Gå til innhold

Kjøpe ny Android Tab, men hvilken bør jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Jeg venter i spenning på at nye Android Tab'er skal komme i butikkene.

 

Valgene jeg står i mellom er:

 

- Samsung Galaxy Note 10.1

- Asus Transformer prime TF700 med keyboard

- Asus Padfone 3 in 1

 

Samsung Galaxy Note, har ikke kommet med nye spesifikasjoner, så dermed er denne veldig aktuell, dersom de putter 4 kjerne CPU sammen med Mali T604 o.l

 

Dersom Samsung putter Tegra 3 i Note'n, tror jeg kanskje Asus TF700 er et bedre valg da de leverer den med 64GB minne og keyboard, men Note'n bare har 16GB minne og ikke keyboard.

Men så kom jeg til å tenke på om 1GB Ram på TF700 blir lite når man har skjerm som er 1920x1080, altså full HD?

 

Men så dukker jo Asus opp med Padfone, dette er et spennende produkt, tab og telefon i ett, sammen med keyboard, denne virker fristende, men jeg vet ikke hvilken kvalitet det er på produktet.

 

Noen som har erfaringer med Asus sine tab'er?

Klarer de å holde de bug frie, eller er det mye kluss med Asus?

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruke penger på det når Windows-tablets er rett rundt hjørnet, med ARM-prosessor for lavt batteribruk eller med fullverdige intel-prosessorer?

 

Samsung Series 5 Hybrid:

samdsc03206.jpg

 

ASUS Transformer Book:

asusdsc02903-1338803657.jpg

 

Android-nettbrett og iPad blir leketøy i forhold hvis man sammenligner bruksområdene. Jeg håper bare prisene ikke blir så alt for ille :)

Endret av Stigtrix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Note 2 så har ryktene begynt å gå rundt. Det går rykter om en 5,5" skjerm med WSXGA+ oppløsning (1680 x 1050 pixler), 1,5GB RAM, men strengt tatt så tror jeg dette blir 2GB siden Galaxy S3 kommer med 2GB RAM i Sør-Korea. CPUen vil være en Exynos 5250 A15, 8 MPx kamera og 4G.

 

Dette er dog rykter, men det hadde ikke vært så dumt dette her. 5,5" vil fungere veldig bra så lenge de ikke gjør selve telefonen større. En ting som er relativt sikkert er at Note 2 vil lanseres i oktober (1 år etter den nåværende modellen)

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke penger på det når Windows-tablets er rett rundt hjørnet, med ARM-prosessor for lavt batteribruk eller med fullverdige intel-prosessorer?

 

Samsung Series 5 Hybrid:

samdsc03206.jpg

 

ASUS Transformer Book:

asusdsc02903-1338803657.jpg

 

Android-nettbrett og iPad blir leketøy i forhold hvis man sammenligner bruksområdene. Jeg håper bare prisene ikke blir så alt for ille :)

 

Du sier lite om hvorfor Windows nettbrett er så mye "bedre" i forhold til Android og Ipad, så hvorfor er Windows bedre??

Lenke til kommentar

Hmm, nå ser jeg at Komplett har tatt vekk Samsung Galaxy Note 10.1 fra sortimentet.

http://www.komplett....ku=749019#extra

 

Den koster 5.500 kroner! Hvorfor i all verden skal du betale så mye for et nettbrett?

 

Hva blir alternativet, som har samme specs eller bedre?

 

Hvor stor tab trenger du? Samsung kommer jo med en 7 tommer nå, i tillegg til versjon 2 av 10.1

Du får også den "gamle" galaxy tab 8,9" med LTE (4G)

 

Å kjøpe 7" blir for lite, og kjøp av versjon 2 av 10.1 utgår da den er omtrent lik den første som jeg har idag.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så opptatt av specs? Til det du skal bruke nettbrettet til, trenger du ikke særlig mye kraft. Et nesten hvilket som helst 10,1 toms brett klarer det du oppgir: mail, web, litt spilling og en film i ny og ne.

 

Vel min Samsung Galaxy 10.1 nettbrett, er iallefall ikke bra nok til web, spilling etc. Det henger veldig mye og er treg i bruk, derfor ønsker jeg mitt nye nettbrett skal takle dette mye bedre, og da er det ofte slik at har man bra specs, så takler ofte disse nettbrettene oppgavene mye bedre, tenker da på multitasking.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Vel min Samsung Galaxy 10.1 nettbrett, er iallefall ikke bra nok til web, spilling etc. Det henger veldig mye og er treg i bruk, derfor ønsker jeg mitt nye nettbrett skal takle dette mye bedre, og da er det ofte slik at har man bra specs, så takler ofte disse nettbrettene oppgavene mye bedre, tenker da på multitasking.

 

Jeg kjenner ikke spesifikasjonene på dette nettbrettet i detalj, men min erfaring er at heng/treghet i brettene ofte kommer av apper som ikke er tilpasset brett og OS, og ikke brettet i seg selv. Det som pleier å hjelpe er:

 

* Reset brettet fullstendig (slett alle apper og brukerdata)

* Installer bare de appene du faktisk har bruk for

 

Mange mener at dette bør gjøres også ved OS-oppdateringer, men jeg er ikke sikker på om det er nødvendig.

 

mvh

 

OI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...