i vei videre om jeg har glemt noe.

Kan nevne at de er medlem i Direktesalgsforbundet, noe som forsåvidt er litt betryggende i seg selv.

Lenke til kommentar

Dessuten mente jeg ikke mas fra dere direkte men selve jobben i seg selv er å mase på andre :-). Det er jo ikke bare bare å selge kaffe til andre og ikke minst må man dra alene hjem til folk. mye rart skjer i hjemmene til fremmede for tiden da.... det er jo litt farlig :-P ...

Lenke til kommentar

Som sagt så er jeg også ny i dette, men hvis jeg ikke husker feil så får man credits inn på kontoen sin èn gang i uken. Dette er en viss prosent av alle du har satt opp som kunder, og hvor mange evt nye kunder eller partnere du har fått, som man får ekstra cash-bonus (credits) for. Det er faste summer på alt dette, men jeg har ikke rukket å sette meg inn i alle de forskjellige ennå. Det eneste jeg vet, er at om jeg klarer "Fast Silver" som er 4 partnere og 4 kunder, så tjener jeg 4500 kr i en engangbonus, pluss 750 kr i måneden videre etter det, uansett om jeg ikke gjør noe mere. Og jo flere partnere/kunder det kommer hos dine partnere igjen, gjør at du tjener mere, i tillegg til dine egne nye partnere/kunder såklart.

 

Det du spør om er at du kommer "under" den personen som verver deg, i form av et "pyramide-spill". Det er der man ser forskjellen mellom pyramide og MLM. I ett serriøst MLM selskap som dette, så hjelper alle i teamet hverandre, fordi man må alltid legge nye kunder og partnere nederst på listen. Dette vil i praksis si at om jeg verver deg, og jeg dagen etterpå finner ennå en ny partner jeg vil verve, så blir det automatisk din partner også. Men man legger partnere i to forskjellige "rekker", og det ene må man bygge helt selv. Dette er fordi at man ikke bare skal kunne bli med, og ikke gjøre noe, for så å tjene penger på at andre gjør noe. Så lenge du har lagt inn noen på ditt eget bein også, så vil du tjene godt på at andre i teamet ditt gjør en god jobb.

 

Ang maset som du prater om, så kommer jo det litt ann på hva man gjør det til selv. Personlig drar jeg aldri hjem til fremmede, og det tror jeg ikke mange andre gjør heller. Espresso maskiner begynner å bli såppas populært nå, at så fort man nevner det til folk at man markedsfører det, så er de interessert i å kikke på det eller smake på kaffen. Jeg prøver å ikke mase på folk om de vil kjøpe ditt og datt, fordi det føler jeg bare blir kleint ovenfor venner og familie. Når man har ett såppas bra produkt og det begynner å bli såppas populært som det gjør nå, så går det på en måte litt av seg selv merker jeg. Veldig deilig :)

 

Skal nevnes at ZinZino også har begynt med ett produkt som retter opp balansen mellom Omega 3 og Omega 6 i kroppen. Dette er nok noe som ikke så veldig mange har hørt om, men absolutt noe som er ekstremt interessant for de som vet litt om det. Så dette har jeg nesten solgt ennå lettere enn kaffen. Det er så mange slike produkter der ute som ikke fungerer, og dette produktet kan bevise at det fungerer (hvis ikke får man pengene tilbake).

 

Så for min del så går det hele på at jeg sitter på produkter som på en måte selger seg litt selv. Jeg stresser ikke rundt med å prøve å selge til alle og enhver, og blir nok ikke den rikeste i teamet. Men samtidig så er det ikke voldsomt mye "mas" eller jobb for min del, bare morro egentlig, og tjener litt ekstra penger :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hovedspørsmålet er om du vet forskjellen på en ulovlig pyramide og ett lovlig distribusjonsselskap. Full forståelse for at mennesker idag har behov for å oppsøke fakta om selskaper som driver med direktesalg da det siden 1956 har vært over 60.000 tilfeller av direktesalgsselskaper, men kun 11 av disse har nådd 11$ billion i årlig omsetning og lever enda. Hvis du lurer på det om dette selskapet er troverdig, bør du ikke google fakta på wikipedia, forum eller tilsvarende sider. Da kan du heller se på HVILKE PRODUKTER DE HAR(om det treffer markedet), KONTAKTE NASJONENS DIREKTESALGSFORBUND(sjekke om det er lovlig), og

OM KOMPENSASJONEN ER DET DU FORVENTER Å FÅ ETTER EN BESTEMT INNSATS.

