Gå til innhold

[Løst] Anbefaling av 24" skjerm til gaming - 2 stk


Anbefalte innlegg

Skal ha to nye skjermer begge på 24" skal drives av GTX 670 eller 680, ikke helt bestemt meg ennå, har ikke plass til 3 skjermer så det blir kun 2 skjermer.

 

Har per dags dato en eldre LG på 22", ser ut til at den er i 16:10 formatet, samme høyde som en firkantet 19" skjerm.

 

LG'en har 2ms så jeg vil gjerne ha noe som er i det samme der også.

 

Bruksmønster:

60% gaming (UT3, QL, Warsow, Xonotic, Skyrim og Sims3)

20% Surfing

20% Photoshop Elements og Vegas/Premiere Elements

 

 

Ikke aktuelt med en skjerm som er treg for meg med tanke på hvor mye jeg spiller, men vil samtidig ha en skjerm som gir nogelunde greie farger.

 

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi har angreretten her i Norge, har du mulighet til å prøve en skjerm, og sende tilbake. Alt du betaler er porto, resten får du tilbake.

 

Med det sagt, ta en titt på Dell sin Ultrasharp U2412M, anbefales på det sterkeste. Har den selv, fantastisk godt bilde og jeg merker absolutt ingen lag.

http://www.dustinhome.no/product/5010601425/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Utrolig billig er den og, med tanke på hva du får.

 

Det er da alternativet for gode farger.

 

 

De andre kriteriene kan enhver billig skjerm klare, men du ender opp med utvaska farger pga TN panel. Sånn er det bare :)

 

Ta en titt på Dell'en, og send den tilbake hvis du ikke liker den.

Lenke til kommentar

Takk til forslagene...

 

 

skal du ha 3D? Eller kanskje to 120hz Monitorer?

 

Har tenkt litt på 120Hz, men vet ikke helt om jeg har behov for det, det hadde jo vært himla kjekt igrunnen med høy Hz på skjermen, men er det noe man vil merke i praktisk?

 

Jeg ser at BenQ skjermen er i 16:9 formatet, men har en fin responstid. Har 16:9 på jobben, er ikke spesielt begeistret for det "smale" formatet, virker så unaturlig trykt i sammen syntes jeg.

 

 

Med det sagt, ta en titt på Dell sin Ultrasharp U2412M, anbefales på det sterkeste. Har den selv, fantastisk godt bilde og jeg merker absolutt ingen lag.

 

Dell skjermen er jo i 16:10, men har 8ms g2g, mitt spørsmål er hva slags spill er det du hovedsakelig spiller? Du nevnte at du ikke har noe lag, seriøst, ikke noe etterslep eller treghet ved raske vendinger i spill (altså FPS).

 

Frank

Lenke til kommentar

Skjermlagg er en meget komplisert affære. Responstid er også det mest misvisende tallet noensinne.

Du kan fint oppleve mye værre lagg på en skjerm som skryter av 1ms responstid enn en med 8ms.

 

Dell's U serie brukes av tonnevis av forumbrukere som spiller alle mulige slags spill og selv om disse skjermene på papiret skulle lagget ut av ville helvete så har de innebygd teknologi som gjør de til mye bedre valg enn en billig BenQ med 1ms responstid stemplet i ræva.

Lenke til kommentar

Spiller alt mulig egentlig, vet at det ikke sier så mye. Har som sagt ikke merket noe lag i noen spill. Tearing er det eneste, og det er ikke akkurat skjermen sin skyld...

 

Mass Effect 3 er vel det jeg har spilt mest av i det siste, multiplayeren. I hvert fall det mest hektiske.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en kar som har en skjerm med oppgitt 2 ms responstid. Det er bare det at skjermen har en total input-lag som ikke holder mål. Og det er temmelig lett å se. Fyren er likevel overbevist om at skjermen hans er mye raskere enn min Dell U2410 ... han har jo 2 ms respons, må vite!

Denne responstiden er slett ikke særlig informativ - det er total input-lag man bør se etter. Blir sjeldent oppgitt av produsenter av billige skjermer, med god grunn.

De siste års Dell-modeller i U-serien har alle hatt en meget gunstig total input-lag - som gjør at de i mange tilfeller er bedre til first person shooter-spilling enn en del såkalte gaming-skjermer.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort enda mer undersøkelser basert på de tilbakemeldingene som jeg har fått fra dere alle sammen (tusen hjertelig takk).

 

Jeg ville jo opprinnelig ha 2 stk 24", men etter å ha sjekket en del review så ser det ut som at både Dell U2412M og Dell U2312HM gjør det bra. U2312HM ser ut til å ha den beste input lag'en som er mål noen sinne med 0,6ms, kan ikke si annet enn imponerende. Det som jeg gremmes litt over er at det er 23" og 16:9, ikke 16:10 som storebroren. Så hva velger jeg?

 

24" ser ut til å gjøre det bra for gaming hvis man skrur på OverDrive, input lag på 9,6ms.

 

23" gjør det nesten enda bedre for gaming når OD er skrudd på, input lag 0,6ms (WTF)

 

Jeg vet at det ikke er store forskjeller på 23-24" og formfaktoren 16:9/10, personlig så heller jeg mot 24", men det er jo hel rå speks på 23", er det noen som kan hjelpe meg litt på valget av disse to. Eller komme med anbefaling på en annen skjerm i samme prisklasse?

 

Frank

Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt 2 stk 24" Dell u2412M, snakka med en kammerat av meg som har den forgående versjonen 2410 skjermen og spiller UT3 på høy nivå, å da ble det denne skjermen, det som holdt meg litt tilbake var inputlag, men denne er kraftig forbedret så nå e rlommeboka noe lettere. Godt det er feriepenger i disse tiden :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...