Gå til innhold

Interrail Europa - tips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venezia er en masete turistmaskin.

 

I Roma er det bare tiden som begrenser. Piazza Navona, Campo dei Fiori, Pantheon, Spansketrappen, Vatikanmuseet, Fontana di Trevi, Trastevere for å nevne noe. Rusle rundt i Roma er noe jeg har sansen for. Bodde der i fire år i yngre dager.

 

Kitzbühel kjenner jeg ikke til, men vi var i Interlaken på interrail i fjor. Fin liten by i Sveits med masse artige jernbaner opp i fjellene som dessverre ikke inngår i interrail billetten. Sikkert fint i Kitzbühel også.

 

I Gøteborg har jeg ikke vert på 30 år, og kan ikke huske at det var så mye å dra tilbake til, men de har jo Liseberg...

Lenke til kommentar

Siden dere bare har 15 dager så ville jeg tatt fly til en av byene i italia. Kjøpte akkurat en flybillett til roma for 669. evnt kan du velge å kjøpe billetter 1-2 dager i forveien, og da spare en ekstra hundrelapp. Det vil jo uansett gå litt penger til overnatting på hosteller. Hvis dere skal ta tog hele veien, så kom dere så fort som mulig til tyskland hvertfall. Går ufattelig treigt i forhold til strekningen i de andre landene i nord.

 

Angående Roma så er den byen ganske lett å orientere seg i. Den føles kompakt, og hvis du er intressert i historie, å se på ting så har man jo alt Mythos nevner. Utelivet er jeg ikke så flink på der, men vet det er noen gode fester der hver onsdag. Lurt å kjenne en innkaster.

 

Ellers er jo firenze også en fin by(domen). Vil si det kan være lett for en som har vært i venezia å si at det er en masete turistmaskin, men det er gjerne noe man vil ha opplevd uansett.

 

Kitzbühel er vel en veldig gammel by, så regner med at det går på historiske begivenheter og fjellturer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...