Hvis du er fornøyd med fakta gitt, finnes det ingen hindring for at du skal kunne starte opp - du alene er ansvarlig for egen skusess. Lykke til! :wee:

Lenke til kommentar

Mener ikke å kuppe tråden, men om noen kunne svart meg på dette hadde jeg vært takknemelig!

 

 

Så at noen av dere var delaktig i zinzino å lure på om dere viste om forholdet rundt aksjepostene deres.

 

Sitter for tiden på rundt 100.000 aksjer i Zinzino Noridc AB. Fikk opplyst at dette var nå datterselskapet til Zinzino AB og at aksjeprisen var 0,39 sek/pr.aksje.

 

Noen som kan avkrefte bekrefte denne prisen ?

Lenke til kommentar

Sitter med en her nå som har aksjer i Zinzino, og han mener de er på ca 8 kr.

 

De jeg har heter iflg. rep. fra selskapet "Series B shares Zinzino Nordic AB"

 

Hun opplyste om at jeg hadde aksjer i datterselskapet til Zinzino AB - som da vistnok er Zinzino Nordic AB.

Føler det er greit å finne ut om jeg selger aksjer til spottpris eller ikke.

 

Fint om noen har noe mer info!:):)

Lenke til kommentar

De jeg har heter iflg. rep. fra selskapet "Series B shares Zinzino Nordic AB"

 

Hun opplyste om at jeg hadde aksjer i datterselskapet til Zinzino AB - som da vistnok er Zinzino Nordic AB.

Føler det er greit å finne ut om jeg selger aksjer til spottpris eller ikke.

 

Fint om noen har noe mer info! :):)

http://www.euroinvestor.no/boerser/nasdaq-omx-stockholm/zinzino-ab-ser-b/2581190

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ett tips är att läsa om Zinzino på det svenska forumet flashback.

 

https://www.flashback.org/t347759

 

 

Eller min blogg:

 

http://zinzinotruth....nzino-prisvart/

 

Enligt mig så är priserna omotiverat höga. I Frankrike är Malongo-Rombouts och dess maskiner jämförbara i pris med andra vanliga märken. Medan Zinzino säljer dem till tredubbla priset. Dessutom är det Ørjan Sæle som kontrollerar aktierna i Zinzino AB och han drev ju Seven förut och plockade ut massor med pengar därifrån. Mer än vad medlemmarna fick tillsammans. Jag tror att Zinzino kommer kollapsa som Seven gjorde.

Endret av zinzinotruth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har selv jobbet med Zinzino siden mars 2010, og hatt tett personlig kontakt med Örjan (eieren) flere ganger. Zinzino er et selskap som lett kan klassifiseres som pyramidesvindel, da du jobber rompa av deg for ingen ting! Du pushes kontinuerlig til mersalg og nyrekruttering for a opprettholde din posisjon og fa utbetalt din provisjon. 60% av mine kunder var sa misfornöyd med produktene at de önsket a levere de tilbake og si opp sitt abo. Da begynner problemene...

Ufine og sarkastiske medarbeidere ("kundeservice") som prakker pa deg mere dritt,og hevder at du ikke har noen rettigheter! Vel, Zinzino, loven er lik for alle, og dere ma ogsa fölge kjöpsloven!

 

Jeg vil pa det sterkeste advare mot dette söppelfirmaet, som lover gull og grönne skoger.. Husk at det som virker for godt til a vaere sant, er faktisk nettopp det! Det finnes İNGENTİNG som heter "raske penger".

