Gå til innhold

Video, spill maskin


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ha meg ny pc. Bruker pc'en til videoredigering (analogt, men vil nok gå over til digitalt snart), spill, og musikk.

 

Hva bør jeg kjøpe? Tror ikke jeg vil legge mer enn 10 000 kr i det, og jeg har allerede DVD-ROM, skjerm, tastatur og mus fra den gamel PIII'en min. Jeg vil ha DVD-brenner, og et godt lydkort.

 

Jeg trenger et godt skjermkort som er oppegående og ikke for dyrt, og mye minne. Tenkte meg 1024 Mb.

 

Det som er viktig for meg er at pc'en er så rask som mulig, innenfor gitte prisrammer selvsagt. Hvilket hovedkort står bra til hvilke komponenter osv. Hvilken hastighet bør jeg ha på minnet? Hvor kan jeg redusere ytelsen for å spare penger og hvor bør jeg legge ekstra penger for å maksimere ytelsen?

 

Trenger eksperthjelp!

 

hilsen

 

Jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jojo men kan du ikke bare se på anbefalinger siden da??? :roll: der er det masse bra ting.. se på spillemaskin der. spillemaskin og musikk er samme tingen!!! bare å kjøpe noe som passer til dine spille planer og kjøpe godt lydkort Creative Audigy til eksempel.

OG HUSK CS ROX!!! :D

Lenke til kommentar

NEC DVD-brenner IDE ND-1300, Bulk - DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

1724,-

 

Creative Soundblaster Audigy 2 - PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX6.1, Bulk

800,-

 

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800 - Socket PGA478, 512kB "Northwood"

1851,-

 

Abit IS7 Hovedkort S478/800mhz, SATA - I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN

1182,-

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond - 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

1164,-

 

Gainward GeForce FX 5200 128MB DDR - AGP, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail

682,-

 

Q-Tec Midi tower ATX 6023MD, Silver - Pro Line, m/350W AMD/P4

450,-

 

Samsung IDE ATA133 160GB 7200RPM 8MB - SpinPoint P80 8,9ms 8 MB

1364,-

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 - Floppydisk Intern

137,-

 

Totalt: 10 518,-

 

Ville ha gått for et bedre kabinett og et annet harddisk merke. Men da blir prisen en del dyrere. Kan sikkert spare en del på å handle hos andre butikker. Du får det meste du trenger her. En bra prosessor (som kan overklokkes bra), masse RAM, stor harddisk (kjekt å ha med tanke på videoredigering), bra lydkort (som har innebygd firewire), bra DVD brenner, OK skjermkort, OK, kabinett.

 

Du burde vel brukt litt mer for å få kvalitetskomponenter. Ca. 13000,- kanskje.

Lenke til kommentar

Altså, det var ingen krav til skjermkort, da holder FX5200 lenge. Dessuten er jeg rimelig sikker på at en P4 med hyperthreading duger mye bedre til videoredigering enn en AthlonXP. For ikke å snakke om overklokkingspotensialet til P4 2.4C. Mange overklokker den til langt over 3GHz. Men, må som regel investere i bedre kjøling for å få den opp på 3GHz.

Et bra skjermkort kjøper man hvis man vil spille spill. Til videoredigering, så spiller det liten rolle hva man kjøper. Både siste generasjon skjermkort fra nVidia og ATi holder lenge (dvs. uansett om det er low-end eller hi-end). 3D aksellerasjon hjelper IKKE på videoredigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...