 

Det som gjelder, er hardt og systematisk arbeide, da vil man lykkes!

 

Nei, blir du tilbudt a bli kunde eller partner av noen fra Zinzino, send dem ut og las döra!! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har selv jobbet med Zinzino siden mars 2010, og hatt tett personlig kontakt med Örjan (eieren) flere ganger. Zinzino er et selskap som lett kan klassifiseres som pyramidesvindel, da du jobber rompa av deg for ingen ting! Du pushes kontinuerlig til mersalg og nyrekruttering for a opprettholde din posisjon og fa utbetalt din provisjon. 60% av mine kunder var sa misfornöyd med produktene at de önsket a levere de tilbake og si opp sitt abo. Da begynner problemene...

Ufine og sarkastiske medarbeidere ("kundeservice") som prakker pa deg mere dritt,og hevder at du ikke har noen rettigheter! Vel, Zinzino, loven er lik for alle, og dere ma ogsa fölge kjöpsloven!

 

Jeg vil pa det sterkeste advare mot dette söppelfirmaet, som lover gull og grönne skoger.. Husk at det som virker for godt til a vaere sant, er faktisk nettopp det! Det finnes İNGENTİNG som heter "raske penger".

 

Det som gjelder, er hardt og systematisk arbeide, da vil man lykkes!

 

Nei, blir du tilbudt a bli kunde eller partner av noen fra Zinzino, send dem ut og las döra!! :)

 

Intressant!

 

Om du har mer att berätta kan du gärna kontakta mig. Mejl ska finnas på min avatar-sida.

Lenke til kommentar

Her var det jo mye interessant som ble skrevet!

jeg skal være åpen om at jeg er en Zinzino distributør, og jeg skal også være åpen om at det ikke alltid er enkelt.. Er noe det?

 

Har jobbet i Zinzino i ca 3 år hvor de to første var veldig mye frustrasjon over ulike meninger jeg møtte, fra folk utenfor og folk innenfor... veldig vanskelig å vite hva som var rett og hva som var feil.

 

Jeg lærte meg fort til å høre på de som hadde fått det til, da sannsynligheten for at infoen de kom med kunne ta meg dit jeg ønsket, nemlig å få det til...

 

jeg vil si at jeg har møtt veldig lite av det jeg ser på denne siden her som missfornøyde kunder, klaging på høye priser osv.. .Snarere tvert imot, veldig fornøyde kunder og folk som synes at det ikke er noen upris... Men så har ikke jeg pushet dette på noen heller! Jeg har latt folk få velge selv.

 

Synes det er rart at brukeren "nettvett" har det inntrykket han har av Ørjan, jeg kjenner han litt, og jobber til tider sammen med han, og har ikke noe inntrykk av pushing og useriøsistet.. Snarere tvert imot!

Jeg vil si at hvis 60% av kundene dine var missfornøyd så har du solgt dette på veldig feil måte!

 

Har fått mye motivasjon og god lærdom fra både Ørjan og kona Hilde...

 

Jeg blir generelt veldig skeptisk når man skriver sånt som anonym, det er lett å dikte opp ting når man ikke trenger å verifisere noe i etterkant. Enda mer skeptisk blir jeg når jeg ser at det er en som skriver norsk på et Svensk tastatur, og spesielt når jeg vet at vår venn Zinzinotruth gjør hva han kan for å sverte Ørjan Sæle og Zinzino... Man kjenner igjen en agenda når man ser den!

 

Jeg deler av mine erfaring og tanker rundt Zinzino, MLM, Nettverksmarkedsføring og tradisjonel markedsføring i bloggen min.. Tror ikke det er noen vits for de mest negative å gå inn der da man helt sikkert bare vil finne deil og mangler.. Men for deg som er nysgjerrig, så kan du få min vinkel på ting der! Jeg sier ikke at jeg besitter noen fasit på om noen vil lykkes med dette, men jeg mener og tror at to sider av en sak vil gi et godt besluttningsgrunnlag

Lenke til kommentar

Her var det jo mye interessant som ble skrevet!

jeg skal være åpen om at jeg er en Zinzino distributør, og jeg skal også være åpen om at det ikke alltid er enkelt.. Er noe det?

 

Har jobbet i Zinzino i ca 3 år hvor de to første var veldig mye frustrasjon over ulike meninger jeg møtte, fra folk utenfor og folk innenfor... veldig vanskelig å vite hva som var rett og hva som var feil.

 

Jeg lærte meg fort til å høre på de som hadde fått det til, da sannsynligheten for at infoen de kom med kunne ta meg dit jeg ønsket, nemlig å få det til...

 

jeg vil si at jeg har møtt veldig lite av det jeg ser på denne siden her som missfornøyde kunder, klaging på høye priser osv.. .Snarere tvert imot, veldig fornøyde kunder og folk som synes at det ikke er noen upris... Men så har ikke jeg pushet dette på noen heller! Jeg har latt folk få velge selv.

 

Synes det er rart at brukeren "nettvett" har det inntrykket han har av Ørjan, jeg kjenner han litt, og jobber til tider sammen med han, og har ikke noe inntrykk av pushing og useriøsistet.. Snarere tvert imot!

Jeg vil si at hvis 60% av kundene dine var missfornøyd så har du solgt dette på veldig feil måte!

 

Har fått mye motivasjon og god lærdom fra både Ørjan og kona Hilde...

 

Jeg blir generelt veldig skeptisk når man skriver sånt som anonym, det er lett å dikte opp ting når man ikke trenger å verifisere noe i etterkant. Enda mer skeptisk blir jeg når jeg ser at det er en som skriver norsk på et Svensk tastatur, og spesielt når jeg vet at vår venn Zinzinotruth gjør hva han kan for å sverte Ørjan Sæle og Zinzino... Man kjenner igjen en agenda når man ser den!

 

Jeg deler av mine erfaring og tanker rundt Zinzino, MLM, Nettverksmarkedsføring og tradisjonel markedsføring i bloggen min.. Tror ikke det er noen vits for de mest negative å gå inn der da man helt sikkert bare vil finne deil og mangler.. Men for deg som er nysgjerrig, så kan du få min vinkel på ting der! Jeg sier ikke at jeg besitter noen fasit på om noen vil lykkes med dette, men jeg mener og tror at to sider av en sak vil gi et godt besluttningsgrunnlag

 

Hej, Steinar. Fick faktiskt email-notifikation om detta...

Jag kan ärligt säga att det inte alltid är roligt att gå på Zinzino så hårt, då jag vet att vissa verkligen tror på vad de gör. Vilka dessa är, vet jag ju inte. Men vad jag också vet är att många ekonomiskt utsatta är mottagliga för er "marknadsföring" och knappast vinner något utan förlorar tid och pengar. Det är många fler som förlorar på Zinzino än som vinner på det.

 

Om ni säljer på nån välbeställd företagare en dyr produkt är ju inte hela världen. Det händer hela tiden. Faktum är att det säkert finns företag som köper mer överprissatta produkter än era. Ändå är marknadsföringen vilseledande.

 

 

Jag har läst översiktligt på din blogg och du min. Du har en poäng i att Zinzino inte är det "värsta" MLM-företaget. Men nu är det så att jag har kännedom om detta företag och därför har kunskap att förmedla. Dessutom är exklusivitetsavtalet och de unika prisskillnaderna extremt lätta att åskådliggöra. Sedan har problemen med EU dykt upp vid senare efterforskningar.

 

Angående Örjan Saele; han är en offentlig person. Jag är inte anonym för att kunna bryta mot lagen och förtala. Det är en hårfin gräns och ibland är det i alla fall enligt svensk lag förtal även om det man säger är sant. De saker jag sagt om Örjan:

 

 

-Han tog ut mycket provision i Seven Nox (ej svartmåla, utan för att åskådliggöra vem som tjänade på detta bolag)

-Hans mentor Randy Gage kläcker ur sig att mycket kaffe ej är hälsosamt (detta har inte med Örjan att göra, mer för att tydliggöra hur seriösa dessa bolag, Agel eller Zinzino är med sin hälsomission. Uppenbart att produkterna bara är ett medel).

 

Att jag nämner dessa personer är för att åskådliggöra Zinzinos och övriga MLM-företags metoder. Inte svartmåla. Om jag ville svartmåla Saele har jag inte ens börjat. Jag skulle kunna skriva en hel blogg om honom. Och ta in skvaller. Och den skulle Google ranka högt, Google gillar negativa saker. Men detta svartmåleri sysslar jag inte med.

 

 

Sedan är det väl inte så konstigt att jag vill vara anonym? Jag är inte ens en offentlig person så det är inte mycket att vinna på att offentliggöra sig.

 

Det räcker att läsa mina fakta och argumentationer, sen får man bilda sig sin egen uppfattning. Agenda? Ja, det skulle vara att så få personer som möjligt börjar med Zinzino och ångrar sig. Och detta skulle i så fall innebära en kollaps av bolaget. Men sätt inte vagnen före hästen, det är att skydda den dåligt upplyste konsumenten som är mitt mål, inte att förstöra för Zinzino. Men nu är min övertygelse att 1 ger 2.

Jag har endast ett alias förresten och skriver alldrig på norska. Sedan ska alla veta att det är väldigt många som stödjer mitt bloggande. Vidare har jag upptäckt att man är väldigt kritisk i Finland också, där Zinzino växt väldigt fort. Där tror jag problem kommer uppstå först, om de uppstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne ha så god argumentasjon du overhodet trenger for å dele din mening...

Men det er fortsatt bare en mening..

 

Faktaene du kommer med om overprising er ikke riktige... Sammenlignet med NORSKE konkurrenter..

Det du presenterer om priser i Frankrike er ingen hemmelighet slik du fremstiller det, alle som har vært i Frankrike eller gjør litt research ser det, men det er betydningsløst for det norske markedet... Jeg visste det før jeg startet med Zinzino, men startet altså allikevel! Da det er konkurransen i det lokale markedet som betyr noe... Trusellen rundt parallell import er marginal og helt uten betydning Er mange som prøver seg på dette, og i værste fall skal man klare å være flere om benet på samme produkt... Det er andre ting å konkurrere på, som relasjon, service, garantier osv... Du kan like gjerne kritisere Bertel&Steen, Skoda, continental, Michelin og andre, som faktisk opplever noe parallell import om dagen... De klarer seg de også! ;)

 

 

Så jeg gjentar, sammenligningen med priser i Frankrike er ikke spesielt relevant for et produkt folk helst skal ha fra butikken på hjørnet!

 

Jeg sier ikke noe sted at Zinzino ikke er det "værste", jeg sier at Zinzino er opptatt av å følge lover og regler, etiske rettningslinjer og være best i bransjen... Altså 100% god business!

Men det garanterer ikke at folk ikke vil ende opp med å ikke fullføre! Det vil skje, og det vil helt sikkert skje med mange... Men de starter en business, hvor alle som en blir fortalt at det kreves en innsats for å lykkes... Spør hvem som helst som har sluttet med dette hvor mye tid de gav det, over hvor lang periode... Det svaret er viktig!

 

Når det kommer til Seven, så er det heller ingen hemmelighet at det ikke gikk etter planen... Jeg kjenner flere som har vært med siden den tiden, og ingen av de føler seg lurt på noen måte! Alle fikk beskjed om å holde ut og stole på Ørjan, de som til da hadde tapt penger men som fulgte etter føler at han har holdt ord! De som ikke valgte å stole på han føler selvsagt det motsatte... Rart med det eller hva? Var det Ørjan som ikke holdt ord, eller var det de som ikke turte å stole på han som tok en feil avgjørelse! En viktig brikke i puslespillet du legger! Det at det ikke gikk som planlagt ser jeg på som noe vi nå kan nyte godt av! Det er gjerne sånn med feil at man lærer av de, og velger da å ikke gjøre de igjen...

 

"Sedan är det väl inte så konstigt att jag vill vara anonym? Jag är inte ens en offentlig person så det är inte mycket att vinna på att offentliggöra sig."

Kanskje det viktigste av alt med det du driver med, som er et forsøk på påvirkning, og det er TROVERDIGHET!

 

Er du ikke troverdig, hva tror du skjer da? Hva har du å tape på å gå ut med navnet ditt? Det er vel heller et spørsmål folk som leser det du skriver burde tenke over! Jeg er i full offentlighet, har ingenting å skjule jeg... Hva skjuler du?

 

Så til Randy Gage, han jobber vel ikke i Zinzino? Og du vet at det finnes delte meninger om helse-effekten av kaffe? Gjør litt research! Og han snakker vel ikke om Kaffe, men koffein... Mindre koffein i espresso enn i traktekaffe! Starbucks som Randy snakker om i videoen du har delt serverer traktekaffe... Og han sier "Do you know how much koffein it is in that shit?". Tatt ut av kontekst kan det meste bytte mening!

 

Og det at mange støtter din blogg er vel og bra, håper de vet hvorfor de gjør det! Alle vil ikke like det vi gjør og det er helt greit for meg!

 

Men hvis din agenda er at så få som mulig begynner med Zinzino skal angrer på valget de har tatt, så deler vi agenda! Din metode rammer min agenda! Min kan strengt talt ikke ramme din, da jeg forklarer hva som skal til for å lykkes, du forklarer hvordan man kan sørge for at folk ikke lykkes... Hmmmm....

 

Du sier veldig imot deg selv når du forsøker å ta en saklig approach til dette!

Lenke til kommentar

Og en ting til... Google er nøytral...Men det er FOLK som digger negative saker...

Alt for å sette kjepper i hjulene for de som prøver lykken på noe! Desverre har samfunnet blitt slik, at folk som ikke evner å stikke seg frem selv helst skal rakke ned på de som gjør det!

 

Jeg kan også skrive en hel blogg om Ørjan fra den positive siden, slik jeg KJENNER han... Men jeg er redd du har rett, folk liker mest det negative og du ville vunnet! Det vi begge isåfall hadde delt er en mening, og ikke noe som du kan kalle FAKTA!

 

By the way! Du trenger ikke fortelle meg om hvordan Google fungerer... Det kan jeg mer enn nok om... Det er jobben min! ;)

Lenke til kommentar

En ting du faktisk burde jobbet mot, om du er opptatt av opplysning så er det faktisk Google....

Det er skremmende at et selskap sitter på så god kontroll på informasjonen som finnes der ute, og hvilken del av den som blir synlig... Et tankekors! Og virkelig en kamp verdt å ta...

 

Jeg som VET hvordan den fungerer bruker nok den kilden på en nokså annerledes måte den de fleste andre, og basert på "faktaene" du besitter, på en annen måte enn deg!

 

Det fungerer som tradisjonell markedsføring og salg, villedende...

Derfor jeg har valgt å jobbe med MLM, den er mest veiledende!

Lenke til kommentar

Ja du, jag misstänker att du är "I feel sorry for you". Så du går från att vara arrogant och nedlåtande till att vara ett snyftande offer för människor som snackar om ert bolag och EU som kommer och förstör? Det är inte klädsamt...

 

Jo fakta är riktiga. Det finns INGA betydelsefulla skillnader i pris vad gäller kaffemaskiner mellan Norge och Frankrike etc. Rombouts/Malongo är INTE ett premiummärke i Frankrike etc. , det ligger i det lägre prisintervallet. I Norge ligger Zinzino i det högre prisintervallet. Här säljs kapslar tex för 3 NOK stcyk UTAN abbonemang:

 

http://www.lefdal.com/catalog/hjem-og-pleie/lf_kaffekapsler_tilbehor/kaffeutstyr-og-tilbehor?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevel2%3DLi6sGQVtu.kAAAEsZ_QH3l63%26Produkttype%3DKapsler%26discontinued%3D0%26online%3D1%26%40Sort.ProductListPrice%3D0

 

Dessutom är det bara att änvända prisjämförelsesajter i Norge och Frankrike för att bilda sig en uppfattning:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=838271

 

http://www.priceminister.com/s/nespresso+pixie

 

Sedan har EU gjort att prisskillnader jämnats ut i andra Zinzino-länder. Tex Sverige, det lönar sig inte helt säkert att importera bil själv från Tyskland som det gjorde förr.

 

Om detta är utan betydelse för den norska marknaden ska jag låta vara osagt. Sanningen så att säga så är ni redan vana med höga priser på mat, tobak etc.

 

Men nu är det så lille gubben att ni försöker expandera i hela Norden och Baltikum och i dessa länder gillar man inte överpriser. Sen är det bara att se hur trögt det går att expandera i Sverige. Ibland är det kul att vara svensk när man ser att vi i alla fall inte är lättlurade. Du kan välja att gräva ner dig i Norge men du vet mycket väl att allt hänger på om ni lyckas expandera i andra länder.

 

Vad vill du ha sagt med andra företag som upplever gråimport? De håller inte flera hundra procent högre priser så det lönar sig inte lika bra med gråimport. Dessutom är det här med Bolkenstein-direktivet oprövat, det är inte bara Zinzino och Rombouts det gäller.

 

Är inte priser relevant för att folk helst vill ha produkten i butiken runt hörnet? Det är ju Zinzino som sett till att kaffet inte finns i butiken. NI har gjort det komplicerat och omständigt. På vilket sätt är det lättare att handla via Zinzino's webshop än via en engelsk? För övrigt är er hemsida och "webshop" något av de fulare i branchen.

 

Det kommer gå lika illa för Zinzino som för Seven. Det är ju ingen slump att ni börjat med den där oljan. För kaffeförsäljningen kollapsar förr eller senare. Vet du förresten spelet bakom hur varumärket fördes över till Bioactive Foods AS? För övrigt finns det en norsk aktör som säljer oljan av MINST lika bra kvalité. För 166 NOK flaskan, INKL frakt. Man kan även bli återförsäljare, utan att det kostar 8000 NOK första året samt flera tusen kronor varje år.

 

Örjan spelar missonär och VERKAR säkert trevlig. Jag har sett videos med honom och han har en personlighet som är lite medryckande och motiverande. Men synar hans bolag i sömmarna så inser man att det bara är ett spel. Det finns många falska profeter som VERKAR trevliga och medryckande.

 

Om du tror att jag inte verkar trovärdig för folk när jag är anonym, great! Då kommer ju ingen tro på mig och alla tro på er!

 

Randy Gage är Örjans mentor och är med på många av era sektmöten. Det betyder att han ger företaget legitimitet. Därför är det intressant kuriosa när han säger så. Angående koffein, Starbucks använder så klart espresso i sina drinkar, vet du inte hur man gör dom? Jag för ingen argumentation vidare om detta, jag har lagt upp ett klipp bara. Taget ur kontext? Nja, Randy presenterar produkter av Agel Industries och säger i samband med detta att en massa koffein är onyttigt.

 

Jag säger inte emot mig själv. Jag pratar inte som att lyckas i allmänhet. Jag försöker avslöja ett företag som är oseriöst. Du försöker däremot att vara en livscoach när du i själva verket bara är ute efter att dra in folk i ditt skumma nätverk.

 

Angående Google. Google viktar saker och det påverkar hur många som faktiskt läser saker. Men du har rätt att man gissar vad folk är intresserade av. Och ja, de är intresserade av negativ publicitet. Det älskar ju folk. Och bara för att du utnämt dig själv till expert betyder det inte att de som läser tråden vet hur Google fungerar. Och just nu jobbar jag med att informera om Zinzino, en annan dag om Google.

 

Du måste skämta om du anser att MLM inte är vilseledande. Det är ett förtäckt pyramidspel. Alltid dyra produkter, man går med för att sälja till en annan idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...